×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
اخبار فناوری و تکنولوژی

جایزه‌ ویژه و دیپلم افتخار مسابقات جهانی اختراعات آلمان توسط جوان مخترع گیلانی

جایزه‌ ویژه و دیپلم افتخار مسابقات جهانی اختراعات آلمان توسط جوان مخترع گیلانی
رضا قوامی پور کومله جوان نخبه گیلانی
رضا قوامی پور کومله جوان نخبه گیلانی

مدال طلا و دیپلم افتخار مسابقات جهانی اختراعات

مدال طلا و دیپلم افتخار مسابقات جهانی اختراعات iENA 2017 آلمان و جایزه‌ی ویژه آن به رضا قوامی‌پور کومله جوان نخبه‌ی گیلانی، فارغ التحصیل مهندسی برق و دانشجوی ارشد رشته‌ی کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت ایران تعلق گرفت.

موضوع اختراع وی ساخت دستگاهی است که میتوان از آن برای چاپ روی سطوح مختلف افقی و عمودی با استفاده از سامانه کنترل از راه دور استفاده کرد. وی با این اختراع جایزه‌ی ویژه‌ی سازمان همکاری های علمی و فناوری بین المللی کشور روسیه را نیز کسب کرد.

قوامی پور کومله با اشاره به اختراع خود افزود : میتوان از این دستگاه برای چاپ طرح های مختلف روی زمین و دیوارهای گوناگون استفاده کرد و بدین منظور از هزینه های اضافی و نیروهای انسانی کاست.

این پژوهشگر و مخترع بین المللی اظهار داشت : مسابقات بین المللی مخترعین iENA آلمان معتبرترین مسابقات اختراعات در سطح جهان است که سالیانه زیرنظر دولت فدرال آلمان، سازمان مالکیت معنوی سازمان ملل متحد(WIPO)، فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA) و وزارتخانه های علوم اعضای اتحادیه اروپا برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات حدود ۸۵۰ اختراع از قطب های علمی دانشگاهی جهان و موسسات تحقیقاتی بین‌المللی از ۳۱ کشور مانند ایالات متحده امریکا، ژاپن، چین، روسیه، فرانسه و… حضور داشتند.

براساس این گزارش، رضا قوامی‌پور کومله دارای افتخارات فراوان ملی و جهانی و یک چهره نخبه شاخص و پژوهشگر فناوری‌های نوین در سطح ملی و بین‌المللی است که کسب عناوین مختلف در رویدادهای علمی ملی و بین‌المللی را در کارنامه خود دارد.

رضا قوامی پور کومله پیش از این در مسابقات جهانی اختراعات کشور سوئیس در سال ۲۰۱۴ با اختراع هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی موفق به کسب مدال نقره و دیپلم افتخار شده بود. وی از اعضای بنیاد نخبگان بوده و هم‌اکنون بعنوان مدیرعامل یک شرکت فناور و در قالب یک تیم تحقیقاتی پروژه های مختلف علمی را انجام می دهد.

برنده جایزه‌ی ویژه‌ی مسابقات بین المللی اختراعات آلمان خاطرنشان کرد: به منظور رسیدن به قله های علمی بشر و رسیدن به اهداف بلند ایران اسلامی باید از همه‌ی ظرفیتهای علمی، انسانی و اقتصادی کشور بهره گرفت که این مهم تنها با حمایت و توجه ویژه‌ی مسئولان به نخبگان جوان و فراهم کردن زمینه های رشد برای آنها تحقق می یابد.

وي در ادامه گفت: با وجود قرارگیری استان گیلان در کریدور شمال ـ جنوب و با استفاده از ظرفیت سازمان های مختلف علمی و اقتصادی نظیر پارک علم و فناوری و منطقه آزاد انزلی میتوان ضمن بهره مندی از گسترش فعالیتهای علمی – تحقیقاتی کاربردی در سطح استان و کشور، به اهداف ایران ۱۴۰۴ در خصوص رسیدن به جایگاه نخست علمی، اقتصادی، اجتماعی منطقه و جهان اسلام و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند، دست یافت.

گفتني است در پايان این مخترع جوان گیلانی به منظور پاسداشت خون شهدا و ارج نهادن به ارزش های انقلاب جوایز خود را به خانواده‌ی شهید مدافع حرم ، بابک نوری هریس تقدیم نمود.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی