×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات لپ تاپ و کامپیوتر

بهترین لپ تاپ گیمینگ [ راهنمای خرید 2023 ]

بهترین لپ تاپ گیمینگ [ راهنمای خرید 2023 ]

خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ (Gaming laptop)

در حالی که دسکتاپ (کامپیوتر رومیزی) در بین بسیاری از گیمرها محبوب است، گاهی اوقات شما فقط به یک چیز قابل حمل تر نیاز دارید. لپ‌تاپ گیمینگ در مقابل کامپیوتر یا همان رایانه شخصی سبکتر و امکان حمل آن وجود دارد. اما وقتی لپ‌تاپ مخصوص بازی می‌خرید، فقط به مشخصات آن نگاه نمی‌کنید. شما به یک کامپیوتر کامل نگاه می کنید، از جمله صفحه کلید داخلی و صفحه نمایش. در اینجا، تمام تصمیماتی را که باید هنگام خرید بهترین لپ‌تاپ گیمینگ بگیرید را، توضیح خواهیم داد تا بتوانید بهترین گزینه را برای نیازها و بودجه خود دریافت کنید.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

در لپ تاپ Gaming به دنبال چه چیزی باشیم

هنگام انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ جدید، دانستن اینکه از کجا باید شروع کرد دشوار است. طیف وسیعی از ویژگی ها وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله صفحه نمایش، ضریب فرم، عمر باتری و البته اجزای تامین کننده همه آن. ارتقاء لپ تاپ بازی با سخت افزار جدید معمولاً امکان پذیر نیست، بنابراین مهم است که از قبل برنامه ریزی کنید و در مورد نحوه استفاده از سیستم خود فکر کنید. اولویت بندی ویژگی هایی که برای شما مهم هستند اولین قدم برای شروع است.

ما همه این موضوعات را با جزئیات بیشتری پوشش خواهیم داد، اما اجازه دهید با مرور برخی از اصول اولیه شروع کنیم.

راهنمای سریع خرید لپ تاپ گیمینگ

  • یک کارت گرافیک یا GPU خوب انتخاب کنید: بیشتر بازی‌ها وابسته به کارت گرافیگ هستند و نمی‌توانید آن‌ها را در لپ‌تاپ‌ها ارتقا دهید. یک GPU خوب تضمین می کند که لپ تاپ شما چند سال با کیفیت بالا بازی ها را اجرا می کند.
  • ارتقا دادن قطعات لپ تاپ را در نظر بگیرید: بسیاری از لپ‌تاپ‌های بازی، البته نه همه، به شما امکان می‌دهند رم و فضای ذخیره‌سازی خود را ارتقا دهید.
  • در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ توجه داشته باشید که اگر می خواهید جدیدترین بازی ها را انجام دهید، 16 گیگابایت رم را در نظر بگیرید.
  • انتخاب رزولوشن یا سرعت: سریعترین نمایشگرها، تا 360 هرتز، در حال حاضر تنها با وضوح 1920 در 1080 ارائه می شوند. اما شما نیازی به صفحه نمایش 4k ندارید.
  • یک صفحه کلید خوب دریافت کنید: شما نمی خواهید بازی های خود را روی کیبردی که دکمه های سفتی دارد انجام دهید. پس برای داشتن بهترین لپ تاپ گیمینگ کیبرد آن مهم میباشد.
راهنمای خرید بهترین لپتاپ گیمینگ
  • عمر باتری احتمالا بد خواهد بود: تعداد بسیار کمی از نوت بوک های بازی 8 ساعت یا بیشتر شارژ می شوند و به هر حال برای داشتن بهترین عملکرد به منبع تغذیه نیاز دارید.

کارت گرافیک مناسب برای لپ تاپ گیمینگ

در حالی که برخی از بازی‌ها از CPU استفاده می‌کنند، اکثر بازی‌ها همچنان به GPU متصل هستند، بنابراین این یکی از بزرگترین تصمیم‌هایی است که هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ می‌گیرید. در حال حاضر، اکثر سیستم های مناسب بازی با پردازنده‌های گرافیکی Nvidia GeForce GTX یا RTX عرضه می‌شوند.

قوی ترین لپ تاپ مناسب بازی گرافیکی

جدیدترین کارت‌های گرافیک سری انویدیا،  RTX 30، از RTX 3050 تا RTX 3080 Ti هستند. در بخش AMD، سری Radeon RX 6000M وجود دارد که شامل RX 6300M ​​برای سیستم‌های مقرون به صرفه، تا RX 6700M و 6800M برای سیستم‌های اصلی و پریمیوم، و همچنین RX 6850M XT برتر است. برای عملکرد بیشتر با این حال، ما انتظار داریم طیف جدیدی از پردازنده‌های گرافیکی گسسته AMD در اواخر امسال به لپ‌تاپ‌ها عرضه شود.

تفاوت کارت گرافیک Quadro کوادرو با GeForce جی فورس

تفاوت در توانایی پردازش یک تمایز بزرگ بین کارت‌های گرافیک GeForce و Quadro است. به طور کلی، کارت های GeForce قدرت محاسباتی کمتری نسبت به کارت های Quadro دارند. از طرفی معماری در دو کارت دقیقاً یکسان است، اما مقدار اجزای پردازش متفاوت است. کارت‌های Quadro نسبت به کارت‌های GeForce دارای ماهیچه‌های محاسباتی بیشتری هستند یعنی کارت گرافیگ کوادرو مناسب کارهای اداری و محاسباتی میباشد و جی فورس برای کارهای گرافیکی و بازی مناسب است.

مشخصات بهترین لپ تاپ گیمینگ

در حالی که کارت گرافیک مهم است، باید یک CPU خوب، رم کافی و فضای ذخیره سازی کافی نیز داشته باشید.

“ شما عزیزانی که به لپتاپ و تعمیرات آن علاقه دارید، میتوانید با خرید پکیج آموزش تعمیرات لپ تاپ به صورت کامل با موارد تخصصی این حوزه آشنا بشید ”

پرقدرت ترین نوت بوک بازی

پردازنده (CPU) : بسته به بودجه خود، می توانید یک CPU بسیار قدرتمند Core i7 یا حتی یک پردازنده مانند Intel Core i9-12900HK که می توانید اورکلاک کنید، تهیه کنید. همچنین می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی با CPU رومیزی پیدا کنید. با این حال، اکثر بازی‌ها بیشتر از یک پردازنده گرافیکی با کیفیت بهره می‌برند، بنابراین قطعاً می‌توانید با پردازنده Core i5 هم از پس آن بربیایید.
اگر چیزی قدیمی‌تر از جدیدترین Core نسل 12 اینتل (اعداد مدل با 12 شروع می‌شود) یا با قدرت کمتر می‌بینید، کمی صرفه‌جویی کنید. CPU ها معمولاً قابل ارتقا نیستند، بنابراین شما یک بار این انتخاب را انجام می دهید. اینتل قطعات هسته دوازدهم خود را در سال جاری برای موبایل عرضه کرد، بنابراین این مدل جدیدترین و بهترین لپ تاپ گیمینگ هستند.

رم (Ram): برای یک بازی روان به رم زیادی نیاز دارید. رم 8 گیگابایت برای کارهای متوسط مناسب است اما اگر میتوانید 16 گیگ رم برای لپ تاپ گیمینگ خود انتخاب کنید. اگر اکنون نمی توانید لپ تاپ خود را با رم 16 گیگابایتی تهیه کنید، در آینده نزدیک آن را ارتقا دهید. حافظه در بسیاری از لپ‌تاپ‌های بازی قابل ارتقا است، بنابراین اگر ، می‌توانید بعداً آن را تقویت کنید.

سریع ترین لپ تاپ بازی بازار

فضای ذخیره سازی: هارد یا SSD؟ چرا هر دو نه؟ برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون‌به‌صرفه تنها با یک هارد دیسک (معمولاً 1 ترابایت) عرضه می‌شوند، اما اکثر نوت‌بوک‌های مخصوص بازی دارای یک SSD کوچک نیز هستند که به عنوان درایو راه‌اندازی کار می‌کنند. دیدن یک SSD 128 گیگابایتی و هارد 1 ترابایتی که پشت سر هم کار می کنند غیر معمول نیست. اگر بتوانید یک SSD بیشتر از 128 تهیه کنید، ممکن است شاهد سرعت بیشتر و کاهش زمان بارگذاری باشید، اما هزینه بیشتری نیز برای شما به همراه خواهد داشت. مطمئن شوید که یک هارد دیسک پر سرعت 7200 دور در دقیقه در مقایسه با هارد دیسک 5400 دور در دقیقه دریافت می کنید.
مانند حافظه، فضای ذخیره سازی اغلب در لپ تاپ گیمینگ قابل ارتقا است. بنابراین اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، می توانید یک هارد دیسک 2 ترابایتی یا بزرگتر را داخل آن بیاندازید.

نرخ به روز رسانی نمایشگر  gaming laptop چقدر مهم است؟

هر چه نرخ به روز رسانی صفحه نمایش بالاتر باشد، نرخ فریم‌تان در بازی‌ها نیز تا همان حد بالا می‌رود. مثلا اگر محصولی با رفرش ریت 144 هرتز تهیه کنید، هیچ اثری را نمی‌توانید با نرخ بیش از 144 فریم بر ثانیه روی آن تجربه کنید.

معرفی برترین لپ تاپ های گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت چه بازی‌ها را اجرا می‌کند؟

لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت می‌توانند اکثر بازی‌های چندنفره‌ی آنلاین محبوب را نظیر سی‌اس گو، فورتنایت، دوتا دو، ماینکرفت، اپکس لجندز، رینبو سیکس، ولورانت، وارزون و… را در رزولوشن 1080p و با فریم ریت معقول ۹۰ فریم بر ثانیه اجرا کند.

به چه نوع لپ تاپی، لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت گفته می‌شود؟

به لپ تاپ هایی که سخت افزار، مخصوصا گرافیک مناسب برای اجرای بازی ها را دارند لپ تاپ مخصوص بازی ارزان قیمت یا همان بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت گفته می‌شود.

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی چه مشکلاتی دارند؟

بزرگ‌ترین مشکل لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، گرم شدن بیش‌ازحد بدنه و صدای زیاد سیستم خنک‌کننده آن‌ها است. به‌علاوه برخلاف کامپیوترهای رومیزی، امکان ارتقای قطعات داخلی لپ‌تاپ‌ها اکثر اوقات وجود ندارد و پس از چند سال از رده خارج می‌شوند. اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ فقط زمانی با حداکثر سرعت کار می‌کنند که از آداپتور برق استفاده کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی