×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

تحلیل و بررسی اجزای مدار صوت

بخش صوت تلفن همراه از اجزای مختلفی تشکیل شده است. از میکروفن ها گرفته تا بلندگوهای دستگاه، رادیو و ای سی تحت عنوان ای سی صوت. 

در گوشی های موبایل ممکن است چند عدد میکروفن داخل بردها وجود داشته باشد. یکی از این میکروفن ها ،میکروفن اصلی دستگاه است، که در قسمت پایین دستگاه میباشد. میکروفن دیگری نیز در قسمت بالا گوشی وجوددارد و میکروفن سومی نیز ممکن است کنار دوربین دستگاه تعبیه شده باشد. در این ویدیو در رابطه با عملکرد  و ساختار همه میکروفن ها توضیح داده شده است.

یادگیری مهارت تعمیرات سخت افزار و نرم افزار موبایل با دوره تخصصی تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه بسته آموزشی لیمو مراجه کنید

اما علاوه بر میکروفن غالباً دو یا سه بلندگو داخل گوشی قرار گرفته است یک یا دو بلندگو تحت عنوان بلندگوی اصلی و یک بلندگوی دیگر تحت عنوان ایرپیس یا کپسولی که در این ویدیو به عملکرد و ساختار بلندگوهای دستگاه نیز اشاره شده است.

اما برای تحلیل اطلاعات بلندگو و میکروفون های دستگاه آی سی تحت عنوان صوت روی برد های موبایل وجود دارد. ic صوت سه وظیفه اصلی به عهده دارد adc,dac,dsp  ما در ویدیو امروز علاوه بر تمامی قطعات گفته شده از جمله بلندگوها میکروفن ها ،سراغ ای سی صوت رفته ،وظایف ان را تشریح کردیم و روی برد نیز ای سی صوت را به شما نمایش میدهیم

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی