امروز : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

شماره های تماس با ما

(10خط)     33333145 - 013



آموزش ساخت یک متریال جدید در نرم افزار بازی سازی یونیتی


آموزش ساخت یک متریال جدید در نرم افزار بازی سازی یونیتیReviewed by هیات علمی پل گیلان on Jan 2Rating:

با یکی دیگر از سری مقالات آموزشی دوره بازیسازی از مجتمع پل گیلان در خدمت شما هستیم. در این مقاله به نحوه ساخت یک متریال جدید در نرم افزار یونیتی می پردازیم.

ابتدا یک plane ساخته و سپس بر روی آن یک cube قرار می دهیم. سپس cube را انتخاب می کنیم. همانطور که در پنجره Inspector مشخص است یک متریال پیش فرض به آبجکت ما اختصاص داده شده که امکان هیچگونه تغییر و ادیتی در آن وجود ندارد.

 

آموزش ساخت یک متریال جدید در یونیتی

برای اینکه بتوانیم در متریال خود تغییراتی ایجاد کرده و ظاهر آبجکت خود را تغییر دهیم باید یک متریال شخصی برای خود بسازیم
برای اینکار در پنجره project کلیک راست کرده، از قسمت create ، material را انتخاب می نماییم.

 

آموزش ساخت یک متریال جدید در یونیتی

 

سپس برای متریال ایجاد شده یک نام انتخاب می نماییم.

 

آموزش ساخت یک متریال جدید در یونیتی

 

حال متریال ساخته شده را با کشیدن و قرار دادن بر روی نام cube در پنجره hierarchy به آبجکت مورد نظر ما که در اینجا کیوب است اختصاص می دهیم. ملاحظه می کنید که در پنجره inspector متریال ما جایگزین متریال پیش فرض می گردد.

 

آموزش ساخت یک متریال جدید در یونیتی

 

حال امکان شخصی سازی این متریال وجود دارد که به عنوان مثال می توانیم رنگ cube را به مشکی تغییر دهیم.

 

آموزش ساخت یک متریال جدید در یونیتی

 

 

آموزش ساخت یک متریال جدید در یونیتی

 

امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.

تعداد مشاهده مطلب : 314 بار

لینک کوتاه مطلب : https://poulgilan.com/?p=17211


نام و نام خانوادگی ( الزامی)

ایمیل (الزامی)

وبسایت / وبلاگ (اختیاری)