×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعویض کانکتور سیم کارت سامسونگ + ویدئوی تخصصی

تعویض کانکتور سیمکارت یکی از مشکلاتی است که ممکن است در استفاده از گوشی های هوشمند سامسونگ به آن برخورد کنید. این مشکل معمولا به دلیل خرابی یا آسیب دیدگی کانکتور سیمکارت در داخل گوشی اتفاق می افتد و ممکن است باعث قطع ارتباط گوشی شما با خدمات سیم کارت و شبکه های ارتباطی گردد.

در این مقاله به شما نحوه تعویض کانکتور سیم کارت سامسونگ که زیر مجموعه آموزش تعمیرات موبایل است، به شما آموزش داده خواهد شد اما باید در نظر داشته باشید که ابتدا باید ابزارهای لازم برای انجام این کار را آماده کنید، این ابزارها شامل پیچ گوشتی، هویه، هیتر, خمیر فلاکس, کانکتور دیگر سیمکارت و.. می باشد.

نکاتی که باید قبل از انجام تعویض کانکتور سیم کارت سامسونگ در نظر داشته باشید این است که باید ابتدا گوشی خود را خاموش کنید و باتری را از داخل گوشی خارج کنید. سپس پیچ های موجود در قسمت پشتی گوشی را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید تا به داخل برسید. سپس با دقت کانکتور قدیمی سیمکارت را با کمک ابزارهای مانند هیتر و هویه خارج کنید و کانکتور جدید را جایگزین کنید.

بعد از این مراحل، باتری را دوباره به داخل گوشی قرار دهید و پیچ های مربوطه را ببندید. سپس گوشی را روشن کرده و اطمینان حاصل کنید که کانکتور سیمکارت در جای درست جای گذاری شده و مشکل نیز  برطرف شده باشد.

با انجام این مراحل، شما می توانید مشکل کانکتور سیمکارت گوشی هوشمند سامسونگ خود را حل کرده و دوباره از شبکه های ارتباطی خدمات بگیرید. 
در این مقاله به بررسی همه مراحل انجام تعویض کانکتور سیم کارت سامسونگ می پردازیم.

مراحل تعویض کانکتور سیم کارت سامسونگ

1. جداسازی کانکتور سیم کارت سامسونگ 

برای اولین مرحله از تعویض کانکتور سیم کارت سامسونگ نیاز است تا با استفاده از گرمای هیتر بخش رویی سوکت سیم کارت را از روی برد جدا کنید. 

جداسازی کانکتور سیم کارت سامسونگ



برای این کار کافیست که دمای هیتر را چیزی در حدود ۳۵۰ درجه در نظر گرفته و و فشار باد هیتر را روی حداکثر قرار دهید. 
حال با حرکت یک روند در اطراف سوکت، قلعه پایه‌ها ذوب شده و می‌توانید بخش رویی سوکت را از آن جدا کنید. 

2. جداسازی پین‌های زیری سوکت سیم کارت سامسونگ 

بعد از جدا کردن محافظ بخش بالای سوکت سیم کارت در تعویض کانکتور سیم کارت سامسونگ، باید به سراغ پین‌هایی که در قسمت پایین و اتصال دهنده بین سیم کارت و برد هستند بروید. 

جداسازی پین‌های زیری سوکت سیم کارت سامسونگ



با گرمای جداگانه به آنها می‌توانید این بخش‌ها را از روی برد جدا کنید. در حقیقت هر کدام از پایه‌های این بخش‌ها به یکی از پین‌های سوکت سیم کارت متصل می‌شوند. 
از آنجایی که خیلی از سوکت‌های سیم کارت با رم نیز مشترک هستند پس باید برای بخش ورودی پین‌های رم هم همین کار را انجام داد. 

مطالب مرتبط: تعویض کانکتور سیم کارت

3. جمع کردن قلع قرار گرفته بر روی برد

بعد از تعویض کانکتور سیم کارت سامسونگ حال نوبت به این می‌رسد که شما قلع قرار گرفته بر روی برد را کاملاً کنید.دلیل این کار این است که قلع های پیشین که بر روی برد قرار دارند به دلیل وجود رسوبات ممکن است مشکلاتی در بحث رسانایی داشته باشند و نیز با تعویض این قلع ها با قلع جدید، در مرحله نصب کانکتور جدید سیم کارت سامسونگ، مراحل کار راحت‌تر انجام می‌شود.

 جمع کردن قلع قرار گرفته بر روی برد



برای این کار می‌توانید با استفاده از هویه و سیم قلع کش به طور کامل تمام پایه‌های موجود بر روی برد را تمیز و همسطح کنید.

4. اضافه کردن قلع به پایه‌های کانکتور سیم کارت

در این مرحله از تعویض کانکتور سیم کارت سامسونگ و با پاک کردن کامل پایه‌های سوکت سیم کارت، نوبت به اضافه کردن قلع جدید می‌رسد. برای این کار می‌توانید از خمیر قلع کمک بگیرید زیرا دمای ذوب کمتری نیز دارند.

اضافه کردن قلع به پایه‌های کانکتور سیم کارت



با استفاده از هویه قلع ها را بر روی تمام پایه‌ها حرکت داده تا تمامی آنها قلع اندود شوند. حال دیگر به مرحله نصب سوکت جدید می‌رسید.

5. نصب پایه‌های زیری سوکت جدید 

برای نصب سوکت جدید در مراحل تعویض کانکتور سیم کارت سامسونگ فقط کافیست که بخش‌های پایینی که شامل سوکت‌های سیم کارت و در کنار آنها رم وجود دارد به روی پایه‌ها قرار گرفته و با استفاده از دمای هیتر آنها را به برد متصل کنید. 

 نصب پایه‌های زیری سوکت جدید



برای این کار احتیاط کنید تا پلاستیک این بخش ذوب نشود. به همین جهت می‌توان از هویه نیز در مراحل نصب سوکت‌ها کمک گرفت که این به تجربه تعمیرکار برمی‌گردد. 

6. نصب شیلد بالایی سوکت سیم کارت 

آخرین مرحله از تعویض کانکتور سیم کارت سامسونگ این است که شما شیلد بالایی سوکت سیم کارت را در جای خود بر روی پایه‌ها قرار داده و با استفاده از گرمای هیتر آن را متصل کنید. 

نصب شیلد بالایی سوکت سیم کارت



حتماً حواستان باشد که گرما به قدری زیاد نباشد که پلاستیک قرار گرفته در زیر این شیلد ذوب شود. البته در خیلی مواقع می‌توان با استفاده از هویه پایه‌های نگهدارنده شیلد را به برد متصل کرد. 
در اینجا ما تمامی مراحل مربوط به جداسازی و نصب جهت تعویض کانکتور سیم کارت سامسونگ را مورد بررسی قرار دادیم. 

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تعویض کانکتور سیم کارت سامسونگ به صورت ویدیویی و همچنین متنی به شما آموزش داده شود. 
در صورت وجود هرگونه ابهام یا سوالی می‌توانید در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.
اگر به فعالیت های نرم افزاری موبایل علاقه دارید، می‌توانید در دوره های تخصصی مجتمع آموزشی پل با عنوان دوره سخت افزار موبایل و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل شرکت کرده و در صورت نیاز می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.
جهت داشتن هرگونه سوال یا اطلاع از سرفصل‌های دوره‌ها می‌توانید با استفاده از لینک دوره‌های حضوری و یا غیرحضوری در سایت مجتمع آموزشی پل و یا از طریق بخش پشتیبانی با مشاوران ما در ارتباط باشید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی