×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

علت داغ‌شدن گوشی‌های آیفون

 فرض کنید در حین استفاده از یک بازی با گرافیک بالا به ناگهان روی دستگاه شما یک پیام خطا مبنی بر اینکه دستگاه شما بیش از حد گرم است ظاهر می‌شود.
در این شرایط چه باید کرد، علت این خطا چیست؟ و چگونه باید آن را برطرف کرد.
برای اینکه به سوال‌های بالا پاسخ دهیم اول باید اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنیم
نکته اول: داغ‌شدن گوشی‌های آیفون تا چه حد امکان‌پذیر است؟ باید بدانیم که گوشی‌هایی که تا سال ۱۴۰۲ ساخته شده‌اند در دمای صفر تا ۳۵ درجه سانتیگراد به‌درستی فعالیت می‌کند و این بدان معناست که در صورت تغییر دما بالا و پایین این محدوده این دستگاه‌ها از نظر کارکرد دچار مشکل خواهند شد.
در این حالت شما باید موارد زیادی را مورد بررسی قرار دهید. اما قبل از انجام هر کاری نیاز است تا به دستگاه خود فرصت کافی برای خنک‌شدن بدهید برای این کار می‌توانید آن را خاموش کنید و از انجام کارهایی که می‌تواند باعث گرم‌تر شدن دستگاهتان شود خودداری کنید.


اما باید گفت که دستگاه در این شرایط تنظیمات را به نحوی روی نرم‌افزار انجام می‌دهد تا به خنک‌تر شدن گوشی کمک کند برای مثال نور صفحه‌نمایش به کمترین حد خود می‌رسد امکان مکالمه فقط در حالت اضطراری در گوشی فعال خواهد بود و امکانات جانبی نیز از کار خواهد افتاد.
در این حالت نیاز به نگرانی نیست؛ زیرا دستگاه پس از خنک‌شدن به روال عادی کارکرد خود باز می‌گردد.

روشن بودن طولانی‌مدت صفحه‌نمایش با حداکثر نور


  یکی از مواردی که ممکن است در این حالت اتفاق افتاده باشد استفاده طولانی‌مدت شما با نور صفحه‌نمایش زیاد از دستگاهتان است. دقت داشته باشید که اگر نور صفحه‌نمایش به مدت زیاد و با بالاترین شدت فعال باشند علت داغ‌شدن گوشی آیفون مصرف بالای جریان در این بخش دستگاه خواهد بود و مشکلات جدی ایجاد می‌کند که ممکن است باعث شود تا شما نیاز به تعمیر دستگاه خود داشته باشید که در این حالت تنها کسانی می‌توانند از پس این مشکل بر بیایند که آموزش تعمیرات موبایل را دیده باشد.

استفاده طولانی‌مدت از اینترنت

 اما یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث داغ‌شدن گوشی آیفون شود استفاده طولانی‌مدت از اینترنت سیم‌کارت دستگاه در بخش 4G و یا 5G است. به علت پهنای باند زیاد این شبکه‌ها در انتقال اطلاعات مصرف انرژی در این شبکه بسیار زیاد است این مورد می‌تواند دلیل داغ‌شدن گوشی آیفون شما باشد.

آپدیت نبودن گوشی

 یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث داغ‌شدن گوشی‌های آیفون شود آپدیت نبودن دستگاه‌ها است در این شرایط دستگاه برای تطبیق خود با نرم‌افزارهای جدیدتری که در گوشی مورداستفاده قرار می‌گیرد نیازمند انجام پردازش بیشتری است. این پردازش اضافه باعث داغ‌شدن گوشی‌های آیفون می‌شود این اتفاق در سری‌های قدیمی آیفون‌ها بیشتر اتفاق خواهد افتاد.

مشکلات نرم‌افزاری

 از جمله موارد دیگری که می‌توان جز علت‌های داغ‌کردن گوشی آیفون نامید به هم ریختگی‌های نرم‌افزاری و مشکلات نرم‌افزاری است که در این دستگاه‌ها اتفاق می‌افتد. برای مثال می‌توان به زمانی اشاره کرد که شما از نرم‌افزارهای زیادی به‌صورت هم‌زمان در دستگاهتان استفاده می‌کنید این کار باعث پردازش بیشتر توسط پردازنده شده و گرمای زیادی را در دستگاه ایجاد می‌کند یکی از مواردی که گزارش خرابی آن برای علت داغ‌شدن گوشی‌های آیفون ۱۳ پرومکس گزارش شده به‌هم‌ریختگی نرم‌افزار و خرابی‌های نرم‌افزاری رایج است.

استفاده از نرم‌افزارهای رفع فیلتر

اما یکی از مواردی که دلیل داغ‌شدن گوشی‌های آیفون در زمان حاضر است استفاده از نرم‌افزارهای رفع فیلتر می‌باشد این نرم‌افزارها به دلیل اینکه باید تمام ترافیک شبکه را مورد پردازش قرار دهند.
باعث ایجاد فعالیت زیادی در پردازنده دستگاه شده و باعث داغ‌شدن دستگاه آیفون می‌شود؛ بنابراین استفاده از یک نرم‌افزار با عملکرد مطلوب می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را مرتفع سازد.

خرابی در گوشی

 یکی دیگر از مواردی که باعث داغ‌شدن آیفون‌ها می‌شود در واقع خرابی در خود دستگاه مین برد یا باتری آن می‌باشد خرابی در این قطعات نیز می‌تواند باعث تولید گرما در قطعات شده و باعث آسیب رساندن به بخش‌های دیگر گوشی شود.


خرابی باتری

 یکی دیگر از مواردی که علت داغ‌شدن آیفون‌ها می‌باشد در واقع خرابی باتری این دستگاه‌ها است زمانی که عمر این باتری‌ها از مقدار مشخصی عبور کند عملکرد درست خود را در دستگاه ازدست‌داده و باعث ایجاد آسیب‌هایی به بخش‌های مختلف گوشی خواهد شد در این شرایط قطعات مختلف برای دسترسی به جریان موردنیاز برای کارکرد خود فشار بیشتری به باتری خواهند آورد بدین ترتیب باتری در هنگام کارکردن داغ‌تر خواهد شد و گرمای حاصل می‌تواند باعث آسیب رسیدن به قسمت‌های مختلف برد شود. در چنین شرایطی حل‌کردن چنین مشکلاتی نیازمند گذراندن دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل می‌باشد.

خرابی در بخش شارژ گوشی

 اما خرابی بخش شارژ در گوشی‌های آیفون می‌تواند باعث حالت‌های خرابی متفاوتی شود که یکی از علت‌های داغ‌شدن گوشی‌های آیفون می‌باشد
درصورتی‌که از یک شارژر نامرغوب برای شارژ دستگاه استفاده کنید به دلیل نوسانات بیش از حد در مدار شارژ قطعات این بخش گرما تولید خواهند کرد و این امر هم باعث آسیب‌دیدن باتری گوشی و همچنین برد دستگاه خواهد شد که در مراحل بالاتر نیاز به تعمیرات اساسی در گوشی خواهد بود.

کلام آخر

 درصورتی‌که دستگاه شما به‌صورت مداوم ارور دمای بیش از حد را روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌کند. یک ایراد سخت‌افزاری در دستگاه شما وجود دارد؛ اما در غیر این صورت و زمانی که شما فقط یک یا دو بار این پیغام را روی دستگاه خود دیده‌اید نیاز به نگرانی زیادی وجود ندارد .
در این صورت به‌احتمال زیاد شما با انجام آپدیت و یا برطرف‌کردن مشکلات نرم‌افزاری دستگاه می‌توانید مشکل داغ‌شدن گوشی آیفون خود را برطرف کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی