×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

مقدار درآمد تعمیرکار تلفن همراه چه قدر میباشد ؟

مقدار درآمد تعمیرکار تلفن همراه چه قدر میباشد ؟

آیا میدانید میزان درآمد تعمیرکار تلفن همراه چه قدر است ؟

به صورت کلی گوشی موبایل از جمله وسایلی می‌باشد که زندگی ما انسان ها امروزه به آنها بسیار وابسته است. انواع مختلفی از گوشی‌های موبایل توسط شرکت‌ها و برندهای متعدد در شکل و با امکانات مختلف به بازار عرضه می‌شوند که هرکدام امکانات مخصوص به خود را دارند. در ادامه به توضیح درآمد تعمیر کار تلفن همراه و بازار کار این شغل می‌پردازیم.

امروزه انسان‌ها نه تنها فقط برای سرگرمی بلکه برای برای کار و تبلیغات، تماس گرفتن و خیلی کارهای دیگر نیز از گوشی موبایل استفاده می‌کنند. امروزه بر روی گوشی‌های موبایل می‌توان نرم افزارهای مختلفی نصب کرد و می‌توانیم با استفاده از امکاناتی که این نرم افزارها در اختیار ما قرار می‌دهند نیازهای خودمان را برطرف کنیم. با وجود پیشرفت تکنولوژی و پیشرفته شدن گوشی‌های موبایل هرگز نمی‌توانیم بگوییم که گوشی‌های موبایل همیشه مانند روز اول صحیح و سالم باقی می‌مانند و خراب نخواهند شد. هر چقدر که زمان بیشتری می‌گذرد و از گوشی خود بیشتر استفاده می‌کنیم، احتمال دارد که قطعات گوشی موبایل ما خراب شود.

در حالیکه امروزه انسان‌ها بیشتر وقت خود را صرف گوشی موبایل خود می‌کنند، وجود آن ضروری است و لازم است افرادی که به کارهای فنی علاقه دارند و همچنین از تکنولوژی چیزی می‌دانند، در زمینه تعمیر گوشی همراه آموزش ببینند تا بتوانند نیازهای مردم را برای تعمیر تلفن‌های خراب شده برطرف کند. این شغل جزء شغل‌های مناسب از نظر درآمد برای همه افراد می‌باشد و تنها با یادگیری مهارت‌های این شغل می‌توانید وارد بازار کار آن شوید.

درآمد شغل تعمیرات موبایل

چگونه یک تعمیر کار موبایل شویم؟

برای اینکه به یک تعمیرکار حرفه ای موبایل تبدیل شوید به گذراندن تحصیلات آکادمیک خاصی نیاز ندارید. شما می‌توانید در حالیکه در رشته دانشگاهی خود در حال تحصیل هستید، با گذراندن یکی از دوره‌های تعمیرات گوشی موبایل، مهارت‌های مورد نیاز خود برای انجام این کار را به دست آورید و وارد بازار کار شوید. در حال حاضر تعداد زیادی آموزشگاه وجود دارند که این دوره‌های تخصصی تعمیرات موبایل را ارائه می‌دهند. پس شما باید از بین آموزشگاه‌های موجود که این دوره آموزشی را ارائه می‌دهند، با بررسی دقیق بهترین آموزشگاه را برای خود انتخاب کرده و در آن آموزش ببینید.

بازار پر رونق تعمیرات موبایل

در زندگی مدرن گوشی‌های همراه نقش موثری در آسان کردن زندگی ما دارند. امروزه تولید گوشی همراه بسیار رونق گرفته است و به همان نسبت ما نیاز به شغل تعمیرات موبایل برای حل معایب آن داریم. بدیهی است که هر قدر میزان خرید انواع گوشی‌ها بیشتر می‌شود، میزان نیاز برای تعمیرات آن‌ها بیشتر می‌شود. قطعات مختلفی از داخل گوشی موبایل مانند بلندگوها، دوربین، صفحه نمایش، باتری و خیلی از قطعات دیگر ممکن است به خاطر اتفاقات و یا هر چیز دیگر آسیب ببینند و این وظیفه افراد تعمیرکار گوشی همراه می‌باشد که به نیاز مردم برای تعمیر گوشی‌های همراه خراب خود پاسخ بدهند. 

علاوه بر اینکه خرید و استفاده از گوشی‌های موبایل زیاد شده، عامل دیگری که در ایران باعث افزایش بازار کار شغل تعمیرات موبایل شده است، قیمت بسیار بالای گوشی‌های موبایل می‌باشد. در سال‌های اخیر بنا به دلایل مختلف قیمت گوشی موبایل در ایران بسیار افزایش یافته است و به همین دلیل مردم به جای تعویض گوشی موبایل خود تصمیم به تعمیر گوشی موبایل خراب خود می‌گیرند. این بدان معنی است که بازار کار این شغل در ایران و در پی آن درآمد تعمیر کار تلفن همراه بسیار خوب است. البته توجه داشته باشید که این شغل همیشه مخاطبان و مشتریان مخصوص به خود را دارد، اما اگر در شهر کوچک زندگی می‌کنید، باید توجه داشته باشید که آیا این شغل برای شما جای پیشرفت دارد و یا در محل زندگی شما اشباع شده است یا خیر.

درآمد تعمیرات موبایل چقدره؟

درآمد تعمیر کار تلفن همراه چقدر می‌ باشد؟

درامد تعمیرکار موبایل از این شغل عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند که از جمله آن عوامل می‌توان به تجربه و مهارت فرد تعمیرکار اشاره کرد. بر اساس آماری که از سال ۱۳۹۷ انتشار یافته است می‌توانیم میانگین درآمد تعمیرکاران موبایل را بین ۷ تا ۱۵ میلیون تومان بدانیم. البته بر اساس آمار و بررسی هایی که انجام شده است درآمد یک فرد تعمیرکار موبایل در سال ۱۴۰۱ برابر با ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان می‌باشد و رقم این درآمد حتی ممکن است تا ۵۰ میلیون تومان در ماه هم برسد. تعمیرکارانی که تازه کار خود را شروع کردند و در این کار تجربه و مهارت کافی را ندارند متوسط ماهانه بین ۵ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان کسب درآمد می‌کنند. 

تنها چیزی که در این زمینه می‌توانیم بگوییم این است که این کار شغلی بسیار پردرآمد است. عواملی که بر درآمد تعمیر کار تلفن همراه تاثیر می‌گذارد عبارتند از: مکانی که برای تعمیرگاه موبایل خود انتخاب می‌کند، تجربه تعمیرکار موبایل در این زمینه، میزان تسلط و مهارت شخص تعمیرکار، تسط شخص تعمیرکار بر روی فناوری‌های روز دنیا، اخلاق خوب و مشتری مداری فرد تعمیرکار، ساعت کاری که تعمیرکار برای فعالیت انتخاب می‌کند، هزینه‌ای که برای دستمزد خود دریافت می‌کند، میزان تبلیغاتی که تعمیرکار برای شغل خود انجام می‌دهد و سرعت ارائه خدمات توسط تعمیرکار است.

مقدار سرمایه مورد نیاز برای شغل تعمیرات گوشی همراه چقدر است؟

توجه کنید که هرچه مغازه شما در مکانی شلوغ تر و پر رفت و آمد تر باشد بازدهی بهتری خواهد داشت. معمولاً مغازه‌هایی که در کنار یا نزدیک مراکز خرید وجود دارند رهن و اجاره بالاتری نیاز دارند. اگر شما سرمایه کمی دارید می‌توانید در محل خود یک مغازه کوچک رهن و اجاره کنید، اما به این نکته توجه کنید که نزدیک به مغازه شما مغازه تعمیرات تلفن همراه دیگری وجود نداشته باشد.

راه دیگری که می‌توانید برای شروع در این شغل اقدام کنید این است که بدون اینکه پول اجاره و رهن بدهید به بقیه مغازه‌های تعمیرات موبایل مراجعه کنید و در مغازه‌های دیگر به عنوان همکار شروع به کار کنید و یا می‌توانید بخشی از مغازه طرف مقابل خود را اجاره کرده و در آنجا کار کنید.

درآمد یک تعمیرکار موبایل چقدر استبه صورت کلی می‌توانیم بگوییم که کار کردن در مغازه تعمیرکار دیگر برای شروع معقول تر به نظر می رسد، زیرا شما نیاز به سرمایه بالایی برای اجاره کردن قسمتی از مغازه‌ی تعمیرکار دیگر ندارید و می‌توانید با یک مقدار سرمایه معین، کار را انجام دهید و از مشتریان ثابت و سابق مغازه‌ای که اجاره کردید نیز استفاده کنید. شما برای خرید وسایل مورد استفاده در کار خود باید مقداری هزینه کنید.

 دستگاه هویه و دستگاه هیتر، مولتی متر، شابلون، ست آچار و پیچ گوشتی، سیم، روغن لحیم کاری، پیک باز کننده قاب، ساکشن و.... از جمله لوازمی می‌باشد که شما برای وارد شدن به این کار نیاز دارید. مهمترین نکته در انجام این کار این است که شما آموزش ببینید و مهارت لازم برای تعمیرکار موبایل شدن را کسب کنید. در کلاس‌های آموزش این مهارت شما هم مهارت تعمیر موبایل را کسب خواهید کرد و هم می‌فهمید که نیاز به چه ابزارهایی برای کار دارید. معمولاً خرید لوازم مورد نیاز برای این کار بین ۱۰ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان هزینه بر می‌دارد که البته این هزینه هم به ابزاری که می‌خرید و هم به خدماتی بستگی دارد که می‌خواهید در آینده ارائه دهید.

سخن آخر

شغل تعمیرکار موبایل بودن به طور متوسط جزو مشاغل پر درآمد محسوب می‌شود و درآمد تعمیر کار تلفن همراه خیلی هم بد نیست. شما با یاد گرفتن این حرفه و وارد شدن به بازار کار آن می‌توانید درآمد خوب و ثابتی را برای خود رقم بزنید. باید توجه داشته باشید که در این شغل داشتن سابقه کار و مهارت لازم جزء عوامل اصلی برای افزایش درآمد شما می‌باشد. تعمیرکاران موبایل درآمدهای بسیار خوبی داشته و می‌توانند درآمد خود را با رعایت مواردی که گفته شده است افزایش هم بدهند.

آیا تعمیرات موبایل شغل پردرآمدی است؟

برای آموزش دیدن در این شغل می‌توانید هم به صورت مجازی (خرید بسته آموزش تعمیرات موبایل لیمو) و به صورت حضوری اقدام کنید. شما می‌توانید با کسب مهارت مورد نیاز این شغل وارد بازار کار شده و به اهداف خود برسید. همانطور که گفته شد، میانگین درآمد برای تعمیر کار تلفن همراه در این شغل در ماه بین ۲۰ میلیون تومان الی ۳۰ میلیون تومان می‌باشد و هر چه تجربه و مهارت آن بیشتر بوده و کمی فکر اقتصادی هم داشته باشد می تواند درآمد خود را حتی تا ماهی ۵۰ میلیون تومان نیز برساند.

یکی از ترفندهای مهم برای افزایش درآمد در این شغل، انتخاب درست مکان برای تاسیس مغازه است. اگر شما مغازه خود را در جایی تاسیس کنید که تعداد همکاران شما زیاد باشد، رقابت بین شما افزایش یافته و به همان نسبت امکان دارد تا مشتریان کمتری برای شما وجود داشته باشد. پس سعی کنید در انتخاب محل مناسب برای مغازه خود بسیار دقت کنید. همچنین سعی کنید با مشتریان خود با روی خوش برخورد کنید تا در ذهن آن‌ها تاثیر مثبتی بگذارید زیرا این گونه مشتریان ثابت خود را پیدا خواهید کرد.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی