×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش بکاپ گرفتن از ایفون؛ بررسی ابزارهای مختلف بکاپ گیری آیفون

یکی از موضوعاتی که برای اکثر افراد و حتی تعمیرکاران گوشی های آیفون مهم است, ذخیره سازی اطلاعات یا با اصطلاح بکاپ گرفتن از ایفون می باشد و این کار از رایج ترین کارهایی است که هر فرد, مخصوصا تعمیرکاران نرم افزاری موبایل باید از بر باشند.
دلیل آن هم این است که بکاپ گرفتن از ایفون در زمان خرید دستگاه جدید و انتقال دادن اطلاعات از یک دستگاه به دستگاه دیگر بسیار مورد نیاز است, مثلا باید بکاپ گرفتن از مخاطبین آیفون برای اندروید را نیز بلد باشید. همچنین اگر گوشی شما دچار مشکلاتی باشد که مجبور به فلش آن باشید, باید از اطلاعاتی که برای شما مهمتر است مانند مخاطبین, باید مراحل بکاپ گرفتن از دفترچه تلفن ایفون را انجام دهید تا در زمان مورد نیاز, این اطلاعات را به گوشی خود برگردانید.


اما اولین سوالی که وجود دارد این است که بک اپ ایفون چیست و شامل چه اطلاعاتی می شود؟ در جواب این سوال باید گفت که  بکاپ گرفتن از ایفون شامل همه اطلاعاتی میشود که گوشی جدید شما کاملا به مانند گوشی قبلی راه اندازی شود و دیگر نیاز به تنظیمات اولیه برای شخصی سازی ندارید و همچنین هیچ اطلاعاتی را از دست نخواهید داد که این عمل, خود بسیار با ارزش است.
سوال بعدی این است که کدام برنامه برای بکاپ گرفتن از آیفون مورد استفاده قرار می گیرد؟ ما در این جا قصد معرفی 2 نرم افزار جهت بکاپ گرفتن از ایفون در کامپیوتر را داریم که آنقدر خوب و کاربردی اند که دیگر نیازی به نرم افزار دیگری نیست اما نمیشود این موضوع را کتمان کرد که نرم افزارهای زیادی برای بکاپ گرفتن از ایفون وجود دارند و شما میتوانید با سلیقه خود به دنبال یکی دیگر از این برنامه ها باشید.
در ادامه به بررسی 2 نرم افزار با نام های itunes و 3utools می پردازیم که تمام و کمال نیازتان را جهت مدیریت و ذخیره سازی اطلاعات شخصی تان برآورده می کنند.

بکاپ گرفتن از ایفون با ایتونز

بکاپ گرفتن از ایفون با استفاده از نرم افزار ایتونز نیازی به کار خاصی نیست و فقط لازم است تا جدید ترین نسخه از این برنامه را از سطح اینترنت و یا سایت رسمی شرکت apple دانلود کنید.
برای این کار اگر عبارت itunes را در گوگل جست و جو کنید، به سایت مد نظر می‌رسید.
با نصب و اجرای برنامه، نوبت به اتصال گوشی می‌رسد که باید با یک کابل با کیفیت این کار را انجام دهید تا از نظر سرعت انتقال دیتا به مشکل بر نخورید.
با اتصال گوشی به لپ تاپ یا کامپیوتر، نرم افزار آیتونز گوشی شما را شناسایی می کند و در قسمت بالایی نرم افزار عکس یک گوشی نمایان می شود.

با کلیک کردن بر روی شکل گوشی در بالای تصویر، صفحه جدیدی با 2 قابلیت ظاهر می شود. یکی برای آپدیت و فلش کردن گوشی آیفون که ما به اصطلاح به آن ریستور می گوییم و دیگری بکاپ گرفتن از ایفون شماست.
ما در این آموزش به سراغ بکاپ گرفتن از ایفون می‌رویم و ریستور کردن آیفون ها موضوع مد نظر این مقاله نیست.
در میانه صفحه 2 نوع بکاپ گرفتن از ایفون وجود دارد که یکی برای فضای ابری با آیکلود است و دیگری بکاپ گرفتن از ایفون بر روی کامپیوتر که دومین مورد, بیشترین استفاده را دارد.
در بخش پایین‌تر هم عبارت encrypt  را مشاهده می کنید که برای رمز گذاری بر روی فایل بک آپ است. در قسمت سمت راست این کادر نیز می‌توانید عملیات بکاپ گرفتن از ایفون را با کلیک بر روی عبارت backup شروع کنید و یا با زدن بر روی restore می‌توانید بک آپ از قبل گرفته شده را به گوشی بازگردانید.

در نظر داشته باشید که بکاپ گرفتن از ایفون با نرم افزار آیتونز شامل همه اطلاعات گوشی آیفون شما می‌شود و به صورت جداگانه نمی توانید آن ها را ویرایش کنید. 
اگر قصد این را دارید که کاملاً مجزا هر کدام از اطلاعات بکاپ آیفون را ویرایش کنید، باید از نرم افزار دیگری با نام 3utools کمک بگیرید که در ادامه قصد بررسی آن را داریم.

بک آپ گرفتن از آیفون با 3utools

طریقه بکاپ گرفتن ایفون با نرم افزار 3utools بسیار راحت است و کافی است تا جدیدترین نسخه از نرم افزار را که رایگان قابل تهیه است، دانلود و نصب کنید.
با اتصال گوشی به سیستم و شناسایی دستگاه شما، قابلیت های نرم افزار آزاد شده و می توانید بکاپ گرفتن از ایفون را شروع کنید. در نظر داشته باشید که بکاپ گرفتن از برنامه های ایفون نیز قابل انجام است و کافی است تا روی backup بزنید و وارد بخش customized backup شوید.

در اینجا شما می‌توانید اطلاعات مد نظر خود را انتخاب کنید تا و سپس بر روی بک آپ بزنید. این اطلاعات میتواند بکاپ گرفتن مخاطبین ایفون، بکاپ گرفتن از پیامک های آیفون، بکاپ گرفتن از واتساپ ایفون و خیلی دیگر از فایل ها باشد.

برای بازیابی اطلاعات نیز کافی است به تب restore بروید و فایل های مد نظر خود را بازیابی کنید.

کلام آخر

بکاپ گرفتن از ایفون با استفاده از این دو نرم افزار یعنی itunes و 3utools از ساده ترین و حرفه ای ترین روش های بکاپ گرفتن گوشی آیفون است و با یک بار تست و کاملاً آن را از بر می شوید. نکته پایانی این است که بکاپ گرفتن از ایفون قفل شده ممکن نیست و اگر نگران اطلاعات خود هستید، سعی کنید تا از قبل با فضای ابری، عملیات بکاپ گرفتن از گوشی ایفون قفل شده را انجام دهید تا به مشکل بر نخورید و به راحتی، با داشتن اپل آیدی و رمز آیکلود، به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی