×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

روش حل مشکل صدای گوشی در آیفون و اندروید

روش حل مشکل صدای گوشی در آیفون و اندروید

در این مقاله به روش های رفع مشکل صدا در گوشی های آیفون و اندروید می پردازیم و شما می توانید قبل از مراجعه به تعمیرکار مشکل صدای موبایل خود را عیب یابی کنید.

هیچ چیز بدتر از این نیست که یک تماس با موبایل شما گرفته شود یا تماسی را پاسخ دهید و شما نتوانید صدای طرف دیگر تماس را بشنوید. اگر در موبایل آیفون یا اندروید خود مشکل کیفیت کیفیت صدا در بسیاری از موارد امکان دارد یک ایراد خیلی جزئی باشد که بسیار راحت قابل برطرف کردن است. ولی در موارد نادر ممکن است نشاندهنده یک ایراد جدی در تلفن همراه شماست. 

خوشبختانه روش هایی برای عیب یابی این مشکل وجود دارد که در خانه نیز می توانید آن ها را انجام دهید ، که ما در این مقاله برای شما شرح می دهیم .

این موارد شامل 5 مرحله است که در ادامه با 5 تکنیک ساده به راحتی می توانید مشکل صدای گوشی آیفون یا اندروید خود را رفع نمایید و یا آن را عیب یابی کنید. پس مراحل زیر را به ترتیت انجام دهید.

 

1.مقدار ولوم صدای گوشی را چک کنید

قبل از انجام هر کاری ابتدا سلامت بلنگو هایتان را تست کنید. اگر آیفون دارید ابتدا به مسیر Settings > Sounds & Haptics . سپس در زیر Ringers and Alerts نوار لغزنده را به سمت راست بکشید ، اگر صدایی شنیدید پس بلندگو های شما کار می کند در غیر این صورت ممکن است تلفن شما به تعمیرات سخت افزاری موبایل نیاز داشته باشد.

در دستگاه های اندروید دکمه های تنظیمات صدا در لبه های کناری گوشی قرا دارند که با فشاردن آن ها میتوانید میزان صدای موبایل خود را افزایش یا کاهش دهید.

 

2.حالت Do Not Disturb را غیرفعال کنید

اگر حالت Do Not Disturb در موبایل شما روشن باشد ، تمام تماس ها با موبایل شما و همچنین اعلان ها ساکت می شوند. ممکن است گوشی شما به صورت تصادفی در این حالت قرار بگیرد ، پس برای غیرفغال کردن Do Not Disturb کار های زیر را انجام دهید.

اگر میخواهید به یک متخصص در حوزه تعمیر موبایل تبدیل شوید تا بتوانید انواع موبایل‌ اندروید و IOS را تعمیر کند میتوانید در دوره آموزش تعمیرات موبایل پل گیلان شرکت نمایید. 

اگر موبایل شما آیفون است ابتدا وارد تنظیمات موبایل خود شوید سپس وارد Do Not Disturb شوید و آن را خاموش نمایید. در گوشی های اندرویدی نیز می توانید با ورود به تنطیمات ، سپس بخش صدا گزینه Do Not Disturb (مزاحم نشوید) را مشاهده نمایید این حالت را غیر فعال نمایید.

 

3.بلوتوث را خاموش کنید

وقتی بلوتوث دستگاه شما به یک اسپیکر یا دستگاه پخش کننده صدا کانکت می شود سیگنال های صدا به جای اسپیکر گوشی شما توسط آن دستگاه دریافت می شود. برای اینکه بررسی کنید که آیا مشکل دستگاه شما چنین چیزی است یا خیر ، ابتدا در موبایل های آیفون و اندروید وارد تنظیمات شوید سپس اگر بلوتوث دستگاه شما روشن است آن را خاموش کنید.

 

4.صدا گوشی را با هدست تست کنید

در این مرحله صدای گوشی خود را توسط یک هدست چک کنید. اگر گوشی شما فاقد جک صدا است می توناید با بلوتوث خود به یک هدست کانکت شوید و یا اگر از مدل های جدید آیفون استفاده می کنید می توانید با پورت لایتنینگ (Lightning) هدفون خود را به دستگاه متصل نمایید. اگر صدا به درستی در هدست پخش می شود ولی بدون هدست صدایی پخش نمی شود پس به ااحتمال زیاد گوشی شما دچار مشکل سخت افزاری است.

 

5.موبایل خود را به تنطیمات کارخانه بازگردانید

در مرحله آخر، اگر تمام کار های بالا نتیجه نداد ، در این مرحله باید موبایل خود را به تنطیمات کارخانه بازگردانی کنید. البته قبل از انجام این مرحله از تمام داده ها و عکس های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا آن ها را از دت ندهید.

برای ریست کردن آیفون به این مسیر  Settings > General > Reset > Reset All Settings نیاز است که بروید و برای گوشی های اندروید نیز ابتدا به تنظیمات رفته و سپس به مسیر System> Advanced> Reset Options> Erase all Data بروید. برای انجام اینکار احتمالا نیاز است پسورد موبایل خود را وارد نمایید.

اگر تمام مراحل بالا را انجام دادید و مشکل صدای موبایل شما درست نشد باید موبایل خود را به یک متخصص تعمیرات موبایل نشان دهید تا این مشکل را برای شما رفع کند. 

اگر میخواهید از مراجعه به تعمیرکار موبایل بی نیاز شوید و خودتان در این حوزه متخصص شوید، می توانید در دوره آموزش آنلاین تعمیرات موبایل پل گیلان شرکت کنید و موبایل اطرافیان خود را تعمیر کنید و یا کسب و کار حرفه ای در این حوزه راه اندازی کنید.

از آنجایی که تعمیرات گوشی های آیفون نسبت به گوشی های اندروید نیاز به تخصص و تجهیزات بیشتری دارد، با شرکت در دوره آموزش تعمیرات آیفون مجتمع پل صفر تا صد این تخصص را در کارگاه فوق تخصصی بیاموزید.

آموزش تعمیرات موبایل
آموزش تعمیرات موبایل
نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی