×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش فلش كردن گوشي شیائومی با انواع روش های کاربردی

خیلی وقت ها گوشی شما دچار مشکلات نرم افزاری شده و یا حتی به صورت سخت افزاری عملکرد نادرستی را مشاهده می کنید. با بررسی های بیشتر در می یابید که گوشی شما به فلش نیاز دارد تا مشکل خود را برطرف کند، زیرا یکی از روش های رفع مشکل که در گوشی ها رایج است فلش کردن دستگاه می‌باشد.
برای اکثریت گوشی‌ها به این شکل است که شما فایل فلش را از اینترنت بر اساس مشخصات شماره ساخت دستگاه تهیه کرده و توسط فلشر یا نرم ‌افزار فلش کردن گوشی‌ها اقدام به نصب رام دستگاه می‌کنید.
اما روند فلش گوشی شیائومی کمی متفاوت است که توسط لایه‌های امنیتی محافظت می‌شود، یعنی به این شکل که شما در حالت عادی اجازه فلش گوشی شیائومی را ندارید و حتماً باید توسط شرکت سازنده جهت این کار تأییدیه دریافت کنید.
روند دریافت تأییدیه نیز بسیار زمان‌بر است و در بعضی موارد شما را به نتیجه نمی‌رساند.
به همین دلیل شرکت سازنده برای فلش گوشی شیائومی روش‌هایی جایگزین را در نظر گرفته که ما از آن با عنوان فول آپدیت یاد می‌کنیم.
به این شکل که شما برای رفع مشکلات سیستمی از فایل‌هایی برای به‌روزرسانی سیستم گوشی استفاده می‌کنید یعنی روند کار کاملاً به شکل فلش گوشی شیائومی اتفاق می‌افتد با این تفاوت که اطلاعاتی از دستگاه شما حذف نمی‌کند.
در اینجا قصد داریم تا روش‌های کاربردی فلش گوشی شیائومی را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بدون از دست رفتن زمان و یا هزینه‌های بیشتر اقدام به فلش گوشی شیائومی کنید.

چگونه گوشی شیائومی را فلش کنیم

برای فلش گوشی شیائومی شما چند روش دارید که دو روش اول توسط خود گوشی قابل انجام است و نیازی به ابزار یا سیستمی نیست پس ما این روش‌های فلش گوشی شیائومی را در دو مدل بدون کامپیوتر و با کامپیوتر دسته‌بندی می‌کنیم و در ادامه به بررسی هر دو نوع آنها می‌پردازیم
اموزش فلش كردن گوشي شیائومی بدون کامپیوتر
برای فلش گوشی شیائومی بدون کامپیوتر دو روش رایج وجود دارد که یکی توسط سرور شیائومی و دیگری توسط فایلی است که شما از اینترنت دانلود می‌کنید.زمانی که به سراغ سرور شیائومی می‌روید نیازی به خواندن بیلد نامبر دقیق دستگاه نیست و فقط کافی است تا یک اینترنت پایدار داشته باشید که دچار مشکل نشود و قطعی در مراحل دانلود به وجود نیاورد.

اموزش فلش كردن گوشي شیائومی با download latest package

برای فلش گوشی شیائومی از طریق سرور می‌توانید روش دانلود آخرین بسته بروزرسانی را استفاده کنید.برای این کار تنها کافیست وارد تنظیمات گوشی شیائومی خود شده و درباره دستگاه را انتخاب کنید. سپس وارد صفحه آپدیت شیائومی شوید که در قسمت بالا سه نقطه را مشاهده می‌کنید.با زدن بر روی سه نقطه اولین گزینه شما را به قابلیتی به عنوان دانلود آخرین بسته به‌روزرسانی هدایت می‌کند.
در این حالت شما می‌توانید آخرین به‌روزرسانی را جهت فلش گوشی شیائومی استفاده کنید.تفاوت این به‌روزرسانی با به‌روزرسانی‌های عادی سیستم این است که فایل دانلودی در حدود ۳ تا ۴ گیگابایت حجم دارد و برای رفع مشکلات سیستمی در نظر گرفته شده است در صورتی که آپدیت‌های عادی چیزی حدوداً کمتر از یک گیگابایت حجم دارند و فقط برای اضافه شدن قابلیت‌ها و ویژگی‌ها در نظر گرفته می‌شود.
نکته قابل توجه این است که روش ذکر شده اطلاعات دستگاه شما را پاک نمی‌کند.


آموزش فلش گوشی شیائومی با choose update package

برای فلش گوشی شیائومی از طریق فایل شما باید از قبل فایل ota بر اساس شماره ساخت گوشی خود را از سایت‌های معتبر دانلود کنید و در بخشی از حافظه سیستم قرار دهید، مثلاً در پوشه دانلود.حال باید به همان بخشی که در روش قبلی گفتیم وارد شوید و با این تفاوت که گزینه دوم آن را انتخاب کنید.
با زدن بر روی گزینه دوم شما توانایی انتخاب بسته به روز رسانی را دارید.این روش زمان‌های توصیه می‌شود که دانلود از سرور سخت بوده و یا سرعت بسیار پایینی را تجربه کرده‌اید.
در مرحله اول نیاز به اتصال اینترنت جهت بررسی و تست سلامت فایل فلش است و در مرحله بعد مراحل فلش گوشی شیائومی اتفاق می‌افتد و البته در این روش نیز حذف اطلاعات رخ نمی‌ دهد.


اموزش فلش كردن گوشي شیائومی با کامپیوتر

اموزش فلش زدن گوشی شیائومی با ریکاوری مود


در فلش گوشی شیائومی با استفاده از کامپیوتر به این شکل است که گوشی در مرحله اول باید وارد محیط ریکاوری شده و برای این کار دستگاه مورد نظر خود را خاموش می‌کنید و در حالت خاموش دکمه‌های ولوم بالا و پاور را نگه می‌دارید تا ریکاوری مود ظاهر شود.
حال باید گزینه‌ای به عنوان اتصال به دستیار شیائومی انتخاب شود که این عبارت را به عنوان connect with mi assistant نام‌گذاری می‌شود.
در این حالت گوشی آماده ارسال فایل ota از طریق سیستم است. با وارد کردن گوشی در حالت ریکاوری مود نوبت به راه‌اندازی نرم‌افزاری با عنوان mi flash pro می‌رسد که با راه‌اندازی برنامه شما اطلاعات سیستمی دستگاه را نیز مشاهده می‌کنید.منظور از اطلاعات سیستمی بیلد نامبر گوشی است البته زمانی که به سرور متصل می‌شوید imei دستگاه نیز نمایان می‌شود.


حال باید بر روی سه نقطه در صفحه اصلی نرم‌افزار کلیک کرده و فایل ota دانلود شده را انتخاب کنید و بعد از شناسایی و بررسی فایل و تست سلامت آن، به شما اجازه فلش گوشی شیائومی را می دهد.
در این روش نیز به مانند 2 روش پیشین، اطلاعات دستگاه شما از دست نمی رود و این روش برای گوشی هایی که روشن نمی شوند یا در حالت هنگ بر روی لوگو گیر کرده‌اند کاربردی تر است.


 

کلام آخر

در این آموزش ما سعی کردیم تا روش های کاربردی برای فلش گوشی شیائومی را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بدون مشکل از آن ها استفاده کنید.
در نظر داشته باشید که شما برای فلش کامل گوشی می‌توانید با ابزارهای نرم افزاری یعنی باکس‌ها و دانگل‌ها نیز اقدام به فلش گوشی شیائومی خود کنید، اما هزینه های به مراتب بالایی داشته و بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد کار در حوزه تعمیرات تخصصی نرم افزار را دارند.
ما در مجتمع آموزشی پل دوره های تخصصی تعمیرات نرم افزاری موبایل را برای کار آموزان مشتاق در نظر گرفته ایم که در صورت تمایل می‌توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی