×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

چگونه سرعت گوشی آیفون Iphone را افزایش دهیم ؟

چگونه سرعت گوشی آیفون Iphone را افزایش دهیم ؟

چگونه سرعت گوشی آیفون با چند راه ساده افزایش دهیم

اگر کاربر آیفون هستید و با گذشت زمان، آیفون شما کندتر می شود، به خصوص زمانی که مدل های جدید عرضه می شوند، و نمی دانید که آیا باید از خرید آخرین مدل وحشت داشته باشید، این نکات را در مورد افزایش سرعت آیفون خود بررسی کنید.

مرحله ۱:

اولین قدم برای افزایش سرعت آیفون، به روز رسانی نسخه iOS است

در حال حاضر، آخرین نسخه iOS که به روز شد، در مرحله اولیه انتشار سیستم عامل، باگ های زیادی نشان داده میشود. با این حال، ظاهرا اپل این مشکلات را در به‌روزرسانی iOS 14.4 آینده خود در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱ برطرف خواهد کرد.

بروزرسانی آی او اس برای سرعت بهتر

در حالت ایده‌آل، توصیه ما این است که آیفون خود را به یک نسخه پایین تر از نسخه جدید به‌روزرسانی کنید، چرا که ممکن است به رفع برخی باگ‌ها کمک کند، زیرا به‌روزرسانی جدیدترین سیستم عامل ها و رفع مشکلات شناخته شده را دریافت می‌کند، مشروط بر اینکه آیفون شما از نسخه‌های iOS به‌روزرسانی شده پشتیبانی کند.

برای به روز رسانی iOS خود به Settings -> General -> Software Update بروید.

با این حال، فرض کنید در حال حاضر با iOS 13 با مشکلاتی مواجه هستید. در این صورت، ممکن است بخواهید از به روز رسانی به iOS 14 خودداری کنید، که یک به روز رسانی بزرگ حاوی ویژگی های جدید و ساخته شده برای آخرین مدل های آیفون است، بنابراین ممکن است در نهایت آیفون شما کند شود. موبایل شما حتی به دلیل نداشتن سخت افزار به روز آیفون، به خصوص برای مدل های قبل از iPhone 6s و ۷ که با iOS 14 سازگار نیستند، بیشتر است.

مرحله ۲:

آیفون خود را ریستارت کنید.

ممکن است بخواهید با دوبار کلیک کردن روی دکمه هوم، برنامه‌ها را برای افزایش سرعت آیفون خود حذف کنید، یا برای آخرین آیفون‌هایی که بعد از سری X عرضه شدند، دکمه هوم را نداشتند، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید. با کشیدن انگشت به بالا تمام برنامه های استفاده نشده که در گوشی شما باز است را به یکباره میبندید و سرعت گوشی خود را کمی بالاتر میبرید.

البته راه بهتر، راه اندازی مجدد کامل آیفون است.

ریستارت کردن ایفون جهت بهبود عملکرد

مرحله ۳:

برداشتن تغییر خودکار عکس پس زمینه

ممکن است شما برای تنوع والپیپر گوشی خود را تنظیم کرده باشید هر چند ساعت یک بار عوض شود. اینکار باعث شده تلفن شما انرژی بیشتری صرف کند و در نهایت سرعت آیفون شما را کم کند. برای اینکه سرعت آیفون خود را افزایش دهید بهتر است پسزمینه را از حالت خودکار برداشته و یک عکس ثابت بگذارید.

مرحله ۴:

گرافیک را کم کنید

اپل جلوه های بصری فانتزی را از iOS 7 به بعد معرفی کرد. اما، خاموش کردن آنها به افزایش عملکرد دستگاه و صرفه جویی در باتری دستگاه کمک می کند.

بیایید این کار را با خاموش کردن Motion شروع کنیم.

Settings -> Accessibility -> Motion -> Set Motion -> Toggle Off Motion

توجه: با این کار جلوه ها (برای نمادها و هشدارها) نیز خاموش می شود.

بهترین راهکار افزایش سرعت iphone

مرحله ۵:

کوکی ها و داده های سافاری را پاک کنید

سافاری اطلاعات شخصی شما را در قالب کوکی ها، داده های سافاری و غیره ذخیره می کند. برای سریع‌تر کردن آیفون، مقداری حافظه را خالی کنید.

برنامه تنظیمات را باز کنید -> Safari را در حین اسکرول کردن به پایین انتخاب کنید -> پاک کردن تاریخچه و داده های وب سایت clear history را انتخاب کنید و “ok” را تأیید کنید.

(توجه: هنگام پاک کردن داده‌های مرورگر، ممکن است تمام سابقه مرور شما نیز پاک شود، که همچنین ممکن است منجر به فراموشی سافاری وب‌سایت‌ها و آدرس اینترنتی شما شود که اغلب بازدید می‌کنید)

مجتمع آموزشی پل، برگزار کننده دوره های تخصصی آموزش آنلاین تعمیرات موبایل در ایران

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی