×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش صفر تا صد تعمیر برد موبایل سامسونگ

 با توجه به اینکه امروزه اکثریت افراد یک تلفن همراه و حتی بیشتر از یک گوشی همراه خود دارند، ممکن است مشکلات مختلفی برای تلفن همراه بوجود بیاید پس یادگیری درست و اصولی تعمیرات برد موبایل می‌تواند به عنوان یک شغل مناسب همراه با درآمد خوب برای افراد مختلف به شمار بیاید. ما در این مقاله قصد داریم تعمیر برد موبایل سامسونگ را در حالت‌های مختلف‌های مختلف مورد بررسی قرار داده و به شما ارائه دهیم تا بتوانید نحوه تعمیر برد موبایل سامسونگ را یاد بگیرید.

تعمیر برد گوشی سامسونگ با روشهای مختلف

مشکلات مختلفی ممکن است برای یک تلفن همراه به وجود بیاید. به صورت دقیق‌تر مشکلات تلفن همراه به دو دسته گوشی‌های روشن و خاموش تقسیم بندی می‌شود برای تعمیر برد موبایل سامسونگ در حالت روشن شما نیاز به نقشه و سولوشن های تعمیراتی دارید. مشکلاتی که برای یک گوشی در حالت روشن به وجود می‌آید را می‌تواند به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی کرد:
مشکلات شارژ
مشکلات صفحه نمایش
مشکلات آنتن دهی دستگاه
مشکلات بخش تاچ
ایرادات بخش دوربین دستگاه
مشکلات بخش وای فای و بلوتوث
و ایرادات بخش صوت دستگاه
اما نوع دیگری از مشکلات برای تلفن همراه وجود دارد که گوشی کاملاً خاموش می‌شود. برای تعمیر برد موبایل سامسونگ در حالت خاموش، تست جریان کشی به شما کمک می‌کند تا قطعه معیوب را پیدا کنید.

تست قطعات و مسیرها در برد موبایل سامسونگ

زمانی که قسمت‌های مختلف دچار مشکل می‌شود (به عنوان مثال بخش شارژ یا صوت و…) ما باید مدار آن بخش را مورد بررسی قرار دهیم. برای تعمیر برد موبایل سامسونگ نیاز است که در مرحله اول مدار الکتریکی را بهتر بشناسیم.
اما مدار الکتریکی چیست؟ در هر مدار الکتریکی ما یک خروجی یا اصطلاحاً یک بارالکتریکی، یک ورودی یا تامین کنندگی انرژی، تعدادی مسیر از جنس مس و یک قطعه کنترلی برای قطع و وصل کردن مدار داریم.
برای اینکه دید بهتری نسبت به عملکرد یک مدار داشته باشیم، شما را با یک مدار ساده آشنا می‌کنیم. مداری که در قسمت پایین می‌بینید مدار خاموش و روشن شدن یک لامپ می‌باشد.        


لامپی که در این قسمت می‌بینیم خروجی مدار می‌باشد که هدف اصلی این مدار خاموش و روشن کردن این لامپ می‌باشد. یک منبع ولتاژ در ورودی این مدار قرار دارد که وظیفه تامین انرژی لامپ را برعهده دارد. تعدادی مسیر برای اتصال باتری به لامپ به کار برده شده است.  در انتها یک سوئیچ برای خاموش و روشن شدن لامپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدارهای برد تلفن همراه چگونه هستند

مدارهای برد تلفن همراه نیز تقریباً به همین شکل هستند؛ اما با ابعاد بسیار بزرگ‌تر و با پیچیدگی‌های بیشتر به عنوان نمونه شما یک مدار صوت را در ادامه مشاهده می‌کنید. خود قطعه بلندگو به عنوان خروجی مدار تلقی می‌شود. ریز قطعاتی که در مسیر قرار گرفته‌اند به عنوان قطعات کمک کننده برای پخش بهتر صوت مورد استفاده قرار می‌گیرد و ای سی که در مسیر این بخش وجود دارد می‌تواند نقش همان کلید را داشته باشد.
 اما زمانی که مشکلی برای این بخش بوجود بیاید ما مجبور به تست همه قطعات و مسیرهای این بخش هستیم. برای اینکه نحوه تست قطعات مختلف را یاد بگیریم شما می‌توانید به مقاله قطعه شناسی برد موبایل و روش‌های عیب‌یابی روی برد مراجعه کنید.
زمانی که هر کدام از این قطعات و مسیرها دچار مشکل شده باشد شما باید قطعه موردنظر را تعویض کنید. برای تست مسیرها شما می‌توانید از رنج بازر مولتی متر استفاده کنید تا نسبت به سلامت مسیرها مطمئن شوید، برای انجام این تست ها شما باید از نقشه کمک بگیرید.
اگر نیاز به یادگیری و تست بخش‌های مختلف تلفن همراه مانند بخش شارژ، تصویر، آنتن، تاچ، دوربین و سایر بخش‌های تلفن دارید، ما به شما شرکت در دوره‌های آموزشی تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد می‌کنیم تا در نهایت بتوانید به صورت تخصصی و عملی تعمیر برد گوشی سامسونگ را انجام دهید.

جریان کشی گوشی‌های خاموش

اما یکی دیگر از فرایندهای تعمیر برد موبایل سامسونگ جریان کشی است. در این شرایط چالش اصلی برای تعمیر برد تلفن سامسونگ پیدا کردن قطعه معیوب بین قطعات مختلف روی برد است. ما در بخش قبلی ناحیه مورد نظر را شروع به بررسی و تست ‌کردیم؛ اما در این شرایط باید با کمک تست جریان کشی  و با منبع تغذیه و اعدادی که روی منبع نمایش می‌دهد، بتوانیم قطعه معیوب را به درستی پیدا کرده و آن را تعویض نماییم.

نحوه تست جریان کشی

برای انجام تست جریان کشی که  بتوانید تعمیر برد موبایل سامسونگ خود را انجام دهید، در مرحله اول  شما باید باتری را از گوشی جدا کرده و خود گوشی را با کمک کابل مخصوص به منبع تغذیه متصل کنید (مقدار ولتاژ را روی 4 و جریان را تقریباً 2 آمپر تنظیم کنید).
در مرحله بعد باید شروع به سوئیچ کردن دستگاه کنیم یک گوشی سالم قبل از سوئیچ کردن جریانی دریافت نمی‌کند و بعد از روشن کردن یک مقدار متناوب جریان را دریافت کرده و در حالت استندبای این جریان تقریباً به صفر می‌رسد.
اما زمانی که گوشی دچار خرابی می‌شود مقدار جریان‌های دریافتی تغییر پیدا کرده، که با توجه به این اعداد شما می‌توانید تاحدودی ناحیه معیوب را شناسایی کنید. برای درک بهتر این موضوع شما می‌توانید به مقاله آموزش عیب یابی گوشی خاموش با ابزارهای مختلف مراجعه کنید. برای تعمیر برد موبایل سامسونگ در حالت خاموش جریان کشی یک گزینه بسیار مناسب می باشد.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تعمیر برد موبایل سامسونگ را در حالت‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید با مبانی اولیه تعمیرات گوشی آشنا شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی