×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش فلش كردن گوشي سامسونگ + ویدئوی آموزشی

یکی از مواردی که در بحث تعمیرات نرم افزار موبایل بسیار مهم و کاربردی است، فلش گوشی سامسونگ می باشد که می‌تواند اکثر مشکلات رایج را حل کند.
شما در این آموزش نحوه فلش گوشی سامسونگ را به درستی یاد می گیرید؛ اما قبل از شروع طریقه فلش گوشی سامسونگ ، باید موارد پیش نیاز آن را مورد بررسی قرار دهیم تا در مراحل کار به مشکل بر نخوریم.
در گذشته و مدل های قدیمی تر رایج بود تا با یک کد اقدام به حذف اطلاعات و رفع مشکل کنیم, اما باید بدانید که در واقعیت کد فلش گوشی سامسونگ وجود خارجی نداشته و کاربردی نیز ندارد, چون ما به هیچ وجه نمیتوانیم با کد بر روی گوشی فلشی انجام دهیم و فقط ریست فکتوری اتفاق می افتد.
فلش گوشی سامسونگ به معنی نصب فایلی با نام فایل فلش است که در درون خود اندروید، رابط کاربری و برنامه های سیستمی را دارد و وقتی روش فلش كردن گوشي سامسونگ را فرا بگیرید و بتوانید یک گوشی را فلش کنید، رام گوشی بروز شده و تمامی مشکلات احتمالی آن رفع می‌شود.
اما سؤالی که پیش می آید این است که برنامه فلش گوشی سامسونگ چیست و طریقه فلش زدن گوشی سامسونگ چگونه اتفاق می افتد؟ در ادامه به بررسی کامل آن می پردازیم.
 

چطور گوشی سامسونگ را فلش کنیم ؟

برای یادگیری چگونگی فلش گوشی سامسونگ باید بدانید که در مرحله اول نیاز دارید تا فایل فلش گوشی سامسونگ خود را تهیه کنید و سپس به دنبال تهیه نرم افزار فلشی بگردید که بتواند گوشی سامسونگ را فلش کند.
سپس گوشی باید در محیط دانلود مود رفته و به سیستم متصل شود.
سپس با قرار دادن فایل فلش در داخل نرم افزار، گزینه استارت را میزنیم تا فلش كردن گوشي سامسونگ با کامپیوتر اتفاق بیفتد.
در ادامه به بررسی جزئیات روش فلش زدن گوشی سامسونگ می پردازیم. 

اموزش فلش كردن گوشي سامسونگ

● نصب درایور برای فلش گوشی سامسونگ

یکی از پیش نیازهای بسیار مهم در فلش گوشی‌ سامسونگ نصب usb درایور بر روی سیستم است, زیرا در حالت عادی گوشی برای کپی کردن اطلاعات توسط سیستم معرفی می‌شود.در این زمان درایوری با نام mtp یا درایور انتقال مدیا به صورت خودکار بر روی سیستم نصب می‌شود؛ اما زمانی  مشکل به وجود می‌آید که شما قصد تعمیر یک گوشی را دارید.


در این زمان به دلیل اینکه گوشی به درستی توسط سیستم معرفی نمی‌شود درایور نیز نصب نخواهد شد.
در این مرحله به دنبال نصب فایل درایور سامسونگ‌ها باشید تا با نصب آن به راحتی بتوانید فلش گوشی سامسونگ را انجام دهید.با نصب این درایور حتی اگر گوشی در حالت خاموش و نیمه روشن هم باشد توسط سیستم شناسایی خواهد شد.

● فایل فلش گوشی سامسونگ

بخش مهمی از آموزش فلش زدن گوشی سامسونگ تهیه فایل فلش گوشی سامسونگ است و شما باید در قسمت جست و جوی اینترنت عبارت فایل فلش را در کنار نام فنی گوشی نوشته و جست و جو کنید.
با وارد شدن به یکی از سایت ها، لیست بلندی از فایل های فلش گوشی سامسونگ را مشاهده می کنید.
اولین مورد قابل توجه این است که فایل فلش خود را بر اساس بیلد نامبر مشابه با گوشی انتخاب کنید.
نکته دیگر این است که جدید ترین فایل فلش گوشی سامسونگ را بر اساس منطقه ایران یا کشور های خاورمیانه انتخاب کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.


با دانلود فایل فلش عموماً 4 تا 5 فایل با نام های ap , bl , cp , cp و home-csc را تحویل میگیرید که در ادامه به بررسی نحوه فلش كردن گوشي سامسونگ با استفاده از این فایل ها می پردازیم.

● نرم افزار فلش گوشی سامسونگ

نرم افزاری که برای فلش گوشی های سامسونگ استفاده می شود odin نام دارید و برای برند های دیگر استفاده نمی شود. روش فلش گوشی سامسونگ به این شکل است که باید گوشی را در حالت دانلود مود متصل کرده و فایل های فلش را در داخل نرم افزار بر اساس نام آن ها قرار دهید و در نهایت روی استارت بزنید.

البته باید در نظر داشته باشید که حتماً گوشی در قسمت بالا شناسایی شود؛ چون در غیر این صورت عملیات فلش شروع نخواهد شد.
نکته دیگر هم این است که نبود usb درایور در سیستم‌ها باعث می‌شود تا گوشی توسط نرم‌افزار و کامپیوتر شناسایی نشود

● فلش گوشی سامسونگ بدون پاک شدن اطلاعات

زمانی که قصد دانلود فایل‌های فلش رو دارید و برای فلش کردن گوشی از آن استفاده می‌کنید در نظر داشته باشید که هر چهار فایل باعث پاک کردن تمام اطلاعات و فلش کامل گوشی می‌شود؛ اما اگر قصد دارید پس از فلش اطلاعات شما را پاک نشود باید به جای csc از فایل home-csc استفاده کنید؛ چون فایل home-csc از پاک کردن اطلاعات جلوگیری می‌کند و البته قفل گوشی را نیز نمی‌تواند پاک کند.

این روش در گوشی‌های ۲۰۱۸ به بعد سامسونگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و قبل از آن از این فایل استفاده نمی‌شد.
در حقیقت سامسونگ‌ها از سال ۲۰۱۸ به بعد روش آپدیت کامل را به جای فلش گوشی سامسونگ پیشنهاد دادند و برای همین زمانی که گوشی شما دچار مشکلات نرم‌افزاری می‌شود می‌توانید بدون نصب اطلاعات فقط رام دستگاه خود را بروز رسانی کنید.

کلام آخر

در پایان باید بگوییم که فلش گوشی سامسونگ با نرم‌افزار اودین از راحت‌ترین روش‌های موجود است. این نرم‌افزار با سرعت و قدرت بسیار زیادی که دارد و در کنار آن حجم کمی که اشغال می‌کند می‌تواند بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری سامسونگ‌ها را با استفاده از فایل فلش اورجینالی که دانلود می کنید رفع کند.
در ادامه حتماً سؤالاتی که درباره فلش گوشی‌ سامسونگ با استفاده از نرم‌افزار اودین دارید را در قسمت نظرات این مقاله بنویسید و ما نیز سعی می‌کنیم تا هر چه سریع تر نظرات شما رو برسی کنیم .

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی