×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

حل مشکل صوت تلفن همراه با تعویض میکرفون

ویدیوی امروز اختصاص دارد به حل مشکل صوت در گوشی هایی که در اثر آب خوردگی میکروفون ها از کار افتاده است. این دستگاه در هنگام ضبط صدا هیچ علائمی از ورود صدا به داخل سیستم ندارد. برای این تست از ویس رکوردر دستگاه استفاده می کنیم. در ویدیو خواهید دید که در مرحله اول این قسمت هیچ صدایی دریافت نمی کند.

برای حل مشکل در مرحله اول سراغ باز کردن دستگاه خواهیم رفت، به دلیل وجود میکروفون ضبط صوت و یا میکروفون مکالمه که روی برد پایین دستگاه وجود دارد بعد از باز کردن دستگاه سراغ ساب شارژ دستگاه رفته و این قطعه را از روی گوشی جدا میکنیم، حالا باید سراغ میکروفون موجود روی این قطعه رفته و این قطعه را از روی برد تعویض کنیم. برای تعویض این میکروفون از روش حرارت مستقیم از روی میکروفون استفاده می کنیم. با استفاده از هیتر و دمای ۳۸۰ درجه و همچنین تنظیم باد خروجی هیتر روی درجه یک و نیم اقدام به خارج کردن میکروفون خراب از روی برد خواهیم کرد.
با خرید پکیج آموزش تعمیرات موبایل پل، به راحتی مدرک فنی حرفه ای بگیرید و متخصص شوید

نوبت به تمیز کردن پایه ها

در این مرحله میکروفون جدا شده و نوبت به تمیز کردن پایه های اتصال میکروفون روی برد می رسد. با استفاده از سیم قلع کش و هویه، قلع اضافه روی برد را کاملا جمع کنیم. اینکار به از بین بردن رسوبات روی پایه و همچنین نصب دقیق و بدون مشکل میکروفون کمک خواهد کرد بعد از تمیز کردن پایه ها سراغ خمیر قلع خواهیم رفت و کمی از این خمیر را روی برد و روی پایه های اتصال میکروفون اضافه می‌کنیم.

در این مرحله با استفاده از هویه خمیر قلع اضافه شده را، روی پایه ها به قلع تبدیل میکنیم. پس از ایجاد پایه، میکروفون جدید را روی پایه ها قرار می دهیم و دوباره با استفاده از هیتر، میکروفون را روی برد نصب کنیم. در مرحله نهایی مجدد تست مرحله اول را بعد از سوار کردن قطعات روی برد انجام خواهیم داد و در صورتی که دستگاه به صدای ورودی واکنش نشان داد دستگاه به درستی تعمیر شده است.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی