×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

ریست فکتوری گوشی های شیائومی با روش های مختلف

ریست فکتوری گوشی های شیائومی با روش های مختلف


مشکلات نرم‌افزاری در گوشی‌ها یکی از مشکلات رایج اند و خیلی وقت‌ها این موضوعات در گوشی‌های شیائومی نیز دیده می‌شود.
از ساده‌ترین کارهایی که می‌توان در زمان مشکلات نرم‌افزاری گوشی‌ها انجام داد ریست فکتوری شیائومی است که می‌تواند اکثر مشکلات موجود در گوشی‌های شیائومی را حل کند.
نکته قابل توجه این است که چندین روش برای ریست فکتوری شیائومی وجود دارد و ما در این مقاله می‌خواهیم اموزش ریست فکتوری شیائومی با روش‌های مختلف را بررسی کنیم.
فقط قبل از اینکه شروع به بررسی و انجام مراحل ریست فکتوری شیائومی کنیم باید بدانید که گوشی‌های دارای گوگل اکانت و همچنین می اکانت می‌توانند دردسرهای بسیار زیادی را برای شما به وجود بیاورند.
منظور از مشکلات مربوط به گوگل اکانت و می اکانت قفل شدن گوشی توسط frp و find my phone است.
پس حتماً قبل از فکتوری ریست گوشی خود اقدام به خاموش کردن و یا غیر فعال کردن آنها کنید یا اینکه می‌توانید با بازیابی رمز و داشتن آنها مشکلتان را برطرف کنید.


چگونه گوشی شیائومی را ریست فکتوری کنیم

برای ریست گوشی شیائومی شما می‌توانید به بخش تنظیمات رفته و برای دنبال عبارت ریست جستجو کنید.
باید این موضوع را بدانید که در کنار گزینه ریست فکتوری شیائومی ریست‌های دیگری نیز وجود دارد که مربوط به بخش آنتن، دوربین و سایر تنظیمات می‌شوند.
نحوه ریست فکتوری شیائومی به این شکل است که شما با انتخاب گزینه بازنشانی به تنظیمات کارخانه، اقدام به ریست فکتوری شیائومی کرده‌اید نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در خیلی مدل‌های جدید گوشی‌های شیائومی تا از شما رمز گوگل اکانتتان را نپرسد و شما آن را تأیید نکنید، به مرحله بعد نخواهید رفت.
این کار باعث می‌شود تا ریست فکتوری شیائومی با کمترین مشکل و خطر قفل شدن دستگاه انجام شود.
در نظر داشته باشید که ریست فکتوری شیائومی عموماً باعث حذف اطلاعات موجود در مموری کارت یا حافظه جانبی نیز می‌شود که در زمان ریست فکتوری شیائومی باید آن را از دستگاه خارج کنید.
 

ریست فکتوری شیائومی با دکمه پاور


برای اینکه بتوانید تنظیمات کارخانه گوشی شیائومی انجام دهید روش‌های دیگری نیز وجود دارد که از اصلی‌ترین این روش‌ها استفاده از محیطی با نام محیط ریکاوری است.
این روش بیشتر برای ریست فکتوری گوشی شیائومی در حالت خاموش استفاده می‌شود، زیرا باید گوشی را خاموش کرده و دکمه‌های ترکیبی جهت راه‌اندازی ریکاوری مود را نگه داشت.
این دکمه‌ها عموماً شامل کلید ولوم بالا به همراه کلید پاور در حالت خاموشی است و پس از چند ثانیه ریکاوری مود شیائومی ظاهر می‌شود.
ریست فکتوری شیائومی از این روش برای تعمیرکارانی که با محیط‌هایی مانند محیط ریکاوری آشنایی دارند به مراتب راحت‌تر است و دیگر از شما تایدیه‌ای درخواست نمی‌کند.
برای اینکه مراحل کار ریست فکتوری شیائومی به درستی انجام شود همیشه پیشنهاد این است که از اطلاعات دستگاه بک‌آپ کامل گرفته شود که برای این کار مقالاتی با عنوان ذخیره سازی و بک‌آپ گیری از اطلاعات دستگاه در سایت مجتمع آموزشی پل نوشته شده و آموزش های ویدئویی زیادی با این عنوان ساخته‌ایم که می‌توانید از آنها استفاده کنید.
 

بازیابی اطلاعات گوشی شیائومی بعد از ریست فکتوری

بعد از انجام مراحل ریست فکتوری شیائومی چه از روش تنظیمات و چه از روش ریکاوری مود در شرایط خاص می‌توانید اطلاعات پاک شده را با برخی نرم‌افزارها بازیابی کنید.
برای این کار نرم‌افزارهایی به عنوان ریکاوری در اینترنت یافت می‌شوند که حتی توان بازیابی اطلاعات پس از ریست فکتوری شیائومی را دارند.
یکی از نرم‌افزارهای قدرتمند برای بازیابی اطلاعات tenorshare Data recovery for Android است.


حذف اکانت شیائومی بعد از ریست فکتوری


سؤالی که اکثر افراد در مورد فکتوری ریست شیائومی‌ها دارند این است که آیا بعد از ریست فکتوری شیائومی نیاز به حذف می اکانت وجود دارد یا خیر؟
در اینجا سعی می‌کنیم تا سؤالات مربوط به می اکانت پس از ریست فکتوری شیائومی را مورد بررسی قرار دهیم.
زمانی که ریست فکتوری شیائومی انجام می‌شود تمامی اطلاعات دستگاه پاک شده و گوشی به حالت کارخانه و با حافظه اولیه راه اندازی می‌شود.
اما اطلاعاتی از قبیل می اکانت و گوگل اکانت در صورت ساخته شدن باقی می‌مانند.
در این زمان باید می اکانت قبلی دستگاه را مجدداً در آن وارد کرد وگرنه گوشی به هیچ عنوان راه‌اندازی کامل نمی‌شود.
افرادی که در این مرحله دچار مشکل می‌شوند می‌توانند به تعمیرکاران تخصصی نرم‌افزار مراجعه کنند تا آنها با استفاده از ابزارهایی جهت شکستن قفل‌های امنیتی از قبیل اف آر پی و می اکانت اقدام کنند.

کلام آخر

در این مقاله سعی شده تا ریست فکتوری شیائومی را در دو حالت تنظیمات و ریکاوری مود مورد بررسی قرار دهیم.
حتماً سؤالاتتان را برای ما در قسمت نظرات بنویسید تا شما را راهنمایی کنیم.
از سایر مقالات و ویدئوهای آموزشی مجتمع آموزشی پل دیدن کنید و در صورت تمایل به داشتن دانشی تخصصی علاقه به حوزه تعمیرات می‌توانید پکیج آموزشی تعمیرات موبایل این مجتمع آموزشی را تهیه کرده تا به عنوان یک تعمیرکار تخصصی در حوزه مورد علاقه خود وارد شوید.
 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی