×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعویض کانکتور ال سی دی (LCD) موبایل + ویدئو

صفحات نمایش به دلیل در دسترس بودن و حساسیت زیاد آنها، عموماً بیشتر از سایر قطعات گوشی آسیب می‌بینند و طبیعتاً در این مرحله شما باید به سراغ تعویض ال سی دی گوشی بروید.
اما همیشه هم به این شکل نیست و در بعضی زمان‌ها ممکن است سوکت صفحه نمایش دچار آسیب شود. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که شما را مجبور به تعویض صفحه نمایش می‌کند؛ اما در بحث سوکت‌ها به این شکل نیست.در نظر داشته باشید که شما به راحتی می‌توانید تعویض کانکتور ال سی دی را برای دستگاه خود انجام دهید و با این کار، نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست و در نتیجه از همان صفحه نمایش اورجینال روی گوشی استفاده خواهید کرد.
برای جداسازی کانکتورها عموماً ما به سراغ دستگاهی با عنوان هیتر یا دمنده باد گرم می‌رویم؛ اما به دلیل اینکه کانکتورهای صفحات نمایش بر روی فلت قرار دارند، پس باید برای تعویض کانکتور ال سی دی از هویه استفاده کنید.
مراحل کار نیز برای این مشکل بسیار ساده‌تر از روش مستقیم و استفاده از هیتر است؛ چون به دلیل وجود ساختار پلاستیکی سوکت‌ها، به راحتی خراب می‌شوند و از بین می‌روند در صورتی که با روش مورد نظر در این آموزش شما می‌توانید با کمترین احتمال خرابی اقدام به تعویض کانکتور ال سی دی قرار گرفته بر روی فلت کنید.البته در نظر داشته باشید که بخشی از کانکتور صفحه نمایش بر روی برد موبایل قرار دارد که طبیعتاً برای جدا کردن آن حتماً به هیترها یا دمنده باد گرم نیاز پیدا می‌کنیم.

در ادامه به بررسی مراحل تعویض کانکتور ال سی دی می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

مراحل کانکتور ال سی دی

1. بررسی ظاهری کانکتور ال سی دی

اولین مرحله جهت هرگونه اقدام برای تعویض کانکتور ال سی دی بررسی با نگاه ظاهری و چک کردن اتصال آن است.
خیلی از مشکلات زمانی به وجود می‌آیند که ممکن است کانکتور از نظر ظاهری کاملاً سالم باشد، اما وقتی که با دقت آن را بررسی می‌کنیم فقط برای مقداری جرم یا رسوب، کانکتور کار نمی‌کند.
اما وقتی که از نظر ظاهری هیچ مشکلی نداشته باشد باید به سراغ مرحله دوم؛ یعنی مراحل کار تعویض کانکتور ال سی دی رفت.


2. جداسازی و تعویض کانکتور ال سی دی با هویه

زمانی که از نظر ظاهری کانکتور را بررسی کردید و به نتیجه نرسیدید، نوبت به مرحله تعویض کانکتور ال سی دی می‌رسد.
در اولین مرحله به کانکتور خمیر فلاکس اضافه می‌کنیم و با قرار دادن فلت بر روی بدنه هویه، نوبت به ذوب شدن قلع ها می‌رسد.
در نظر داشته باشید که دمایی را برای هویه در نظر بگیرید که قلع به راحتی ذوب می‌شود و عموماً برای این کار دمایی در حدود ۳۵۰ تا ۳۸۰ درجه سانتیگراد می‌تواند مناسب باشد.
پس از مشاهده ذوب شدن قلع ها می‌توانید کانکتور را از روی سطح فلت بردارید.


3. آماده سازی پایه های روی فلت

زمانی که مراحل کار تعویض کانکتور ال سی دی را با برداشتن فلت آغاز کردید، نوبت به تمیز کردن سطح پایه‌های قرار گرفته بر روی فلت با استفاده از تینر است.این کار برای پاک کردن جرم‌های اضافی خمیر فلاکس و رسوبات احتمالی، استفاده می‌شود.حال باید خمیر فلاکس را به پایه‌های روی فلت اضافه کرد تا در مراحل تعویض کانکتور ال سی دی مرحله نصب کانکتور جدید را در نظر بگیریم.


4. اتصال کانکتور جدید

برای تعویض کانکتور ال سی دی و رفع مشکل تصویر، باید کانکتور جدید را روی پایه‌های قرار گرفته بر فلت بگذاریم و با استفاده از گرمای هویه آن را متصل کنیم در این مرحله دقت کنید تا کانکتور در زاویه مناسب قرار گرفته باشد و زمانی که قلع ذوب، پایه‌ها نیز به قلع آمیخته شود.


5. بررسی و تست سلامت کانکتور 

در اینجا به آخرین مرحله از تعویض کانکتور ال سی دی می‌رسیم به آن نیز اتصال کانکتور به فلت با قرار دادن بخش پشتی فلت بر روی هویه است.
گرما از پایین به فلت اعمال شده و قلع ها ذوب می‌شوند. در نتیجه پس از چند ثانیه انتظار، می‌بینید که کانکتور در جای خود محکم شده است.
تنها کاری که باید انجام دهید تمیز کردن کانکتور و در نتیجه تست سلامت آن است تا از مراحل تعویض کانکتور ال سی دی مطمئن شوید. 

کلام آخر

در اینجا ما به بررسی کامل از مراحل تعویض کانکتور ال سی دی پرداختیم و مراحل کار را در چند بخش به شما آموزش دادیم.
در صورت وجود هرگونه سؤال یا ابهامی درباره نحوه تعویض کانکتور ال سی دی می‌توانید با ما در بخش نظرات و یا از طریق رسانه‌های فضای مجازی در ارتباط باشید.مجتمع آموزشی پل برای مشتاقان آموزش در حوزه‌های تعمیراتی موبایل، کامپیوتر و دوربین مداربسته آموزش‌های تخصصی در نظر گرفته که شما می‌توانید به صورت حضوری و یا غیر حضوری و با استفاده از پکیج‌های آموزشی این مجتمع سطح دانش خود را به بالاترین حد ممکن برسانید و از آن کسب درآمد کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی