×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

ريست فکتوری كردن آيفون و بازیابی اطلاعات بعد از آن


یکی از موضوعاتی که در گوشی‌های آیفونی موردبحث است ريست كردن ايفون است. منظور از ریست آیفون یعنی بازنشانی به تنظیمات کارخانه و بیشتر زمان‌هایی نیاز است که رمز گوشی را فراموش کرده‌اید و یا قصد تازه کردن و رفع مشکلات احتمالی آیفون‌ها را دارید.
باید بدانید که ریست تنظیمات کارخانه ایفون به شکل‌های مختلفی قابل انجام است که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.در کنار ریست گوشی ایفون ، بازنشانی اطلاعات پاک شده برای آیفون‌ها هم از موارد مهمی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم.برای بازیابی اطلاعات بعد از فکتوری ریست آیفون ، نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.ریست دستی ایفون به‌مراتب قوی‌تر از ریست فکتوری در سایر گوشی‌هاست اما هنوز هم با ریست فکتوری در آیفون ها می‌توانید بخشی از اطلاعات پاک شده را بازیابی کنید و ما در ادامه پس از آموزش ریست فکتوری آیفون ، به سراغ بازیابی اطلاعات بعد از ریست فکتوری آیفون می‌رویم.
 

چگونه آیفون را ریست فکتوری کنیم ؟

سؤالی که برای اکثر افراد به وجود می‌آید این است که ریست کردن آیفون به چند طریق و به چه شکلی انجام می‌شود.موضوعی مشخص این است که شما ریست فکتوری آیفون با دکمه را به شکل سامسونگ‌ها و سایر گوشی‌های اندرویدی نمی‌توانید انجام دهید و دلیل آن هم این است که ریکاوری مود و نحوه ریست فکتوری ایفون با گوشی‌های اندرویدی متفاوت است.
در اینجا ما چند روش ریست فکتوری ایفون را مورد بررسی قرار می‌دهیم که شامل: ريست كردن ايفون بدون کامپیوتر ، ريست كردن ايفون از طریق سایت ، ريست كردن ايفون با نرم افزار های ایتونز و 3utools است.
نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که ریست فکتوری آیفون در حالت خاموش ممکن نیست و شما باید گوشی را در حالت روشن جهت فکتوری ریست آماده کنید و فقط در شرایط خاص می‌توان از طریق سایت از راه دور اقدام به ريست كردن ايفون کرد.
در ادامه باید گفت که ریست ایفون با دکمه امری غیرممکن و غیرقابل‌استفاده برای آیفون‌ها محسوب می‌شود و شما فقط می‌توانید سافت ریست را برای آیفون‌ها تجربه کنید.
منظور از سافت ریست یعنی راه اندازی مجدد دستگاه با نگه داشتن دکمه‌های ترکیبی به همراه کلید پاور است که اطلاعاتی از دستگاهتان حذف نشده و صرفاً گوشی شما راه اندازی مجدد شود.
 

ریست فکتوری آیفون قفل شده بدون کامپیوتر

اولین روشی که قصد بررسی آن را داریم ریست آیفون بدون کامپیوتر است، چون بیشتر برای ريست كردن ايفون پیشنهاد می‌شود تا از نرم‌افزارهایی برای این کار استفاده شود در صورتی که شما بسیار راحت می‌توانید این کار را از صفحه قفل انجام دهید.طریقه ریست فکتوری آیفون از این روش به مراتب ساده‌تر از سایر روش‌هاست.

● برای این روش از ريست كردن ايفون شما باید چندین بار رمز اشتباه را وارد کنید.

● در قسمت پایین تصویر پیامی به‌عنوان Erase iPhone را مشاهده می‌کنید.

● حال با تأیید کردن این گزینه به سراغ فکتوری ریست می‌روید.

• حال با وارد کردن رمز اپل آیدی ريست كردن ايفون اتفاق رخ می‌دهد.

ريست كردن ايفون با سایت

طریقه ریست فکتوری آیفون با سایت نیازمند فعال بودن find my phone در دستگاه است که می‌توانید به راحتی بدون اتصال کابل اقدام به حذف اطلاعات یا به اصطلاح ریست کردن ایفون کنید.
سایت مورد نظر مربوط به شرکت اپل و برای آی کلود ساخته شده است و در صورت داشتن اپل آیدی و پسورد آن به راحتی و از راه دور ریست کردن ایفون خودتان را تجربه کنید و به عبارتی ریست فکتوری آیفون بدون اپل ایدی را با استفاده از این روش انجام دهید.

● برای این روش از ریست کردن آیفون باید وارد سایت آی کلود شوید.

● با وارد شدن به حساب خود در داخل سایت بر روی عبارت Find iPhone بزنید.

● در این مرحله دستگاه مورد نظر را از بین دستگاه های نوشته شده انتخاب کنید.

● در نهایت بر روی عبارت Erase iphone کلیک کنید.


• در نهایت با زدن بر روی remove from account مرحله ريست كردن ايفون به اتمام میرسد.

ریست فکتوری ایفون با ایتونز و 3utools

روش دومی که قصد معرفی آن را داریم ريست كردن ايفون
به کمک نرم‌افزارهاست که در این حالت به مراتب کار ما ساده‌تر است.
در بعضی روش‌ها و در این مرحله افرادی با ریستور کردن گوشی و یا به اصطلاح فلش کردن اقدام به ريست كردن ايفون
می‌کنند که نیازمند فایل است و اگر بخواهید با استفاده از آیتونز این کار را انجام دهید حتماً به فایل آپدیت نیاز دارید.
فایل آپدیت را می‌توانید از سرور خود شرکت اپل دانلود کرده و یا اینکه به صورت مجزا از سایت‌های کمکی تهیه کنید.
اما زمانی که بحث ریست کردن ایفون به میان می‌آید، نرم‌افزار 3utools مناسب‌تر است؛ زیرا بدون تهیه فایل می‌توان به پاک کردن تمام اطلاعات دست پیدا کرد.
فقط کافی است که در بخش ابزارهای این نرم‌افزار رفته و سپس مراحل گفته شده را انجام دهید.

● برای ریست فکتوری آیفون بدون رمز اپل ایدی شما می‌توانید از نرم‌افزارهای ایتونز و 3utools کمک بگیرید که ما در اینجا از نرم افزار 3utools استفاده کردیم.

● با اتصال کابل به گوشی در نرم‌افزار 3utools ، بر روی عبارت erase all data کلیک کنید.


● با تأیید شدن مراحل ريست كردن ايفون برای شما اتفاق می‌افتد.

بازیابی اطلاعات بعد از ریست فکتوری آیفون

برای بازیابی اطلاعات پس از ریست کردن ایفون باید بدانید که هیچ تضمینی از نوع و تعداد اطلاعات بازیابی شده وجود ندارد.
نرم‌افزارهای بسیار زیادی برای این کار وجود دارد؛ اما در اینجا مدلی از نرم‌افزار کاربردی و قدرتمند را به شما معرفی می‌کنیم.
نکات قابل توجه این است که در زمان پاک شدن اطلاعات سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به بازیابی اطلاعات کنید و هرچه بیشتر طول بکشد دسترسی به اطلاعات سخت‌تر می‌شود و در کنار آن همیشه در نظر داشته باشید تا فایل جدیدی را در گوشی وارد نکنید و منتظر بمانید تا بازیابی انجام شود و سپس استفاده روزمره خود را داشته باشید.
برای بازیابی اطلاعات پاک شده پس از ريست كردن ايفون از نرم افزار ultdata for ios استفاده کنید.

• با اتصال گوشی بر روی بازیابی اطلاعات دستگاه در نرم‌افزار کلیک کنید.

● گوشی آیفون را به سیستم متصل کرده و در صورت دریافت پیام، آن را تأیید کنید.

● اطلاعات مورد نیازی که قصد بازیابی آن را دارید انتخاب کنید.

● حال منتظر بمانید تا اطلاعات پاک شده در دستگاه در مدت زمان مشخص بازیابی شود.

کلام آخر

در اینجا ما چندین روش از ریست کردن ایفون را مورد بررسی قرار دادیم و حتماً روش‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارد.
حتماً سؤالاتتان را برای ما در قسمت نظرات کاربران بنویسید و پیشنهاداتتان را با ما به اشتراک بگذارید تا در آموزش‌های بعدی به آنها بپردازیم.
برای بازیابی اطلاعات نیز جستجو در اینترنت و مقدار کمی تحقیق کردن با نرم‌افزارهای دیگری نیز آشنا می‌شوید که ممکن است برای شما راحت‌تر بوده باشد؛ اما این موضوع را بدانید که اکثریت این نرم‌افزارها در حد و اندازه یکدیگر هستند.حتماً سایر آموزش‌ها در یوتیوب آپارات و سایت مجتمع آموزشی پل را مشاهده کرده تا دانش خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی