×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش هوشمند سازی ساختمان

certificate

گواهینامه فنی حرفه‌ای و دانشگاهی

کارگاه عملی مجهز

دوره حضوری
دوره آنلاین
2 دوره در 1 دوره
1
آموزش هوشمند سازی ساختمان
2
آموزش نصب دوربین مداربسته
آموزش هوشمند سازی ساختمان
1,800,000 تومان

چرا در این دوره شرکت کنم؟

دوره جامع آموزش هوشمند سازی ساختمان در مجتمع آموزشی پل با سرفصلی کاملا اصولی متناسب با بازار کار بدون نیاز به هیچ پیش زمینه ای، بهترین دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان در ایران می باشد. در این دوره شما آموزش خانه هوشمند را از برق ساختمان شروع می کنید و در ادامه سناریو نویسی، هوشمند سازی با سیم و هوشمند سازی بی سیم تحت پروتکل هایی که مناسب با بازار کار هستند به صورت عملی از صفر تا صد آموزش می بینید. این آموزش ها مطابق با جدیدترین تکنولوژی ها طراحی شده و شما را برای پروژه های کاملا هوشمند آماده بازار کار می کند. همچنین آموزش ها زیر نظر اساتید با تجربه و متعهد مجتمع آموزشی پل که 20 سال سابقه ی درخشان در حوزه آموزش در کشور را دارد برگزار می شود و پشتبانی رایگان مدرس دوره تا زمانی که شما به یک متخصص هوشمند سازی ساختمان تبدیل شوید؛ در حین اجرای پروژه ها همراه شما خواهد بود. در انتها مدرک دوره هوشمند سازی ساختمان فنی حرفه ای و مدرک بین المللی دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم به شما اعطا می گردد.

معرفی دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان

برای یادگیری آموزش هوشمند سازی ساختمان که بازارکار آن در حال حاضر بسیار جدید و پر رونق است، انتخاب یک دوره آموزشی درست با محتوای کاملا اصولی با جزئیات دقیق و پیشرفته که مناسب بازار کار حال حاضر باشد؛ بسیار حائز اهمیت است، به این دلیل که مهارتی جدید است و هنوز اطلاعات و علم اندکی از آن وجود دارد و متاسفانه مراکز آموزشی زیادی با مدت زمان اندک و با آموزش پروتکل هایی که مناسب بازار کار نیست از عدم آگاهی شما سوء استفاده کرده و وقت و هزینه شما را بیهوده صرف می‌کنند؛ پس انتخاب یک دوره آموزشی که گام به گام به صورت عملی با جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی ها و با سرفصلی درست، دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان را برای جلوگیری از هدر رفت زمان، انرژی و هزینه به شما آموزش دهد؛ بسیار مهم است. اصلا نگران نباشید چون می توانید این دوره را بدون ریسک و کاملا تضمینی با جزئیات کامل از برق ساختمان، هوشمندسازی باسیم و بی سیم آموزش ببینید.

هوشمند سازی ساختمان

امروزه امکاناتی برای ساختمان ها قابل فراهم کردن است که در گذشته وجود نداشته، بنابراین لازم است که با دستگاه ها و تکنولوژی های جدید آشنا و از آنها در ساختمان ها بهره مند شویم. در ساختمان های هوشمند می توان به راحتی با استفاده از گوشی موبایل تجهیزات امنیتی و برقی را کنترل کرد، مثلا اگر هنگام سفر متوجه شویم که فراموش کرده ایم شیر اصلی گاز را ببندیم، می توانیم بدون برگشتن به منزل تنها با استفاده از گوشی موبایل این کار را انجام دهیم و یا ساعاتی قبل از برگشتن از سفر پکیج را روشن و یا در فصول گرم سال دقایقی قبل از رسیدن به منزل کولر را روشن کنیم تا در زمان رسیدن دمای منزل به حد مطلوبی رسیده باشد.

آموزش هوشمند سازی ساختمان

چه تجهیزاتی را می توانیم در ساختمان ها هوشمند کنیم؟

با آموزش هوشمند سازی ساختمان می توانیم دما، روشنایی، آبیاری فضای سبز، موتورخانه و ... را بدون حضور فیزیکی در ساختمان کنترل کنیم، همچنین با قرار دادن سنسورهای مناسب می توانیم از نشت آب، نشت گاز، حریق و یا سرقت از راه دور با خبر شویم و با نصب شیرهای برقی، می توانیم در زمان بروز چنین اتفاقاتی اقدام به قطع شیر اصلی آب، یا گاز برای جلوگیری اقدام کنیم، و هشدارهای مناسبی را فعال کنیم.

زمانی که در منزل حضور نداریم و کسی پشت در منزل باشد از راه دور می توانیم در را باز کنیم و یا برای استفاده از نور و گرمای آفتاب در ساعات خاصی پرده را باز کنیم و یا کرکره های برقی را از راه دور کنترل کنیم و یا حتی در مکان های صنعتی و نیمه صنعتی از هوشمندسازی برای انجام کارهایی که لازم است طبق زمانبندی دقیق در ساعات خاصی انجام شوند بهره مند شویم. همچنین از وضعیت و شرایط دما، رطوبت در مکانی مثل گلخانه مطلع شویم و در صورت نیاز مثلا تهویه را از راه دور روشن و یا تجهیز گرمایشی گلخانه را کنترل و دما را به دمای مطلوب برسانیم.

بنابراین می توانیم در مکان هایی که حضور نداریم نظارت و کنترل کاملا هوشمندی داشته باشیم. همچنین در کنار هوشمند سازی ساختمان شما می‌توانید با آموزش نصب دوربین مدار بسته کنترل حفاظتی و امنیتی را نیز تامین کنید که با توجه به نزدیکی حوزه کاری دوره آموزشی خانه هوشمند به نصب دوربین مداربسته، به شما علاقمندان این حرفه در مجتمع آموزشی پل، آموزش نصب دوربین مدار بسته آنلاین و حضوری نیز با سرفصلی کامل و با تجهیزاتی بروز آموزش داده می شود.  

چه تجهیزاتی را می توانیم در ساختمان ها هوشمند کنیم؟

ما در مجتمع آموزشی پل تمامی فرآیند هوشمند سازی تجهیزات ساختمانی را به صورت عملی در کلاس هوشمند سازی ساختمان به شما آموزش می دهیم تا بتوانید وارد بازار کار پرسود و جدید این رشته شوید و در این راه پیشرو باشید. آموزش هوشمند سازی خانه و ویلا و مکان های صنعتی و نیمه صنعتی در دوره هوشمند سازی ساختمان نیازمند داشتن دانش برق ساختمان می باشد که اصلا نگران این موضوع نباشید، زیرا در این دوره به صورت کاملا مفید و کاربردی به شما آموزش برق ساختمان اعم از مبانی برق، برق AC، DC و... ، سربندی تابلو برق، سیم بندی مدارات برق و... با سرفصلی اصولی و عملی آموزش داده می شود و به نحوی کامل و با جزئیات است که شما حتی در این دوره آموزش هوشمند سازی برق ساختمان به یک برقکار ساختمان نیز تبدیل می شوید.

در ادامه به قسمت اصلی دوره یعنی آموزش هوشمندسازی با سیم و بی سیم همراه با سناریونویسی وارد می شوید. ابتدا آموزش هوشمند سازی با سیم تحت پروتکل RS485 را با سیم بندی تجهیزات، تنظیمات شبکه و نرم افزاری و سناریو نویسی از طریق اپلیکشن و تحت وب آموزش می بینید. هوشمند سازی با سیم طبق نیاز سنجی مشتری برای پروژه هایی که در حال ساخت هستند بهترین انتخاب می باشد.

اما ساختمان هایی که به صورت سنتی تجهیزات آنها کار می‌کند از طریق آموزش نصب و راه‌اندازی تجهیزات خانه هوشمند وایرلس تبدیل به یک خانه هوشمند تحت پروتکل های  QRFو  WIFIمی شوند. پروتکل هایی که مناسب با بازارکار هستند و دارای سرورهای داخلی و خارجی می باشند و قابل پشتیبانی هستند. ما در این دوره به مباحث آموزش هوشمند سازی ساختمان knx نیز اشاره می کنیم اما این پروتکل مناسب نیاز کار شما در اجرای پروژه های ساختمانی و ویلایی نمی شود به این دلیل که هزنیه تجهیزات آن بسیار بالا است و برای پروژه های عظیم مانند برج ها قابل اجرا است.

دوره آموزشی هوشمند سازی ساختمان با پروتکل کاربردی

مزایای دوره هوشمند سازی ساختمان

به طور کلی خانه هوشمند باعث حفاظت از ساختمان و کاهش مصرف انرژی می شود و حال اگر امکانی فراهم باشد تا با گذراندن یک دوره آموزشی تخصصی که بدون نیاز به هیچ پیش زمینه علمی یا رشته دانشگاهی خاص، بتوان از صفر تا صد آن را آموزش دید و با صرف زمان کوتاه با آموختن اصول مورد نیاز وارد بازارکار شد؛ قطعا این امکان برای هر فرد مستعد و پرتلاشی آغاز رسیدن به استقلال مالی و موفقیت در راه‌اندازی کسب و کاری مستقل خواهد بود.

مزایای دوره هوشمند سازی ساختمان

از مزایای رشته آموزش هوشمند سازی ساختمان، عدم نیاز سرمایه اولیه و پذیرفتن ریسک های احتمالی در شرایط اقتصادی جامعه است. فرد متخصص با استفاده از دانش و تخصص خود اجرای پروزه هوشمندسازی ساختمان را بدون نیاز به سرمایه ای خاص، طراحی کرده و پس از تایید مشتری و اجرای پروژه، درآمد حاصل از تخصص و دانش خود را دریافت می کند.

در شرایط بحران های اقتصادی، زمانیکه سرمایه گذاران نگران سرمایه های خود هستند افراد فنی با تخصص هرگز ریسکی بابت از دست دادن سرمایه نخواهند داشت و هر چه قدر بتوانند پروژه های بیشتری اجرا کنند، می توانند به همان نسبت درامد بیشتری داشته باشند که همه این ها از مزایای داشتن تخصص در یک رشته فنی است. به طور کلی در زیر به یک سری از مزایای هوشمند سازی ساختمان اشاره کردیم:  

مزایای یک ساختمان هوشمند

  • مدیریت مصرف انرژی
  • صرفه جویی و مدیریت زمان در انجام امور روزانه
  • کنترل روشنایی و نورپردازی از راه دور
  • تنظیم و کنترل هوشمندانه سرمایش و گرمایش از راه دور
  • تنظیم و کنترل هوشمندانه روشنایی بر اساس زمان، میزان شدت نور طبیعی با حضور و یا عدم حضور ساکنین
  • ایجاد و اجرای سناریوهای مختلف کنترل روشنایی مانند سناریوی ورود، خروج و …
  • کنترل و مانيتورينگ تجهیزات منزل در هر لحظه با استفاده از پنل های كنترلی نصب شده در محل های مورد نظر
  • کنترل و مانيتورينگ تجهیزات منزل در هر لحظه هنگام خروج از منزل با استفاده از تلفن همراه
  • تأمین امنیت ساختمان (دوربین‌های مداربسته، قفل های الكترونيكي و نظارت از راه دور آن ها و…)
  • قطع برق و گاز در مواقع خطر و اطلاع به ساکنین در صورت عدم حضور
  • کنترل پرده های برقی
  • آبياري خودكار فضای سبز
مزایای ساختمان هوشمند

هزینه و مدت زمان دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان

مهم ترین هدف و رسالت مجتمع آموزشی پل ایجاد اشتغال برای جوانان و افراد جویای کار است که به همین دلیل هزینه کاملا اقتصادی متناسب با محتوای آموزشی و ساعت آموزشی در نظر گرفته است، این در حالی ست که مراکز دیگر بابت نصف این محتوا و مدت زمان آموزشی هزینه های بسیار بالایی دریافت می کنند.

هزینه و مدت زمان دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان
  • هزینه و مدت زمان آموزش هوشمند سازی ساختمان به صورت حضوری طی 10 جلسه 3 ساعته جمعا 30 ساعت آموزشی با تخفیف 1 میلیون تومانی به مبلغ 6.000.000 تومان است. و در کنار آن دوره حضوری آموزش نصب دوربین مدار بسته در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد تا در حوزه سیستم های هوشمند و امنیتی ساختمان به طور کامل تخصص داشته باشید که این دوره به مدت 13 جلسه 3 ساعته است و با تخفیف 1 میلیون تومانی به مبلغ 6.300.000 در اختیار شما قرار دارد.
  • هزینه و مدت زمان آموزش هوشمند سازی ساختمان به صورت آنلاین طی 12 جلسه به مدت 7 ساعت و نیم به مبلغ 1.800.000 تومان می باشد و اگر نیاز دارید که دوره آموزش آنلاین نصب دوربین مدار بسته را نیز بگذرانید می توانید روی لینک مربوطه کلیک کنید و دوره را با مبلغ 1600000 تومان خریداری کنید.

همچنین برای راحت تر شدن روال پرداخت برای شما عزیزان پرداخت اقساطی برای دوره حضوری در نظر گرفته شده است.

توانایی هایی که در دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان مجتمع آموزشی پل بدست می آورید 

توانایی های بدست آمده در دوره هوشمند سازی ساختمان

1- تسلط کامل به برق ساختمان

با آموزش مبانی برق و سپس نحوه سیم بندی مدارات برق ساختمان و سربندی تابلو برق و همچنین به تمامی مباحث مربوط به برق ساختمان به صورت عملی مسلط می شوید.

2- تسلط کامل با انواع پروتکل های هوشمندسازی ساختمان

برای اجرای یک پروژه هوشمندسازی، لازم است انواع پروتکل های مربوط به آن را بشناسید. در این دوره انواع پروتکل های سیمی مانند KNX ،RS485 و ... و انواع پروتکل های بی سیم مانند Zigbee ،Zwave ،RF و ... را آموزش می بینید.

3- تسلط کامل به هوشمند سازی بی سیم ساختمان

با آموزش سیم بندی تجهیرات تابلویی و انواع روش های سیم بندی برای اتصال به خانه هوشمند توسط پروتکل RS485 و همچنین تنظیمات نرم افزاری و سناریو نویسی کامل هوشمند سازی تجهیزات یک ساختمان از طریق سیمی مسلط می شوید.

4- تسلط کامل به هوشمند سازی سیمی ساختمان

با آموزش نصب و راه اندازی تجهیزات وایرلس تحت پروتکل WIFI ,QRF ,Zwave ,Zigbee به هوشمند سازی بی سیم تمامی تجهیزات لمسی، حفاظتی، گرمایشی، سرمایشی، آبیاری، نور پردازی، سیستم صوتی و... یک خانه هوشمند مسلط می شوید.

5- طراحی یک پروژه هوشمند

برای طراحی یک پروژه هوشمند لازم است ابتدا پروژه به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد و نیازهای افراد بهره بردار از ساختمان به درستی سنجیده شده و اولویت بندی گردد. از طرفی لازم است پیش بینی آینده نیز صورت گیرد یعنی پروژه به صورت قابل انعطاف طراحی شود. همه این موارد نیازمند داشتن اطلاعات کافی از تفاوت انواع پروتکل ها و تجهیزات فنی مورد استفاده در خانه هوشمند است که در این دوره تمامی این تجهیزات و پروتکل ها را آموزش دیده و یک متخصص برای طراحی پروژه هوشمند سازی ساختمان می شوید.

6- تسلط کامل به نصب و راه اندازی سخت افزاری

پس از پایان دوره نحوه لوله گذاری و سیم کشی در خانه های هوشمند را کامل مسلط خواهید شد و توانایی اجرای زیرساخت های سخت افزاری برای یک پروژه هوشمند را خواهید داشت.

7- مسلط به تنظیمات نرم افزاری و سناریونویسی

بعد از اجرای سخت افزار نوبت به تنظیمات نرم افزاری جهت راه اندازی و بهره برداری از تجهیزات نصب شده در ساختمان می رسد. شما با گذراندن این دوره توانایی تنظیمات نرم افزاری مربوط به تجهیزات هوشمند و همچنین نحوه ایجاد سناریوهای مختلف امنیتی و رفاهی با توجه به خواسته ها و نیازهای افراد بهره بردار از ساختمان را خواهید داشت.

هدف از آموزش خانه هوشمند چیست؟

به صورت کلی هدف از هوشمند سازی ساختمان این است که افراد بتوانند تجهیزات برقی ساختمان خود را از راه دور کنترل و در صورت نیاز تنظیم کنند و یا سناریوهای مختلفی برای تجهیزات موجود در ساختمان خود تعریف و اجرا کنند. همچنین کارهایی که نیاز به انجام در زمانبندی دقیق در روزها یا ساعات خاصی از هفته یا شبانه روز دارند را برنامه ریزی کنند تا به صورت خودکار در زمان مورد نظر انجام شود که نتیجه آن صرفه جویی در وقت، هزینه، انرژی و آسایش و امنیت ساکنین ساختمان خواهد بود.

هدف از آموزش خانه هوشمند چیست؟

پروتکل های زیادی برای هوشمند سازی ساختمان وجود دارد از مهمترین پروتکل های سیمی ساختمان عبارتند از Ethernet ،KNX ،PLCBUS ،S-BUS ،C-BUS ،Mod Bus ،RS485 و ... و همچنین از مهمترین پروتکل های بی سیم می توان به Wifi ،Zigbee ،Z-wave ،RF ،Bluetooth ،Infrared و ... اشاره کرد.

انتخاب پروتکل سیمی یا بی سیم مناسب با توجه به نیازها و شرایط پروژه وظیفه طراح سیستم هوشمند است که انتخاب آن باید متناسب با نیاز بازار و دارای سرورهای داخلی و خارجی باشد، به همین دلیل ما در مجتمع آموزشی پل در دوره هوشمند سازی ساختمان از پروتکل هایی استفاده کردیم که متناسب با نیاز کاربران باشد، که با بسیاری از پروتکل های دیگر مانند آموزش خانه هوشمند knx نیز در این دوره آشنا می شوید. اما تجهیزات و اجرای پروژه های knx مناسب نیاز بازار کار ساختمان ها و ویلاها نیست و در پروژه های عظیم از این پروتکل استفاده می شود.

این دوره مناسب برای کسانی است که هیچ پیش زمینه ای ندارند و از صفر می خواهند وارد این حرفه ی جدید و پر سود شوند، زیرا آموزش هوشمند سازی ساختمان صفر تا صد را یاد می‌گیرند و همچنین مناسب کسانی که در زمینه برق سنتی در ساختمان مشغول به کار هستند می باشد، فقط لازم است که با تغییراتی در زمینه کاری خود و با گذراندن آموزش های جدید بتوانند وارد حیطه جذاب و بکر هوشمند سازی ساختمان شوند.

سرفصل های آموزش هوشمند سازی ساختمان
توضیحات بیشتر
مزایای آموزش هوشمند سازی ساختمان
توضیحات بیشتر
شرایط بازار کار آموزش هوشمند سازی ساختمان
توضیحات بیشتر
ابزارآلات مورد استفاده برای شروع کار بعد از اتمام دوره
توضیحات بیشتر
مدارک و گواهینامه ها
توضیحات بیشتر
در صورت هرگونه سوال و یا نیاز به راهنمایی میتوانید با شماره زیر یا شماره واتس آپ پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید
poulgilan-whatsapp-support
در صورت نياز به هر گونه راهنمايی، يا كسب اطلاعات بيشتر مشاوران پل آماده پاسخ گويی هستد
مشاوره تلفنی
013-33333145
نظرات فن آموزان
نظر عباد نوری
عباد نوری
عباد نوری
فن آموز
نظر عادل یوسف نژاد
عادل یوسف نژاد
عادل یوسف نژاد
فن آموز
نظر سهیل پورایمانی
سهیل پورایمانی
سهیل پورایمانی
فن آموز
نظر حامد آخرتی
حامد آخرتی
حامد آخرتی
فن آموز
ویدئو های آموزشی مرتبط
انتخاب تغذیه برای دوربین های مداربسته CCTV
ویدئو های آموزش دوربین مداربسته
انتخاب تغذیه برای دوربین های مداربسته CCTV
منبع تغذیه برای دوربین های مداربسته CCTV در این ویدیو با منبع تغذیه CCTV که مخصوص دوربین های مداربسته طراحی شده آشنا می شویم. این نوع منبع تغذیه دارای خروجی...
رایگان
راه حل جلوگیری از دست رفتن فیلم دوربین های IP
ویدئو های آموزش دوربین مداربسته
راه حل جلوگیری از دست رفتن فیلم دوربین های IP
در زمان وقوع اختلال در شبکه در پروژه های آی پی همواره این امکان وجود دارد که زمان هایی اختلالات عمدی یا سهوی ایجاد شود و باعث شود که دستگاه...
رایگان
معرفی قطعات دوربین مداربسته + کاربردها
ویدئو های آموزش دوربین مداربسته
معرفی قطعات دوربین مداربسته + کاربردها
در این مقاله قصد داریم با تجهیزات و قطعات دوربین مداربسته آشنا شویم. برای اجرای یک پروژه نظارت تصویری، تجهیزات مختلفی نیاز است تا بتوان دوربین های مداربسته را به...
رایگان
نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
شماره تماس
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی