×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
اخبار فناوری و تکنولوژی

حل مشکلات رایج در PS5

حل مشکلات رایج در PS5

در این مقاله به حل مشکلات کاربران کنسول بازی PS5 می پردازیم این راهنما از سری آموزش تعمیرات کنسول بازی PS5 می باشد. مشکلات مطرح شده از زمان عرضه PS5 تا کنون چندین باز توسط کاربران در شبکه های اجتماعی گزارش شده اند.

روش حل رایج ترین مشکلات پلی استیشن 5

بالاخره پلی استیشن 5 وارد وارد ایران شد و گیمر های سراسر دنیا تا کنون استقبال زیادی از این کنسول بازی شده است. جدیدترین کنسول بازی سونی از انتظاراتی که از نسل بعد کنسول ها داشته ایم فراتر رفته و همچنین بازی های انحصاری مثل Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و Demon’s Souls از زمان عرضه اش در اختیار گیمر ها قرار داده است.

این کنسول بازی دارای مشکلاتی است که تا کنون خریداران آن به صورت آنلاین به این مشکلات اشاره کرده اند، این مشکللات خوشبختانه جزئی و قابل حل می باشند ، در این راهنما ما رایج ترین مشکلاتی را که گیمرر ها با آن مواجه شده اند را بررسی خواهیم کرد و روش حل آن را به شما آمزش می دهیم.

قبل از هر چیز ابتدا مطمئن شوید که نرم افزار های کنسول شما به آخرین نسخه آپدیت شده است.

 

مشکل دانلود

وقتی بازی به صورت دیجیتال عرضه می شود گیمر ها مجبور به دانلود فایل هایی با حجم زیاد را دانلود نمایند، و دانلود همین فال های سنگین باعث ایجاد اشکالی در صف ها دانلود شده است.

شرح مشکل : وقتی بازی ها و برنامه ها در صف دانلود قرار دارند و به شما یک خطا در دانلود نمایش داده میشود، سیستم به شما بازی یا برنامه را در قسمت library نمایش میدهد اما قابل پلی شدن نیست و نمیتوان بارگیری را لغو کرد ویا دوباره راه اندازی کرد.

راه حل : متاسفانه تا کنون بهترین راه حل برای این مشکل باید دستگاه را  فکتوری ریست (factory reset) کنید، این تنها راه حل است تا زمانی که سونی آپدیت نرم افزاری جدیدی عرضه کند.

برای فکتوری ریست مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا وارد Settings > System شوید.

گزینه System Software را انتخاب نمایید.

گزینه Reset Options را انتخاب نمایید.

گزینه Reset Your Console را انتخاب نمایید.

گزینه Reset را انتخاب نمایید.

با این کار سیستم حافظه آن پاک می شود و بازیکنان باید بازی های ذخیره شده قبلی خود را بارگیری کنند. خوشبختانه ، cloud تاجایی که بازی هارا انجام داده اید سیو(save) خواهد کرد. به بازیکنان توصیه می شود قبل از شروع تنظیم مجدد کارخانه مطمئن شوند که cloud آنها به درستی کار می کند.

 

مشکل انتقال دیتا از پلی استیشن 4 (PS4)

هنگام راه اندازی PS5 ، از شما خواسته می شود تا داده های PS4 خود را به صورت بی سیم (wifi) یا از طریق کابل USB / LAN منتقل کنید. این کار کاملاً اختیاری است ، اما انتقال داده ها به راحتی انجام نمی شود.

شرح مشکل: کاربران PS5 هنگام انتقال اطلاعات از طریق کابل زمان انتظار بسیار طولانی را گزارش کرده اند. گزارشاتی نیز درباره خرابی کامل سیستم گزارش شده است.

راه حل: اگرچه سخت افزار می تواند ایمن ترین راه حل به نظر برسد ، اما در واقع انتقال داده ها از طریق Wi-Fi برای سیستم آسان تر است. اطمینان حاصل کنید که هر دو سیستم به یک سیگنال قوی Wi-Fi متصل هستند. متأسفانه به گیمر هایی که همچنان با مشکلات روبرو هستند توصیه می شود دستگاه خود را ریست فکتوری کنند.

در صورتی که کنسول بازی شما دچار خطا و ایرادی شده است که خود قادر به رفع آن نمی‌باشید؛ اما علاقه به رفع ایراد کنسول بازی دارید کافیست در دوره تخصصی آموزش تعمیرات کنسول بازی مجتمع پل شرکت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس گرفته تا کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار بدهند.

 

بازی ها cross-generation نسخه PS4 را اجرا می کنند

گیمر ها امکان خرید نسخه های دیجیتالی را دارند که قابل اجرا روی PS4 و PS5 است از جمله این بازی های میتوان به Black Ops: Cold War و یا Assassin’s Creed: Valhalla اشاره کرد.

شرح مشکل : هر دو نسخه بازی ( PS4 و PS5 ) نصب میشوند ولی PS5 نسخه ، PS4 را اجرا میکند.

راه حل : در یک توییت که توسط پشتیبانی اکتیویژن ( Activision support ) که در رابطه با بازی Black Ops: Cold War بود ، این شرکت راه حل زیر را ارائه کرده است:

در داشبورد روی کاشی بازی بزنید

به پایین صفحه بروید و play را بزنید.

روی سه نقطه بزنید و منو را باز کنید.

گزینه PS5 | Full | Call of Duty: Black Ops Cold War  را انتخاب نمایید

بازی را اجرا کنید و لذت ببرید

احتمالا این راه حل با تمام بازی های cross-gen دیگر کار کند. با عرضه  کنسول ها ، مشکلات بیشتری به زودی در معرض نمایش قرار می گیرند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که این اشکال با اشکال "صف های دانلود" که قبلاً ذکر شد مرتبط نیست. سیستم شما ممکن است فقط نسخه Ps4 بازی را اجرا کند در حالی که نسخه PS5 آن مشکل دانلود دارد.

 

ممکن است PS5 در حالت rest mode خراب شود

گیمر ها هنگام دانلود شبانه بازی ها یا شارژ کردن کنترلرهای خود زمانی که خارج از خانه هستند از حالت استراحت (rest mode) استفاده می کنند. این یک روش عالی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و به سیستم شما اجازه میدهد که کار خود را در حالت کم مصرف انجام دهد.

شرح مشکل: گزارش شده است که PS5 هنگام ورود به (rest mode) به طور غیرمنتظره ای خراب می شود.

راه حل: این مشکل را جدی بگیرید و از حالت استراحت (rest mode) استفاده نکنید تا زمانی که سونی متوجه شود مشکل چیست، به گیمر ها توصیه می شود با رفتن به:

Settings > Power Saving

time until PS5 Enters Rest Mode را انتخاب کنید

rest mode را غیرفعال کنید

با این کار کنسول بازی به صورت تصادفی وارد حالت rest mode نمیشود و کنسول بازی دیگر خراب نمیشود . این مشکل ممکن است برای همه پیش نیاید ولی منطقی ترین کار پیشگیری از خراب شدن کنسول PS5 است.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی