×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

اموزش فلش كردن گوشي شیائومی با روش های مختلف + ویدئو

فلش کردن گوشی‌ها بعد از مدتی که از آنها استفاده می‌کنید یک امر مورد نیاز است و این عمل برای همه گوشی‌ها استفاده می‌شود.
فلش گوشی شیائومی یکی از موضوعاتی است که اکثر افراد ممکن است به آن نیاز پیدا کنند و عموماً بر روی مدل‌های میان رده این برند لازم به پیاده سازی است؛ اما از آنجایی که نصب رام شیائومی بدون انلاک برای این گوشی‌ها ممکن نیست، ما سعی کردیم تا در کنار گوشی های انلاک شده اموزش فلش زدن گوشی شیائومی بدون انلاک را نیز با شما به اشتراک بگذاریم تا در زمان مورد نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.
اما موضوعی که وجود دارد این است که شما برای هر کدام از روش‌های فلش گوشی شیائومی به فایل‌های فلش نیازمند هستید که در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم تا نحوه پیدا کردن فایل مناسب فلش گوشی شیائومی را به شما آموزش دهیم.

چگونه گوشی شیائومی را فلش کنیم

به طور کل فلش گوشی شیائومی با استفاده از فایل به دو روش انجام می‌شود که این دو روش هر دو نیازمند سیستم یا کامپیوتر است. پس اگر قصد دارید تا نصب رام شیائومی بدون کامپیوتر را تجربه کنید باید به سراغ روش‌های به روز رسانی از طریق خود گوشی بروید که در مقالاتی دیگر درباره آن آموزش‌های کاملی را تهیه کردیم.


نحوه نصب رام شیائومی به این شکل است که شما اول از همه فایل فلش را بر اساس شماره ساخت دستگاه تهیه می‌کنید و برای این کار وارد بخش تنظیمات گوشی می‌روید تا در بخش درباره دستگاه، شماره ساخت گوشی را مشاهده کنید.
با مشاهده شماره ساخت در بخش تنظیمات گوشی نوبت به این می‌رسد که با مراجعه به سایت‌هایی که فایل‌های فلش را قرار می‌دهند، فایل فلش گوشی شیائومی خود را بر اساس بیلد نامبر تهیه کنید.
در نظر داشته باشید که ما در این آموزش قصد نداریم تا نحوه نصب رام کاستوم شیائومی را به شما آموزش دهیم؛ زیرا می تواند در زمان نصب و یا راه اندازی گوشی با مشکلات آنتن یا خاموشی مواجه شوید و این آموزش فقط به شما نصب رام گلوبال شیائومی را آموزش می‌دهد.
به طور کل برای فلش گوشی‌های شیائومی دو نوع فایل وجود دارد که یکی با نام ota و دیگری fastboot است.
نصب رام شیائومی به صورت دستی و از طریق ریکاوری مود پروفایل ota انجام می‌شود و فایل بعدی برای نصب رام شیائومی از طریق فست بوت، با همین نام ارائه می‌شود .
اموزش فلش كردن گوشي شیائومی بدون کامپیوتر به راحتی و با وارد شدن به بخش آپدیت‌های miui انجام می‌شود که در آموزش‌های قبلی درباره آن توضیح دادیم .



در ادامه با مراحل آموزش نصب رام شیائومی با ما همراه باشید.

اموزش فلش كردن گوشي شیائومی با ریکاوری مود

اولین روشی که قصد بررسی آن را داریم، نصب رام شیائومی از طریق ریکاوری است که با توجه به توضیحات ما، فایل ota نیاز است.
برای این کار اول از همه باید گوشی را با دکمه‌های ترکیبی ولوم بالا و پاور، در حالت خاموش، به حالت ریکاوری مود شیائومی برده و سپس گزینه connect with miassistant را انتخاب کنید تا صفحه مربوط به اتصال گوشی برای شما ظاهر شود و سپس به مرحله اتصال کابل گوشی به سیستم می‌رسیم.
 

حال نوبت به راه اندازی نرم‌افزاری با نام mi flash pro است که با اتصال گوشی صفحه‌ای راه‌اندازی شده و تمامی مشخصات دستگاه شما مانند بیلد نامبر و حتی سریال دستگاه نمایش داده می‌شود.
حال نوبت به این می‌رسد که فایل فلش مورد نظر خود را با زدن بر روی سه نقطه انتخاب کنید.
همه چیز برای نصب رام ریکاوری شیائومی آماده است و بعد از شناسایی و تأیید شدن فایل از طریق اینترنت، تیک سبز رنگی برای شما ظاهر می‌شود.
شما می‌توانید با زدن بر روی فلش، مراحل فلش کردن دستگاه را شروع کنید؛ ولی باید بدانید که با این مدل فلش کردن اطلاعاتی از دستگاه پاک نمی‌شود و فقط رام دستگاه به نسخه فایل مورد نظر تغییر می‌کند.
 

آموزش فلش گوشی شیائومی با فست بوت

برای فلش گوشی شیائومی در حالت فست بوت شما به محیطی با همین نام نیاز دارید؛ اما پیش از آن باید گوشی شیائومی شما در حالت آنلاک بوت لودر باشد که مراحل کار آن خارج از این آموزش است.
دلیل قفل بودن بوت لودر شیائومی‌ها این است که به کاربران عادی و یا حرفه‌ای اجازه تغییر رام به صورت شخصی سازی شده را ندهد و حتی از اطلاعات کاربر و امنیت دستگاه محافظت کند که ما سعی می‌کنیم تا در این آموزش نصب رام شیائومی فست بوت را در اختیار شما قرار دهیم.
اولین کار پس از آنلاک کردن گوشی شیائومی، بردن دستگاه به حالت فست بوت است که برای این کار دکمه‌های ترکیبی ولوم پایین و پاور را نگه می‌داریم.
با ظاهر شدن لوگوی فست بوت نوبت به اتصال کابل به لپ تاپ و گوشی است.
حال به سراغ نرم‌افزاری با نام me flash tool می‌رویم که باید فایل را با زدن بر روی select انتخاب کرده و سپس با زدن بر روی refresh گوشی در داخل نرم‌افزار شناسایی شود.
حال کافی است که در این مرحله بر روی عبارت flash بزنید تا مراحل فلش کردن دستگاه انجام شود.
در این بین به هیچ وجه کابل از گوشی جدا نشود؛ چون احتمال آسیب شدید به فایل رام و هارد وجود دارد.
 

کلام آخر

در این آموزش سر کردیم تا دو نوع از روش‌های فلش گوشی شیائومی را با حذف اطلاعات و بدون حذف اطلاعات در اختیار شما قرار دهیم.
هر دوی این روش‌ها می‌توانند در شرایط خاص بسیار کاربردی باشند؛ اما روش اول نسبت به دومی، چالش‌های کمتری از قبیل آنلاک کردن دستگاه را دارد.
حتماً سؤالاتتان را برای ما ارسال کنید و ما نیز با آموزش‌های بیشتر در خدمت شما خواهیم بود.
با اشتراک گذاری این مقالات و آموزش‌ها از ما در بهبود هرچه بیشتر سطح آموزشی حمایت کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی