×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
سایر مقالات آموزشی

زنان در مقایسه با مردان برنامه نویسان بهتری هستند

زنان در مقایسه با مردان برنامه نویسان بهتری هستند

زنان در مقایسه با مردان برنامه نویسان بهتري هستند

تحقیقات جدید نشان می دهد برنامه های کامپیوتری که  توسط زنان نوشته می شود از محبوبیت بیشتری نسبت به برنامه های مردان برخوردار است.
محققان آمریکایی نزدیک به 1.4 میلیون کاربر برنامه گیت هاب را بررسی کردند. آنها دریافتند که درخواست های درگ (و یا تغییرات پیشنهاد شده برنامه) که توسط زنان در این سرویس ساخته شده است نسبت به آنهایی که مردان ساخته اند بیشتر پذیرفته می شود.
این مقاله در انتظار بررسی دقیق است. به این معنی است که نتایج هنوز توسط کارشناسان دیگر در حال نقد و ارزیابی هستند.

اوایل آوریل 2015 محققان وزارت علوم کامپیوتر در کال پلی و دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، حدود چهار میلیون نفر را که در یک روز وارد گیت هاب شدند مورد بررسی قرار دادند. گیت هاب انجمن توسعه دهنده عظیمی است که اطلاعات جنسی را از 12 میلیون کاربر خود درخواست نمی کند.
با این حال تیم قادر به تشخیص مرد یا زن بودن تقریبا 1.4میلیون کاربر بود ( یا از پروفایل های کاربران مشخص بود و یا آدرس ایمیل آنها که به شبکه اجتماعی گوگل پلاس متصل بود).
محققان قبول داشتند که این برای حریم خصوصی کاربران خطر محسوب می شد اما قصد انتشار داده های شخصی آنها را نداشتند.

اين گروه دریافتند که 78.6 درصد از درخواست های درگ ساخته شده توسط زنان در مقایسه با 74.6 درصد از آنهایی که توسط مردان ساخته شده بودند پذیرفته شدند.
محققان عوامل مختلفی را در نظر گرفتند، از جمله اینکه زنان به مسائل شناخته شده بهتر پاسخ می دادند، همکاری آنها کوتاه تر بود و بنابراین راحت تر ارزیابی می شد، اما نتوانستند ارتباطی بین این عوامل و مسئله برنامه نویسی پیدا کنند.
با این حال در میان کاربرانی که در انجمن ناشناخته بودند، کسانی که پروفایلشان نشان می داد خانم هستند نسبت به کسانی که جنسیت آنها آشکار نبود کمتر پذیرفته شدند.
تبعیض
در اینجا تبعیض جنسیتی کاملا مشهود است؛ نرخ پذیرش زنان در هنگام استفاده از جنسیت خنثی  71.8 درصد است، اما وقتی جنسیت آنها قابل شناسایی می شود به 62.5 درصد کاهش می یابد. این کاهش در مورد مردها نیز وجود دارد اما نه به این شدت.به طور کلی زنان نرخ پذیرش بالاتری از درخواست درگ دارند، اما زمانی که جنسیت آنها قابل شناسایی است میزان پذیرش آنها کمتر از مردان است.
نتایج محققان نشان می دهد که اگر چه زنان به طور کلی در گیت هاب ممکن است شایسته تر باشند اما تبعیض علیه آنها وجود دارد.با این وجود، شرکت های فن آوری همچنان در مورد تنوع کارکنان خود از نظر جنسیت و قومیت، به خصوص در مشاغل فنی تر با چالشهایی روبرو هستند.
با توجه به آمار و ارقامی که در سال 2015 منتشر شد تنها 16٪ از کارکنان فنی فیس بوک و 18٪ از گوگل زن هستند.آگاهی از این که زنان در برنامه نویسی عالی هستند این قدرت را می دهد که زنان بیشتری در تکنولوژی کار کنند.

آدا لاولیس زنی بود که در وهله اول با ایده نرم افزار آمد، ما آن را مدیون خانم لاولیس هستیم و اطمینان می دهیم که از زنان در صنعت نرم افزار حمایت می کنیم.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی