×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

چگونه موبایل را به وبکم تبدیل کنیم ؟

چگونه موبایل را به وبکم تبدیل کنیم ؟

امروز با یک مقاله آموزش تبدیل موبایل به وبکم در خدمت شما عزیزان هستیم تا به شما بگوییم که چگونه میتوانید به جای خرید وبکم، برای ظبط ویدیو ، کلاس های آنلاین ، کنفرانس های مختلف ، ویدئو کال ( تماس تصویری ) و ... از موبایل خود برای تبدیل شدن به وبکم استفاده نمایید

اکثر افرادی که زیاد با کامپیوتر کار می کنند و در جلسات آنلاین شرکت می کنند نیاز به یک وبکم با کیفیت دارند که کار آن ها را بسیار آسان تر کند، ما در این مقاله می خواهیم روشی کارآمد را به شما عزیزان معرفی کنیم که با استفاده از آن بتوانید گوشی اندرویدی و یا آیفون خود را به یک وبکم تبدیل کنید.

در این روش شما می توانید با استفاده از یک گوشی هوشمند و یک برنامه کاربردی ، وبکم با کیفیتی را تجربه کنید، آموزگار ها و مدرسان عزیزی که توان تهیه وبکم را ندارند و می خواهند کنفرانس ، وبینار یا جلسات آنلاینی را با کیفیت هر چه تمام تر تجربه کنند ، می‌ توانند از این روش استفاده نمایند.

معمولا وبکم و دوربین لپ تاپ هایی که امروزه در بازار وجود دارند کیفیت آن چنان ویژه ای ندارند و معمولی رو به ضعیف می باشند ، البته توجه داشته باشید داشتن یک گوشی هوشمند می تواند نیاز شما را برطرف کند.

وبکم ها کاربرد و مزایا مختلفی دارند و در بیشتر کار ها مورد استفاده قرار می گیرند، از مهمترین کاربرد های وبکم ها می توان به برگزاری و شرکت در جلسات آنلاین ، برگزاری وبینار های گوناگون ، انواع ویدئو کال ها ، کلاس های آنلاین دانش آموزان و ... اشاره کرد.

گوشی های اندرویدی برنامه های گوناگونی برای تبدیل گوشی به وبکم منتشر کرده اند که در ادامه به معرفی بهترین آن ها می پردازیم همچنین سازگاری سیستم عامل های اندرویدی با این نوع برنامه ها بسیار زیاد است و می توانند به راحتی یک دوربین درجه یک پدید آورند.

پیشنهاد ما به شما کاربران عزیز : اگر علاقه به یادگیری تخصصی تعمیرات نرم افزاری موبایل دارید حتما در دوره آنلاین تعمیرات موبایل مجتمع پل شرکت کنید.

تبدیل موبایل به وبکم با برنامه DroidCam

 

دانلود برنامه تبدیل موبایل به وبکم

 

یکی از برنامه هایی که می تواند شما را با استفاده از یک گوشی هوشمند ، به یک وبکم فوق العاده با کیفیت و کار آمد برساند برنامه DroidCam می باشد .

دو نسخه از برنامه DroidCam  برای کاربران اندروید وجود دارد که نسخه free یا رایگان آن در گوگل پلی موجود است . ( از لینک زیر نیز میتوانید اقدام کنید)

https://play.google.com/droidcam

نسخه رایگان این برنامه بسیار کارآمد می ‌باشد و امکانات بسیار ویژه ای را ارائه‌‌ می کند اما برای دسترسی به تمامی امکانات برنامه باید نسخه Premium  آن را خریداری کنید، چند نمونه از مهم ترین محدودیت های نسخه رایگان این برنامه عبارتند از : استفاده از وبکم فقط در حالت افقی ، دسترسی نداشتن به تمامی تنظیمات اعم از تنظیم وضوح ، روشنایی ، بزرگنمایی و ...

کافیست با یک سرچ ساده در فروشگاه پلی ، برای نصب برنامه DroidCam   اقدام فرمایید و پس از این که برای نصب برنامه اقدام کردید کافیست نسخه ویندوز یا لینوکس آن را نصب کنید، نسخه ویندوز و لینوکس این برنامه را نیز می توانید از سایت dev47apps.com به راحتی دانلود کنید.

بعد از این که پروسه دانلود برنامه به اتمام رسید ، فایل فشرده ای نمایان می شود که باید آن را از حالت فشرده خارج کنید . ( اکسترکت کنید )، پس از اتمام فرایند ، پیغامی مبنی بر وارد کردن IP برنامه ظاهر می شود که به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

برای پیدا کردن آدرس IP  کافیست نسخه اندروید برنامه را که نصب کرده اید اجرا کرده و آدرس IP  را مشاهده کنید، یکی از مهمترین مزایای گوشی های اندرویدی که در وبکم ها کاربرد قابل توجه ای دارد ، امکان پخش صدا می ‌باشد .

همچنین شما عزیزان می توانید در برنامه DroidCam  کیفیت ویدیو خود را نیز تنظیم کنید، برای اتصال به یک کابل USB  نیاز دارید، زمانی که تمامی مراحل به خوبی انجام گرفت کافیست روی گزینه Start  کلیک نمایید، با کلیک بر روی گزینه استارت ، گوشی های هوشمند خودشان برای ارسال ویدیو اقدام می کنند، ناگفته نماند برای گوشی هایی که ۲ سنسور دوربین را پشتیبانی می‌ کنند ، کافیست وارد تنظیمات برنامه شده و سنسور مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

تبدیل آسان گوشی به وبکم با استفاده از برنامه IP Webcam

 

چجوری موبایلم رو به وبکم تبدیل کنم ؟

 

یکی دیگر از قدرتمند ترین برنامه های تبدیل گوشی به وبکم کامپیوتر و لپ تاپ ها ، برنامه IP Webcam  است، این برنامه همانند دیگر برنامه های قدرتمند اندرویدی نیز عمل می کند و می توان آن را به عنوان رقیب اصلی برنامه DroidCam دانست .

شما عزیزان می توانید به راحتی هر چه تمام تر با یک سرچ ساده در گوگل پلی و یا از لینک زیر برای دانلود این برنامه اقدام کنید.

https://play.google.com/ipwebcam

توجه داشته باشید لینک دانلود این اپلیکیشن ، در اپ استور های ایرانی مانند کافه بازار ، مایکت و ... نیز وجود دارد، برای دانلود و نصب نسخه ویندوز و لینوکس این برنامه ، کافیست وارد وبسایت آن به نشانی ip-webcam.appspot.com   شوید و بر روی لینک دانلود آن کلیک نمایید.

شباهت های زیادی میان این اپلیکیشن با برنامه DroidCamوجود دارد به طوری که بیشتر گزینه های تنظیمات این دو برنامه عیناً همانند یکدیگر می باشند، تنظیمات این برنامه ویژگی های نسبتا بیشتری را نسبت به اپلیکیشن DroidCam در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

پس از نصب اپلیکیشن IP WEBCAM منوی تنظیمات برای شما نمایش داده می شود در این قسمت می توانید تنظیمات مختلفی را از قبیل میزان وضوح ، شفافیت ، زوم و بزرگنمایی و ... را مطابق با سلایق خود درست کرده و اعمال کنید و پس از اینکه تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کردید ، کافیست با کمی اسکرول به پایین روی گزینه Start Server کلیک نمایید.

توجه داشته باشید بسیار مهم است پیش از انتخاب این گزینه ، یک نام کاربری و رمز عبور نیز انتخاب نمایید زیرا بعضی اوقات ممکن است در اجرای این برنامه با مشکلات متفاوتی برخورد کنید، تنظیم و درنظر گرفتن نام کاربری و رمز عبور می تواند امنیت این برنامه را دوچندان کند.

بعد از اینکه تمامی مراحل در گوشی اندروید انجام گرفت ، صفحه ای نمایش داده می شود ، که بر روی آن یک آدرس IP نوشته شده است ، کافیست مرورگر خود را در دسکتاپ بازکرده و این کد IP   را وارد نمایید.

پس از انجام مراحل بالا ، نسخه ویندوز اپلیکیشن را اجرا کنید و قسمت های مورد نیاز را تکمیل کنید.

دقت داشته باشید در قسمت Camera Feed Url  باید گزینه Video feed/  را نیز وارد کنید، در آخر گزینه  Auto Detect از بخش Video Size  انتخاب کرده و بر روی گزینه apply  کلیک کنید ، سپس برنامه ها را یکبار بسته و دوباره باز کنید، وبکم شما آماده است.

استفاده از آیفون و آیپد به عنوان وبکم همانند برنامه های نسخه اندروید ، اپلیکیشن های بسیار پرقدرتی برای کاربران IOS  نیز وجود دارد که قابلیت تبدیل گوشی به وبکم را نیز دارند.

 یک نمونه از پرطرفدارترین این برنامه ها اپلیکیشن EpocCam  است .

برای نصب این برنامه باید دستگاه شما حداقل IOS 10.3 را داشته باشد یا نسخه های بالاتر از آن را پشتیبانی کنید، یکی از بزرگترین مزیت های این برنامه این است که برای اجرای آن نیاز به کابل و ... ندارید، این برنامه نسخه اندروید نیز دارد و کاربران اندروید می توانند از این برنامه نیز استفاده کنند.

تبدیل گوشی آیفون به وبکم با برنامه EpocCam

 

موبایلت رو به وبکم اینجوری تبدیل کن

 

برای دانلود این برنامه شما عزیزان می توانید با یک سرچ ساده در اپ استور گوشی های آیفون به آن دسترسی داشته باشید.

شما عزیزان می توانید برای دانلود نسخه ویندوز این برنامه ، به وبسایت این اپلیکیشن مراجعه فرمایید. 

https://www.elgato.com/en/epoccam

پس دانلود برنامه ها و درایور ها ، باید هر دو دستگاه موبایل و کامپیوتر خود را به یک شبکه اینترنت یکسان متصل کنید.بعد از انجام مراحل بالا ، باید برنامه را در تبلت و گوشی های هوشمند خود اجرا کرده و برنامه مورد نظر را انتخاب فرمایید.

برنامه های تماس تصویری متفاوت ، با این اپلیکیشن سازگاری دارند و شما می توانید دوربین EpocCam  را انتخاب کنید، نسخه رایگان این برنامه محدودیت های بسیار بیشتری نسبت به دیگر برنامه های اندرویدی دارد و این  به عنوان یکی از بزرگترین معایب آن محسوب می شود.

از دیگر معایب این برنامه می توان به داشتن واترمارک اشاره کرد ، به طوری که هنگام استفاده از وبکم ، لوگو این برنامه در تصویر نمایش داده می شود، حداکثر رزولوشن قابل ارائه در این برنامه 640 در 480 پیکسل است، در نسخه free این اپلیکیشن امکان فیلم برداری فقط به صورت 30 فریم بر ثانیه است.

بزرگ ترین عیب نسخه رایگان این اپلیکیشن این است که به شما اجازه نمی دهد از میکروفون آیفون به عنوان منبع اصلی صدا استفاده کنید و شما باید از میکروفون جدا استفاده نمایید، البته باید توجه داشته باشید نسخه رایگان این برنامه در کنار این معایب ، مزایای بسیار ویژه ای نیز دارد که در ادامه به بررسی چند نمونه از آن ها می پردازیم.

یکی بزرگترین مزایای این برنامه ، داشتن هر دو نسخه Android و IOS است، و البته راه اندازی  و رابط کاربری بسیار آسان آن است و معمولا تمامی افراد می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

 

ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید :) امیدواریم توانسته باشیم راهنمای خوبی در این مورد برای شما عزیزان باشیم

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی