×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

نکات مهم برای مراقبت و نگهداری از باتری موبایل

نکات مهم برای مراقبت و نگهداری از باتری موبایل

انواع باتری های موبایل 

همانطور که میدانید بیشتر موبایل ها دارای باتری های لیتیون یونی یا لیتیوم پلیمری می باشند . و اکثر گوشی های جدید همانند آیفون اپل ، گلکسی سامسونگ و گوشی های شیائومی ، آنر و هوآوی باطری هایشان قابل جدا کردن نیست و اگر مشکلی برای باتری موبایلتان ایجاد شود باید به یک تعمیرگاه موبایل  رفته تا گوشی شما را باز کند و باطری را تعویض نماید ، پس جهت مراقبت و نگهداری بهتر موبایلتان نکات زیر را حتما مطالعه نمایید. 

 

روش های مراقبت از باتری گوشی
مراقبت از باتری موبایل

 

انتخاب بهترین شارژر و کابل برای موبایل

بهترین راه برای شارژ موبایل استفاده از شارژر فابریک موبایل است البته با کمی توجه به آداپتور شارژر موبایتان میتوانید ولتاژ و شدت جریان آن را چک کنید و از برند های معتبر لوازم جانبی نیز شارژ و حتی کابل شارژی تهیه نمایید که دقیقا مشخصات برابر با شارژر فابریک گوشی شما دارند .

 

فول شارژ کردن گوشی

یک باور غلط این است که خیلی ها تصور می کنند که باید تا زمانی که موبایلشان 100% شارژر نشده شارژر را جدا نکنند . این باور بسیار غلط است و بارها توصیه شده بهترین زمان برای جدا کردن شارژر موبایل زمانیست که گوشی شما بین 80% تا 90% شارژ شده . با فول شارژ کردن باتری موبایل تان به مرور طول عمر باتری موبایل تان کاهش می یابد .

 

شارژ کردن موبایل شب تا صبح

یک باور غلط این است خیلی ها به غلط می گویند امروزه موبایل ها بسیار هوشمند هستند وقتی صبح تا شب موبایل را به شارژ می کنید به باتری آن آسیبی وارد نمی شود ، این باور نیز بسیار غلط است یکی از مهمترین دلیل های آن مورد بالا است که همه جا توصیه شده تا موبایل خود را 100% شارژ نکنید چون کارایی باتری آن به مرور زمان کاهش می یابد ، دلیل بعدی این است که وقتی گوشی شما روشن باشد و در طول مدت شب در حال شارژ باشد چون برنامه ها در پس زمینه گوشی در حال فعالیت هستند ، زمانی که فول شارژ میشود کم کم شارژ گوشی کم میشود و اتصال جریان چندین بار قطع و وصل می شود پس به علت جلوگیری از آسیب احتمالی باتری موبایل خود بهتر است شب تا صبح موبایل تان را شارژ نکنید.

 

خاموش کردن گوشی در هنگام شارژ  

یکی از بهترین توصیه ها برای شارژر کردن گوشی این است که در هنگام شارژ شدن ، موبایل خود را خاموش کنید . این کار به چند دلیل به نفع موبایل شماست دلیل اول این است که با این کار در هنگام شارژر شدن برنامه ای در پس زمینه فعال نیست و به همین خاطر موبایل شما زودتر از وقتی که روشن است شارژ می شود . دلیل دوم این است که بر اساس مقاله ای که سایت اپل منتشر کردن در آن توصیه کرده است که بهتر است برای کارایی بهتر آیفون و آیپد و پایداری بیشتر آن موبایل و تبلت خود را هر چند روز یکبار خاموش کنید به این دلیل که سخت افزار و نرم افزار گوشی ها با روشن بودن چند هفته ای و حتی ماهانه گوشی ها پایداری آن ها به شدت کاهش میابد و موجب استهلاک cpu , ram  و …  موبایل شما می شود.

 

استفاده از پاور بانک و شارژر فندکی 

یکی از کار هایی که با شدت خیلی بیشتری دوام و کارایی باتری موبایل شما را کاهش می دهد استفاده زیاد و یا روزانه از پاور بانک یا شارژر فندکی خودرو است . پاور بانک ها و شارژر های فندکی به دلیل اینکه اکثر آن ها مقدار جریان دقیق برای هر موبایل را نمی توانند تشخیص دهند به همین خاطر به باتری گوشی شما به مرور زمان آسیب های جدی وارد میکنند. البته از آن جایی که ممکن  است همیشه به شارژر اصلی یا حتی پریز برق دسترسی نداشته باشید می توانید از این وسایل استفاده کنید ولی برای خرید این وسایل سعی کنید بهترین برند ها را انتخاب کنید و دقت کنید که با شارژر گوشی خود با این دستگاه ها عادت نکنید.

 

نکات مهم نگهداری و محافظت از باتری موبایل
روش نگهداری و مراقبت از باتری موبایل

 

خنک نگه داشتن موبایل در هنگام شارژ

یک نکته بسیار مهم در مورد نگهداری درست از موبایل این است که حواستان باشد موبایل شما در محیط های بسیار نماند . گرم شدن بیش از حد گوشی سبب overheat شدن گوشی شما می شود که می تواند آسیب های زیادی به سخت افزار و یا باتری گوشی شما وارد کند . در هنگام شارژ شدن موبایل نیز باید حواستان به محیط اطراف محل شارژ گوشی باشد و در عین حال باید مراقب باشید که گوشی شما بیش از حد در هنگام شارژ داغ نکند . سعی کنید اگر احساس کردید که دما موبایل تان زمان شارژ شدن بالاست قاب گوشی را از اآن جدا کنید در نهایت بهترین حالت برای شارژ شدن موبایل این است که در محیط خنک شارژ شود.

مجتمع آموزشی پل مرجع آموزش های تخصصی اشتغال محور در ایران می‌باشد. شما می توانید با شرکت در دوره حضوری آموزش تعمیرات موبایل و با استفاده از کارگاه‌های مجهز، صفرتا صد تعمیرات انواع تلفن های همراه را بیاموزید و وارد بازار کار حرفه‌ای شوید.
اگر زمان کافی برای شرکت در دوره حضوری را ندارید می‌توانید دوره آموزش آنلاین تعمیرات موبایل را تهیه کنید و از جدیدترین آپدیت‌های این دوره برخوردار شوید. مجتمع آموزشی پل همراه شماست تا بتوانید بهترین تکنیسین در حوزه های مختلف شوید.

 

 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی