×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

بهترین روش های افزایش عمر باتری موبایل در 5 مرحله

بهترین روش های افزایش عمر باتری موبایل در 5 مرحله

چگونه عمر باتری موبایل را افزایش دهیم ؟

از آنجایی که تلفن‌ها به طور فزاینده‌ای به ابزارهای مورد استفاده ما برای همه جنبه‌های زندگی دیجیتالی ما تبدیل می‌شوند، باتری‌های آن‌ها نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند. در اینجا به شما می آموزیم که چگونه می توانید عمر باتری موبایل خود را طولانی تر نگه دارید.

تعدادی از عوامل وجود دارد که باعث کاهش عمر باتری موبایل اندرویدی شما می شود. بدنه‌های نازک‌تر، صفحه‌نمایش روشن‌تر، پردازنده‌های سریع‌تر، نرم‌افزارهای پس‌زمینه بیشتر و اتصالات اینترنتی سریع‌تر، همگی عوارض خود را بر باتری‌های تلفن می‌گذارند، اما سازندگان باتری‌های قدرتمندتری را نیز برای جبران این مشکل به کار می‌برند.

در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای حفظ و افزایش طول عمر باتری موبایل خود انجام دهید. منظور من از عمر باتری چند سال و چند ماه قبل از تعویض باتری است. در مقابل، عمر و سلامت باتری موبایل به این اشاره دارد که موبایل شما با یک بار شارژ چند ساعت یا چند روز دوام می آورد.

1. ببینید چه چیزی از باتری موبایل شما زیاد استفاده می کند

قبل از اینکه بتوانید مشکلات عمر باتری ضعیف را برطرف کنید، باید بدانید که در وهله اول چه چیزی باعث از بین رفتن زودرس باتری می شود.

برای شروع، در تنظیمات موبایل خود رفته و گزینه باتری را انتخاب کنید، جایی که گزارش سلامتی در مورد اینکه آیا برنامه‌هایتان به طور معمول اجرا می‌شوند یا خیر را دریافت خواهید کرد. اگر برنامه ای در پس‌زمینه انرژی زیادی را تخلیه می‌کند، در اینجا به شما هشدار داده می‌شود.

2. حالت ذخیره انرژی (Power Saving) را روشن کنید

فکر می‌کنید در شرایطی گیر کرده‌اید که نیاز دارید باتری تلفنتان بیشتر از حد معمول دوام بیاورد؟ تلفن خود را به حالت صرفه جویی در مصرف انرژی تغییر دهید، که به طور خودکار عملکردهایی را که ممکن است عمر باتری را کاهش دهند را کنترل کنند. برای این کار به تنظیمات (Settings ) رفته سپس گزینه باتری و مراقبت از دستگاه (Battery and device care) را باز کردیم، سپس روی دکمه کشویی ضربه بزنید تا از حالت off در بیاید.

3. دستیار گوگل Google Assistant را غیرفعال کنید

در حالی که Google Assistant ابزاری مفید برای سرگرمی و کار است، اما یکی از ویژگی های اندروید است که دائماً انرژی و باتری تلفن شما را می بلعد. به فرمان wake گوش می دهد، به مکان شما متصل است تا فوراً نتایج متنی را واکشی کند و موارد دیگر. اگر زیاد به Google Assistant وابسته نیستید، بهتر است آن را خاموش کنید تا سلامت باتری موبایل را حفظ کنید. جای تعجب نیست که گوگل دسترسی به سوئیچ دستیار را آسان نکرده است. برای پیدا کردن آن باید از چند مرحله بگذرید.

ابتدا برنامه Google را باز کنید، روی عکس نمایه خود ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید. سپس به Google Assistant > General بروید و Google Assistant را خاموش کنید. یا، برای انجام سریع‌تر این کار، به سادگی به دستیار Google خود بگویید: «Hey Google, Google Assistant را خاموش کن» سپس روی تنظیمات دستیار ضربه بزنید و Google Assistant را از آنجا خاموش کنید.

4. روشنایی صفحه را کاهش دهید

ارزان‌ترین تلفن‌ها نمایشگر نسبتاً کسل‌کننده‌ای داشتند، اما بهترین تلفن‌ها به سطوحی از روشنایی می‌رسند که در واقع می‌تواند به چشم‌های شما آسیب برساند. این کار زمانی مفید است که از موبایل در زیر نور مستقیم خورشید استفاده می کنید، اما در مواقع دیگر زیاد است و باتری موبایل را خالی می کند.

می‌توانید روشنایی صفحه را در  Settings > Display > Brightness level کاهش دهید، سپس نوار لغزنده را به سطح راحت‌تری ببرید. همچنین اغلب یک نوار لغزنده روشنایی را در نوار اعلان کشویی تلفن می‌بینید.

هنگامی که در این منو هستید، روشنایی تطبیقی ​​را نیز غیرفعال کنید. ممکن است فکر کنید این ویژگی با افزایش روشنایی صفحه تنها در صورت لزوم به عمر باتری کمک می کند، اما به راحتی با نورپردازی داخلی فریب داده می شود و علاوه بر این، تمام کنترل را از دست شما خارج می کند.

5. حالت Dark Mode 

حالت تاریک یا همان dark mode برای چشم ها خوب است، اما واقعا هیچ کاری برای افزایش عمر باتری شما نمی کند مگر اینکه دستگاه شما دارای صفحه نمایش OLED یا AMOLED باشد. اکثر موبایل های قدیمی از صفحه نمایش LCD استفاده می کنند، اما موبایل های پرچمدار سامسونگ، وان پلاس و گوگل به استفاده از این فناوری نمایشگر جدیدتر روی آورده اند.

اگر تلفنی با صفحه نمایش OLED یا AMOLED دارید، به این معنی است که موبایل در واقع پیکسل هایی را که سیاه نشان داده می شوند خاموش می کند، بنابراین وقتی همه آن پنل های سفید روشن اکنون تاریک شده اند، مقداری باتری ذخیره می کنید. با روشن کردن حالت تاریک به اندازه یک ساعت در عمر باتری صرفه جویی کنید.

برخی از موبایل ها دارای حالت تاریک در اندروید 9 هستند، اما تا زمان انتشار اندروید 10 بود که همه موبایل ها این گزینه را دریافت کردند. نوار بالا را باز کنید و روی Dark Mode ضربه بزنید تا روشن و خاموش شود. در غیر این صورت، تنظیمات صفحه نمایش موبایل خود را باز کنید. همچنین می توانید روی تنظیمات حالت تاریک ضربه بزنید تا زمان روشن شدن حالت تاریک را برنامه ریزی کنید.

آیا می توانید سلامت باتری موبایل خود را بهبود ببخشید؟

برای بالا بردن عمر و سلامت باتری موبایل اگر از وای فای و بلوتوث استفاده نمی کنید آن ها را خاموش کنید. همچنین مهم است مواردی را در نظر داشته باشید که به باتری شما کمک کند با یک بار شارژ بیشتر دوام بیاورد. بعد از اینکه باتری موبایل شما چرخه های شارژ کمتری را پشت سر می گذارد، با سرعت کمتری تحلیل می رود و طول عمر آن بیشتر می شود.

آموزش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری به صورت آنلاین و از راه دور به نظرت چه قدر میتونه برات مفید باشه ؟ حتما از صفحه دوره تعمیرات موبایل ما دیدن کنید

چه چیزی سلامت باتری را خراب می کند؟

یکی از اقداماتی که می تواند منجر به کاهش عمر باتری میشود گرمای زیاد است. گرما دشمن باتری است. سرما هم دوستی با باتری ها نیست و در نتیجه زمان استفاده از موبایل را کوتاه میکند، اما این موقتی است تا زمانی که باتری شما دوباره گرم شود. اپل می گوید آیفون شما می تواند با خیال راحت در دمای 95 درجه فارنهایت کار کند!

قرار دادن تلفن هوشمند یا دستگاه خود در زیر نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی می تواند باعث مشکلات متعددی از جمله باتری مرده، کند شدن عملکرد و در برخی موارد شدید، حتی منفجر شدن باتری موبایل می شود، البته به احتمال زیاد پس از چند بار گرم شدن بیش از حد.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی