تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

طریقه روت کردن گوشی اندروید با روش ها مختلف + معرفی بهترین برنامه ها

روت کردن گوشی اندروید به معنای رسیدن به سطح سیستمی نرم افزاری دستگاه و دسترسی به امکاناتی است که توسط تولید کننده محدود شده‌اند. روت اندروید باعث افزایش قدرت دستگاه و امکانات آن می‌شود.
کاربران می‌توانند به سرعت بیشتر گوشی اندروید و امکانات پیشرفته‌تر با استفاده از برخی برنامه های وابسته به روت، دسترسی پیدا کنند. 
از معایب روت کردن گوشی نیز می‌توان گفت که هرچند روت کردن دستگاه اندروید امکانات بسیاری را برای کاربر فراهم می‌کند، اما این کار ممکن است منجر به از دست دادن گارانتی دستگاه شود و همچنین دستگاه ممکن است در معرض خطر امنیتی قرار گیرد؛ بنابراین کاربران باید این نکات را در نظر داشته باشند و با دقت و احتیاط عمل کنند.
در این مقاله به بررسی روش‌های مختلف روت کردن اندروید، روت كردن گوشي بدون نياز به كامپيوتر و همین‌طور بهترین برنامه روت گوشی می‌پردازیم.

شما برای فراگرفتن تعمیرات تخصصی گوشی های اندروید می‌توانید به دوره آموزش تعمیرات موبایل مراجعه نمایید و تبدیل به یک متخصص حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید. 

طريقه روت كردن گوشي اندرويد

1.یکی از روش‌های پرکاربرد برای روت كردن گوشي اندرويد بدون کامپیوتر استفاده از برنامه‌های روت‌ می‌باشد. این برنامه‌ها اجازه می‌دهند تا کاربران به سادگی خوشی خود را روت نمایند. 
برنامه‌هایی مانند KingRoot، SuperSU و Magisk از جمله این نرم‌افزارها هستند که روت گوشی سامسونگ بدون کامپیوتر
و حتی سایر برندها را با آن‌ها تجربه کنید.
برای روت گوشی بدون کامپیوتر مخصوصاً برای مدل های قدیمی تر این روش بسیار رایج است.


2.یک روش دیگر برای روت کردن اندروید استفاده از رام‌های سفارشی می‌باشد. این رام‌ها از طریق نصب یک رام جدید که دارای مجوز روت بوده و به کاربر امکان میدهد تا روت کردن گوشی را برای دستگاه خود انجام نماید.

3.روت کردن گوشی اندروید با استفاده از TWRP یکی از روش‌های پرکاربرد و پیشرفته برای بهره‌برداری از امکانات پیشرفته‌تر و سفارشی‌سازی دستگاه می‌باشد. 
TWRP یک کاستوم ریکاوری بسیار محبوب در جامعه روت کردن گوشی برای کاربران اندروید است که امکانات بیشتری نسبت به ریکاوری استاندارد اندروید دارد و می‌تواند گفت که این کاستوم ریکاوری بهترین برنامه روت كردن گوشي اندرويد می باشد.
در ادامه، به توضیحات کامل در مورد روش روت کردن دستگاه اندروید با استفاده از TWRP می‌پردازیم.

آموزش روت گوشی با کاستوم ریکاوری TWRP

 

1. نصب TWRP:
قبل از اینکه به سراغ نصب نرم‌افزار کاستوم ریکاوری برای روت کردن گوشی بروید باید بوت لودر دستگاه را در حالت آنلاک قرار دهید.
برای این کار کافی است تا وارد بخش محیط توسعه دهندگان شوید و گزینه بازگشایی قفل  سازنده تجهیزات اصلی را فعال کنید.
نصب TWRP
به کمک TWRP می‌توانید برنامه روت کردن گوشی را روی دستگاه خود نصب کنید. برای نصب TWRP ابتدا نیاز است که به وب‌سایت رسمی TWRP مراجعه کرده و فایل TWRP مناسب دستگاه خود را دانلود کنید.
برخی فایل ها به صورت فایل فلش و برخی دیگر با برنامه های با فرمت apk انجام می شود که ما در اینجا برای روت کردن گوشی از نرم‌افزار اودین سامسونگ و فایل فلش twrp استفاده می‌کنیم.

 نصب TWRP

2. ریکاوری مود:
پس از نصب فایل TWRP، باید دستگاه خود را در حالت ریکاوری مود قرار دهید. برای این منظور باید ابتدا دستگاه خود را خاموش کنید، سپس هم‌زمان دکمه های تنظیم افزایش صدا و پاور را فشار داده و نگه دارید و حالا که دستگاه شما در حالت ریکاوری مود است، باید فایل روت را روی دستگاه نصب کنید. 
 

ریکاوری مود


3. روت کردن دستگاه:
حالا که TWRP با موفقیت نصب شده است، می‌توانید به کمک آن دستگاه خود را روت کنید. برای این کار، فایل SuperSU یا Magisk را دانلود کرده و آن را روی دستگاه نصب کنید.

روت کردن دستگاه

برای این کار باید به حالت ریکاوری رفته به کمک منوی Install در TWRP، فایل روت‌کننده را فلش کنید.
برای فلش این فایل فقط کافی است که آن را انتخاب کرده و نوار حرکت دهنده را به سمت راست بکشید.

روت کردن دستگاه



4. بررسی روت بودن دستگاه:
پس از اتمام فرآیند روت کردن، دستگاه خود را ریبوت کنید. حالا دستگاه شما روت شده و می‌توانید از امکانات پیشرفته‌تر اندروید و نصب برنامه‌های سفارشی بر روی آن استفاده کنید.
در نظر داشته باشید که برای اطمینان از روت کردن گوشی پیشنهاد می‌شود تو با نرم‌افزارهای تست روت اقدام کنید.
مثلاً نرم‌افزار root checker می‌تواند جهت تأیید مراحل روت کردن گوشی به شما کمک کند.
 

 بررسی روت بودن دستگاه

کلام آخر

در نهایت، روت کردن دستگاه اندروید با استفاده از TWRP نیازمند دقت و آگاهی کامل از فرایند است. کاربران باید مراحل روت کردن را با دقت و صحیح دنبال کرده و از فایل‌ها و برنامه‌های قابل اعتماد برای انجام این عملیات استفاده کنند تا از هرگونه مشکل و خطری جلوگیری کنند.
برای آنروت کردن گوشی نیز در نظر داشته باشید که برگرداندن گوشی روت شده به حالت کارخانه جوابگو نیست؛ زیرا فایل های کاستوم بر روی هسته سیستم عامل نصب می‌شوند و ایجاد حفره می‌کنند.
برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود که گوشی را فلش کامل کنید البته در صورت هرگونه سؤال یا ابهامی می توانید آن را در قسمت نظرات بنویسید.
اگر به فعالیت های نرم افزاری موبایل علاقه دارید، می‌توانید در دوره های تخصصی مجتمع آموزشی پل با عنوان دوره سخت افزار موبایل و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل شرکت کرده و در صورت نیاز می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی