×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات دوربین های مداربسته

ضبط نکردن فیلم در دوربین های مداربسته

ضبط نکردن فیلم در دوربین های مداربسته

دلایل عدم ضبط یا اختلال در ضبط فیلم دوربین‌های مداربسته 

بسیاری از افرادی که برای حفظ امنیت و یا نظارت بر اماکن و رویدادها از دوربین‌های مداربسته استفاده می کنند ناگزیر در شرایطی با اشکالاتی در دستگاههای ضبط تصاویر این دوربین‌ها مواجه می شوند. البته معمولا احتمال بروز این اشکالات در دستگاههای برندهای بزرگ دنیا نسبت به دستگاههای متفرقه کمتر است. 

در صورت بروز این اشکالات لازم است نصاب دوربین‌ها برای عیب یابی در محل پروژه مواردی را بررسی نماید. یکی از مواردی که ممکن است توسط کارفرمای پروژه به نصاب گزارش داده شود ضبط نشدن فیلم دوربین‌ها به صورت کلی و یا در زمان‌هایی خاص است که برای عیب یابی این اشکال لازم است موارد زیر مورد بررسی قرار گیرد. 

جک کردن کابل دروبین مداربسته

چک کردن آداپتور

چنانچه هیچ فیلمی ذخیره نشده باشد ابتدا باید بررسی کنید که آیا‌ هارد توسط دستگاه ضبط به صورت نرم افزاری شناسایی می شود یا خیر. اگر‌ هارد در دستگاه به طور کلی شناسایی نشده باشد قبل از هر اقدامی کافی است درب دستگاه ضبط را باز نموده و در حالت روشن بودن دستگاه دست خود را بر روی بدنه‌ هارد قرار دهید، اگر لرزش بسیار ضعیفی را احساس نمودید، به این معناست که‌ هارد در حال کار کردن است و ممکن است به علت اشکال در کابل ساتا یا عدم اتصال صحیح این کابل به‌ هارد یا برد دستگاه، امکان شناسایی‌ هارد روی دستگاه وجود نداشته باشد. 

در این حالت لازم است ابتدا برق دستگاه را قطع کنید و کابل ساتا را از روی برد و‌ هارد جدا کرده دوباره جا بزنید. اگر اشکال برطرف نشد می توانید با کابل ساتای دیگر تست را انجام دهید. در مواردی که هیچ گونه لرزشی را روی‌ هارد احساس نکردید این امکان وجود دارد که به علت ضعیف شدن آداپتور دستگاه ضبط ، جریان کافی برای راه اندازی‌ هارد وجود نداشته باشد. با تعویض آداپتور با کیفیت و دارای جریان مناسب می توان از این مورد اطمینان حاصل کرد. لازم به ذکر است در صورتی که یک‌ هارد روی دستگاه متصل شده باشد حداقل جریان لازم برای راه اندازی دستگاه به همراه‌ هارد 1. 5 آمپر است. 

به دنبال دستیابی به یک شغل موفق در صنعت دوربین مداربسته و امنیت هستید؟ با خرید دوره آموزشی ما، این رویا را به حقیقت تبدیل کنید.

البته در بسیاری موارد ممکن است جریان مندرج روی آداپتور واقعی نباشد بنابراین بهتر است، تغذیه با آمپر بالاتر برای دستگاه ضبط در نظر بگیرید. چنانچه بعد از تعویض آداپتور باز هم‌ هارد توسط دستگاه شناسایی نشد ، بهتر است بعد از خاموش کردن دستگاه‌ هارد را جدا کرده و روی دستگاه دیگری متصل نمایید، چنانچه‌ هارد روی دستگاه دوم شناسایی شد مشخص می شود که‌ هارد سالم بوده و عدم شناسایی به علت اشکالی در دستگاه ضبط است. 

فرمت کردن‌ هارد

 در مواردی با فرمت کردن‌ هارد روی دستگاه دوم و بستن مجدد آن روی دستگاه اولیه امکان شناسایی‌ هارد وجود دارد. در صورت دسترسی به‌ هارد دیگر می توان با تعویض‌ هارد تست را انجام داد. اگر باز هم شناسایی انجام نشد اشکال از دستگاه ضبط است که لازم است برای تعمیر دستگاه اقدام شود. 

در مواردی پیش می آید‌ هارد روی دستگاه با ایراد شناسایی شود در چنین مواردی ممکن است دستگاه، با راه اندازی مجدد موفق به شناسایی‌ هارد به صورت نرمال شود و یا در مواردی تعویض آداپتور می تواند حالت ایراد در‌ هارد را از بین ببرد. 

مواردی نیز وجود دارد که دستگاه در ساعاتی روی بعضی کانال‌ها ضبط انجام می دهد و در ساعاتی ذخیره سازی فیلم‌ها انجام نمی شود. در این صورت لازم است که تنظیمات رویداد در دستگاه چک شود اگر ضبط با رویداد فعال نشده باشد و یا در ساعاتی که فیلم‌ها ضبط نشده اند قطعی برق وجود نداشته باشد این گسستگی نامنظم ضبط که روی نوار تایم لاین دستگاه معمولا به راحتی قابل تشخیص است نشان از اشکال در عملکرد دستگاه ضبط دارد که باید برای تعمیر آن اقدام کرد. 

مشکلات هارد در دوربین مداربسته

چک کردن باتری دستگاه ضبط

حالتی هم ممکن است پیش بیاید که دستگاه فقط یک روز و یا زمان بسیار کوتاهی را ذخیره می کند یعنی هر بار که برای بازبینی فیلم‌ها به دستگاه مراجعه می کنید ممکن است فقط آخرین روز روی‌ هارد نمایش داده شود، در صورتی که‌ هارد امکان ذخیره سازی روزهای بیشتری دارد. در این حالت به احتمال زیاد اشکال در باتری دستگاه ضبط می باشد. 

 چنانچه باتری دستگاه فاسد شده باشد توانایی نگهداری زمان را ندارد و با هر بار ریستارت شدن دستگاه که معمولا به صورت خودکار، روزانه و یا هفتگی ، برای عملکرد مناسب نرم افزار و جلوگیری از اختلالات در نظر گرفته شده ، تاریخ و ساعت دستگاه به پیش فرض برمی گردد و چون ضبط بر اساس ساعت و تاریخ انجام می شود، به صورت مداوم فیلم‌های جدید روی همان تاریخ پیش فرض جایگزین می گردد. 

با تعویض باتری و تنظیم مجدد تاریخ و ساعت صحیح مشکل ضبط حل خواهد شد. اگر باتری دستگاه سالم است و ولتاژ حدود 3 ولت را نشان می دهد، اشکال سخت افزاری در بخش پردازش زمان دستگاه وجود دارد که با تعمیر این بخش مشکل ضبط نیز رفع خواهد شد. 

سخن پایانی

همانطور که پیش تر اشاره شد؛ عدم ضبط فیلم دوربین مداربسته می‌تواند به عوامل متعددی برگردد. این عوامل می‌توانند شامل مشکلات فنی در دوربین مداربسته، قطعی برق، خرابی دستگاه ضبط، عدم تنظیمات صحیح دوربین، خطاهای نرم افزاری، محدودیت‌های ذخیره سازی و پرشدن حافظه، مشکلات شبکه و ارتباطی، نقص در عملکرد سیستم ضبط و یا عدم تنظیمات صحیح دستگاه ضبط و مدیریت فایل‌ها باشند. این عوامل باید شناسایی و برطرف شوند تا دوربین مداربسته به طور موثر و قابل اعتماد ویدئوها را ضبط کند و هدف اصلی از نصب دوربین مداربسته، یعنی افزایش امنیت و نظارت، به خوبی انجام شود.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی