×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات دوربین های مداربسته

علت قطع و وصل شدن تصویر دوربین مداربسته

علت قطع و وصل شدن تصویر دوربین مداربسته

همیشه این احتمال وجود دارد دوربین های مداربسته ای که در سیستم های نظارت تصویری کاربرد دارند، در مواقعی دچار اختلالاتی گردند؛ یکی از این اختلالات قطع و وصل شدن تصویر است. در ادامه به بررسی مواردی که می توانند علت قطع و وصل شدن تصویر دوربین مداربسته باشند، می پردازیم.

اشکال در نحوه اتصال فیش BNC

در مواقعی استفاده از فیش BNC با کیفیت پایین، می تواند علت قطع و وصل شدن تصویر دوربین مداربسته باشد. در مواقعی نیز علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته، نحوه اتصال BNC است. برای تست این موضوع لازم است فیش BNC دوربینی که دچار قطع و وصلی می شود، از دو سمت دوربین و دستگاه بررسی گردد. چنانچه اتصال شیلد به بدنه BNC به صورت کاملا ثابت و با استحکام کافی برقرار نشده باشد، می تواند علت قطع و وصل شدن تصویر دوربین مداربسته باشد. از طرفی چنانچه شیلد، اتصال هر چند کوچکی با پیچ یا مغزی  BNC داشته باشد، باعث قطع شدن تصویر دوربین مداربسته خواهد شد.

اشکال در تغذیه دوربین

در مواقعی ممکن است اشکال در فیش آداپتوری دوربین علت قطع و وصل شدن تصویر دوربین مداربسته باشد. در مواردی نیز ممکن است آداپتور یا منبع تغذیه دوربین در اثر گرمای زیاد دچار اختلال شده باشد. در چنین مواردی با تعویض تغذیه یا فیش آداپتوری مشکل قطع و وصل شدن تصویر دوربین مداربسته حل خواهد شد.

اشکال در کابل دوربین

اگر دو مورد فوق را بررسی کردید و از سلامت اتصالات و تغذیه مطمئن شدید، گام بعدی بررسی کابلی است که دوربین را به دستگاه متصل می کند. ممکن است کابل در طول مسیر زخمی یا دچار پارگی شده باشد، یا شیلد کابل در قسمتی دچار قطعی باشد، امکان شکستی مغزی کابل RG59 در صورتیکه از کابل مسی استفاده نشده و مغزی کابل خشک و شکننده باشد نیز وجود دارد که می توان با تست بازر مولتی متر سلامت کابل را بررسی نمود. چنانچه به مولتی متر دسترسی ندارید؛ راحت ترین راه این است که جای دوربینی که دچار قطع و وصلی می شود را با یکی از دوربین های نصب شده ای که مشکلی در تصویر ندارند، عوض کنید. چنانچه بعد از اتصال دوربین سالم به کابل مورد نظر، تصویر دچار قطع و وصلی شد، مشخص می شود که علت قطع و وصل شدن تصویر دوربین مداربسته، اشکال در کابل تصویر دوربین است.

عدم تناسب تکنولوژی دوربین و دستگاه ضبط

در مواردی ممکن است عدم تناسب بین تکنولوژی دوربین و دستگاه ضبط، باعث اختلالاتی در تصویر نمایش داده شده روی مانیتور شود، این اشکال می تواند به صورت نویز، اختلال در رنگبندی، اختلال در نمایش کامل تصویر و یا عدم نمایش تصویر باشد؛ که با تنظیم تکنولوژی کانال مورد نظر به صورت هماهنگ با تکنولوژی دوربین ، مشکل حل خواهد شد.

اشکال در شبکه

در صورتی که دوربین مد نظر که تصویر آن قطع و وصل می گردد، آی پی است؛ ممکن است اشکال از کابل یا سوکت شبکه باشد، در مواردی نیز علت قطع و وصل شدن تصویر دوربین مداربسته، کمبود پهنای باند شبکه یا دستگاه NVR می باشد.

عدم اتصال دوربین ها به ارت

در مواقعی وارد شدن بارهای ناخواسته از طریق فیش BNC به کابل دوربین می تواند عامل ایجاد نویز و یا علت قطع و وصل شدن تصویر دوربین مداربسته باشد، که با اتصال دوربین به ارت و تخلیه بارهای اضافی، اختلال در دریافت تصویر دوربین مداربسته نیز برطرف خواهد شد.

اشکال در عملکرد دید در شب دوربین

در مواقعی ممکن است تصویر دوربین در طول روز مشکلی نداشته باشد ولی در هنگام شب اختلال در تصویر دوربین مشاهده شود. در چنین شرایطی، علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب می تواند به علت اشکال در عملکرد دید در شب دوربین به دلایل مختلفی مانند افت ولتاژ یا جریان و یا اشکال در برد IRCUT دوربین مداربسته باشد. افت ولتاژ و جریان می تواند در شب که جریان کشی دوربین به منظور راه اندازی LED های مربوط به دید در شب IR و یا Warmlight، بیشتر است باعث اختلال در عملکرد مناسب دوربین و در مواقعی، علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب باشد.


اشکال در صفحه نمایش

چنانچه قطع و وصلی مربوط به کل تصاویر دستگاه ضبط باشد، این اشکال می تواند از سوی کابل HDMI و یا تلویزیون باشد که در چنین شرایطی می توان با تعویض کابل HDMI و یا تنظیمات مربوط به نویز از طریق منوی تلویزیون، اشکال را برطرف نمود. اتصال به ارت در این مورد نیز می تواند راهگشا باشد.

کلام آخر

چنانچه با بررسی موارد فوق، علت قطع و وصل شدن تصویر دوربین مداربسته مشخص نشد، ممکن است دوربین مورد نظر دچار اشکال شده باشد؛ در چنین شرایطی، لازم است با نصاب باتجربه دوربین های مدار بسته تماس بگیرید تا دوربین و سایر  شرایط محیط نصب را مورد بررسی  بیشتر قرار دهد. همچنین اگر علاقه مند به یادگیری تخصصی نصب و عیب یابی سیستم های نظارت تصویری هستید، می توانید در دوره های آموزشی مجتمع پل که به دو صورت حضوری و آنلاین برای افراد با شرایط مختلف در نظر گرفته شده، با عنوان آموزش نصب دوربین مدار بسته و آموزش آنلاین نصب دوربین مدار بسته شرکت نموده و با یادگیری تخصصی این مهارت و دریافت مدرک فنی و حرفه ای وارد بازار کار شوید.

مجتمع آموزشی پل مرجع آموزش های تخصصی اشتغال محور در ایران می‌باشد. شما می توانید با شرکت در دوره حضوری آموزش نصب دوربین مدار بسته و با استفاده از کارگاه‌های مجهز، صفرتا صد نصب و راه‌اندازی انواع دوربین های مدار بسته را بیاموزید و وارد بازار کار حرفه‌ای شوید.
اگر زمان کافی برای شرکت در دوره حضوری را ندارید می‌توانید دوره آموزش آنلاین نصب دوربین مدار بسته را تهیه کنید و از جدیدترین آپدیت‌های این دوره برخوردار شوید. مجتمع آموزشی پل همراه شماست تا بتوانید بهترین تکنیسین در حوزه های مختلف شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی