تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تخصصی روت گوشی شیائومی poco x3

گوشی Poco X3 یکی از محصولات پرفروش این شرکت یعنی شیائومی در بازار گوشی‌های هوشمند است که با امکانات زیاد و به همراه قیمت مناسب، توجه بسیاری از کاربران را جلب کرده است. البته نقش اصلی این توجهات را می‌توان سیاست این شرکت دانست که قطعات قدرتمندی را در دست همگان قرار داده.

اما باید بدانید که برخی از کاربران ممکن است دلایل مختلفی داشته باشند که نیاز به روت گوشی شیائومی poco x3 خود را داشته باشند.

عملیات روت کردن گوشی به معنای دریافت دسترسی ریشه به سیستم عامل اندروید در گوشی است. این اتفاق به کاربر امکان می‌دهد تا دسترسی به تنظیمات و قابلیت‌های پیشرفته‌تری بر روی گوشی خود داشته باشید و از ویژگی‌های اضافی از جمله نصب نرم‌افزارهای سفارشی و تغییرات در سیستم‌عامل بهره‌مند شوید.

قبل از اقدام به روت گوشی شیائومی Poco X3، باید به مسائل امنیتی توجه کنید، زیرا انجام این عملیات ممکن است باعث ازبین‌رفتن گارانتی گوشی شود و در برخی موارد به خطر امنیت اطلاعات شخصی کاربر نیز بیفتد.

حتی دیده شده که برخی گوشی ها دچار مشکلات آنتنی و حتی خاموشی شده‌اند!

درهرصورت، برای روت گوشی شیائومی poco x3 خود، باید از ابزارها و فایل‌های مناسب استفاده کنید و فرایند روت را با دقت و با رعایت نکات امنیتی انجام دهید. همچنین، باید به خوبی بررسی کنید که چه نیازهای خاصی برای روت گوشی شیائومی poco x3 شما وجود دارد، تا از این عملیات به حداکثر بهره‌وری برسید.

روت گوشی شیائومی poco x3

متدهای مختلفی برای روت گوشی شیائومی poco x3 وجود دارد و ما قصد داریم تا در این آموزش رایج‌ترین و بهترین روش را در این آموزش در اختیار شما بگذاریم. 

فقط در نظر داشته باشید که پیشنهاد می‌شود این کار را در حوزه تعمیرات انجام دهید و برای یک گوشی سالم و بدون دلیل روت گوشی شیائومی poco x3 را پیاده سازی نکنید.

نصب کاستوم ریکاوری 

برای روت گوشی شیائومی poco x3 شما در اولین مرحله باید فایلی را برای گوشی نصب کنید که به آن کاستوم ریکاوری می‌گوییم. 

در حقیقت گوشی‌ها دارای محیطی با نام ریکاوری مود هستند که دسترسی‌های بیشتری را جهت تعمیرات به سیستم دارد. 

شما با محیط‌های ریکاوری می‌توانید حتی دستگاه خود را فکتوری ریست کرده و عمیرات متفاوتی را بر روی آن پیاده سازی کنید اما شرکت‌هایی هستند که فایل‌های ریکاوری کاستوم را ساخته و به شما راه‌هایی جهت نصب آن می‌دهند.

با نصب کاستوم ریکاوری بر روی گوشی شما می‌توانید فایل‌های مختلفی را با فرمت زیپ بر روی گوشی از طریق، حافظه داخلی و حتی حافظه خارجی مانند sd card نصب کنید. 

نصب کاستوم ریکاوری

پس ما قصد داریم با کاستوم کردن ریکاوری مود، فایل روت گوشی شیائومی poco x3 را راه اندازی کنیم. 

برای نصب کاستوم ریکاوری شما می‌توانید با استفاده از فایل‌های سیستمی اقدام کنید البته در نظر داشته باشید که برای گوشی‌های شیائومی حتماً باید آنلاک بوت لودر اتفاق بیفتد؛ چون در غیر این صورت، نصب کاستوم ریکاوری و فایل روت امکان‌پذیر نیست.

نصب فایل مجیسک

ما برای اینکه روت گوشی شیائومی poco x3 را پیاده سازی کنیم، در کنار اینکه کاستوم ریکاوری باید نصب باشد، نیاز است تا فایل مجیسک مناسب با گوشی خود تهیه کنیم.

در حقیقت این فایل همان فایل روت است که با این نام قابلیت پیداشدن دارد. فرمت این فایل به صورت زیپ بوده و ما می‌توانیم آن را بر روی گوشی توسط کاستوم ریکاوری نصب کنیم. 

نصب فایل مجیسک

شما در اولین مرحله باید گوشی را به ریکاوری مود کاستوم با دکمه‌های ترکیبی ببرید و سپس با زدن بر روی عبارت نصب می‌توانید فایل مجیسک با پسوند زیپ را انتخاب کنید. 

عملیات نصب بسیار راحت است و منتظر می‌مانیم تا به پایان برسد و سپس دستگاه را راه اندازی می‌کنیم تا از وضعیت روت بودن دستگاه خود مطلع شویم.

بررسی وضعیت روت

در پایان با نصب فایل مجیسک شما باید با استفاده از نرم‌افزارهایی از قبیل root checker وضعیت روت دستگاه را مشاهده می‌کنید. این نرم‌افزار از فروشگاه‌های مختلف اینترنتی قابلیت دانلود دارد و به صورت رایگان قابل تهیه است.

با تهیه این نرم‌افزار و راه‌اندازی آن، در صورت روت بودن دستگاه شما پیام درخواست اجازه اتصال به روت را مشاهده می‌کنید.

بررسی وضعیت روت

پس از آن نیز با تأیید این پیام منتظر اتصال این نرم‌افزار به فایل روت می‌مانید. طبیعتاً در بخش پایانی شما مشاهده می‌کنید که با علامت تأیید یا تیک سبزرنگ روت گوشی شیائومی poco x3 رخ می‌دهد. 

کلام آخر 

در این مقاله تلاش کردیم تا جدیدترین روش روت گوشی شیائومی poco x3 را به شما آموزش دهیم و به صورت مرحله به مرحله آن را در اختیار شما بگذاریم. 

حال اگر نتوانستید با مقاله به نتیجه برسید پیشنهاد می‌کنیم تا ویدئوی این مقاله را مشاهده کرده و در پایان نیز در قسمت نظرات سؤالاتتان را برای ما بنویسید. 

اگر قصد دارید به عنوان یک متخصص وارد حوزه تعمیرات موبایل شوید می‌توانید دوره تخصصی تعمیرات نرم‌افزار موبایل مجتمع آموزشی پل را تهیه کرده تا تمامی موارد تعمیرات نرم‌افزار موبایل را فرابگیرید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی