×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات لپ تاپ و کامپیوتر

6 نشانه برای تعویض باتری لپ تاپ

6 نشانه برای تعویض باتری لپ تاپ

در این مقاله به 6 نشانه برای تعویض باتری لپ تاپ می پردازیم با مشاهده این نشانه ها میتوانید متوجه شویدد که باتری لپ تاپ شما خراب است و باید به فکر تعمیر باتری لپ تاپ و یا تعویض آن باشید. 

 

6 نشانه برای برای تعویض باتری لپ تاپ 

یکی از آزار دهنده ترین موارد هنگام کار با لپ تاپ این است که باتری آن خراب باشد و یا زود شارژش تمام شود. که میتواند از اشکالات در  شارژدهی تا گرم شدن بیش از حد سیستم (overheat) و .. را شامل  میشود. مواردی وجود دارد که با چک کردن آن ها می توانید تشخیص دهید که باتری لپ تاپ شما دچار مشکل است یا نه که ما در  این مقاله شش نشانه رایج برای تعویض باتری را برای شما جمع آوری کرده ایم .

البته بهتر است برای تشخیص مشکلات لپ تاپ به یک متخصص تعمیرات لپ تاپ مراجعه کنید ولی با این مقاله میتوانید متوجه شوید که آیا مشکل لپ تاپ شما از باتری است و یا آیا زمان تعویض باتری لپ تاپ شما فرا رسیده یا خیر.

 

شارژدهی کوتاه مدت باتری

یکی از بارز ترین  نشانه ها برای متوجه شدن خرابی باتری لپ تاپ زود تمام شدن باتری لپ تاپ است به این صورت که باتری لپ تاپ شما نسبت به گذشته بسیار زودتر شارژ  تمام میکند . به طور میانگین با هر بار شارژ  کامل باتری لپ تاپ شما ، باید حدود 5 ساعت به بالا شارژدهی داشته باشد اگر اینطور نیست و باتری لپ تاپ شما زیر 2 ساعت شارژ تمام میکند به احتمال خیلی بالایی نشانه این است که باید باتری لپ تاپ خود را تعویض نمایید.

 

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ 

اگرچه ممکن است ایراداتی که به ندرت اتفاق می افتد نشانه خرابی باتری لپ تاپ نباشد اما اگر چند دفعه بعد از شارژ شدن کامل،  لپ تاپ شما به صورت ناگهانی خاموش می شود ، احتمال اینکه باتری لپ تاپ شما خراب باشد وجود دارد ، بعد از بروز مشکل ابتدا باتری لپ تاپ خود را دوباره شارژ کنید اگر مشکل همچنان ادامه داشت احتمالا باتری لپ تاپ شما به سرعت خالی می شود.

 

شارژ آهسته 

اگر لپ تاپ شما به کندی شارژ میشود ، میتواند یک هشدار برای شما باشد، یک باتری لپ تاپ سالم به سرعت شارژ میشود و در صورت جدا کردن شارژر ، شارژ خود را حفظ میکند، اگر باتری لپ تاپ شما با سرعت حلزون شارژ می شود احتمالا زمان آن رسیده که باتری لپ تاپ خود را تعویض نایید.

 

گرم شدن بیش از حد

همه لپ تاپ ها به گونه ای طراحی شده اند تا در زمان استفاده خود را خنک نگه دارند و گرما تولید شده را دفع کنند . اگر با لمس دستگاه خود متوجه گرمای بیش از حد آن شدید ، این موضوع باعث میشود باتری شما به درستی کار نکند و نمیتوناد خودش را خنک نگه دارد. اغلب لپ تاپ هایی که بیش از حد گرم می شوند ، پر سر و صدا نیز هستند ، زیرا فن های لپ تاپ برای خنک کردن آن بیش از حد کار میکنند . 

نکته: همیشه لپ تاپ خود را از برق بکشید و در صورت گرم شدن لپ تاپ برای جلوگیری از آسیب بیشتر استفاده از دستگاه را متوقف کنید.

 

قدیمی بودن لپ تاپ

در حالی که مدل های عالی بسیاری در بازار برای طرفداران ویندوز و مک وجود دارد ولی باید این را بدانید که هیچ لپ تاپی برای استفاده ماندگار  طراحی نشده است .اگر با شارژدهی لپ تاپ خود مشکل دارید امکان دارد این مشکل برای قدیمی بودن آن پیش آمده باشد. به طور کلی باتری لپ تاپ ها پس از یک تا  دو سال استفاده حدود 300-400  بار شارژ کردن دچار مشکل میشوند. اگر لپ تاپ شما قدیمی است و مشکل باتری دارید احتمالا زمان آن فرارسیده که باتری لپ تاپ خود را تعویض کنید.

اگر میخواهید به یک متخصص تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر تبدیل شوید که می تواند انواع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ و کامپیوتر را رفع کند میتوانید در دوره آموزش تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر  پل گیلان شرکت نمایید. 

گزارش سیستم

علاوه بر بروز مشکلات بالا، اکثر لپ تاپ ها به فناوری بررسی سلامت خود مجهر هستند.اگر از لپ تاپ های  مک یا ویندوز استفاده می کنید ، نرم افزار مربوطه که توسط شرکت سازنده تعبیه شده به شما هشدار وجود مشکل در باتری را می دهد.

با مشاهده موارد بالا میتوانید متوجه شوید که ایرادی در باطری لپ تاپ شما وجود دارد یا نه و در صورت وجود مشکل در لپ تاپ با مراجعه به متخصص تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر آن را رفع کنید.

 

آموزش تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش تخصصی تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر

 

لینک های مقاله

linkedin

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی