×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

نقشه خوانی و تست قطعات ترانزیستور و دیود (قسمت سوم)

دیود ها قطعاتی هستند که از اتصال چند نیمه هادی به همدیگر تشکیل شده اند نیمه هادی ها یا همان نیمه رساناهانه مطلقا رسانا و نه عایق هستند. دیود ها قطعاتی ذاتا یک طرفه هستند ، یعنی از یک سمت جریان بار الکتریکی را از خود عبور میدهند و سمت دیگر عبور نمیدهند که از همین خاصیت دیود برای کاربردهای متنوع در مدارات موبایل استفاده میشود.

کاربردهایی همچون یکسو سازی و یا محافظت از جریان های برگشتی به مدار، اما دیودها انواع مختلفی دارند که شامل دیودهای معمولی، دیود های زنر، ال ای دی ها و دیودهای tvs میشود. 

مهمترین و کاربردی ترین قطعات الکترونیکی

اما یکی از مهمترین و کاربردی ترین قطعات الکترونیکی ترانزیستورها هستند. از اتصال دو دیود به همدیگر چیزی شبیه به ترانزیستور ایجاد میشود از کاربردهای ترانزیستور میتوان به بحث تقویت سیگنال و سوئیچینگ اشاره کرد. ترانزیستورها به صورت کلی به دو دسته fet و bjt ها تقسیم بندی میشوند.

اما در ویدئو امروز ما علاوه بر معرفی و کاربرد کامل دیود ها و ترانزیستور ها، سپس شمای فنی آنها روی نقشه ها را میبینیم و در مرحله بعد روی سطح برد میرویم و با انواع این قطعات آشنا شده و در مرحله آخر سراغ تست این قطعات نیز میرویم.


آموزش تعمیرات موبایل با بسته آموزشی لیمو در مجتمع پل برای شما دوستان عزیز فراهم شده تا شما بتوانید تبدیل به متخصص حرفه ای در این حوزه شوید. 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی