تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تخصصی تعویض باتری ایرپاد 2 و مشکلات بعد آن

مشخصات باتری ایرپاد 2

باتری لیتیوم پلیمری یا همان باتری ایرپاد اورجینال یک باتری قابل شارژ با فناوری لیتیوم یون است که به جای الکترولیت مایع از الکترولیت پلیمری استفاده می‌کند.این باتری‌ها انرژی ویژه بالاتری نسبت به سایر انواع باتری‌های لیتیومی ارائه می‌کنند و در وسایلی که وزن یک ویژگی حیاتی است، مانند دستگاه‌های تلفن همراه، ایرپادها و برخی وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌شوند.

علائم خرابی باتری ایرپاد 2

قبل از پرداختن به موضوع آموزش تخصصی تعویض باتری ایرپاد 2 باید به این اشاره کنیم که از کجا بفهمیم که باتری ایرپاد 2 ما باید تعویض شود؟

ایرپاد 2 شارژ نمی شود یا زمان شارژ طولانی شده باشد که یکی از دلایل خرابی باتری می باشد.
ضعف در صدا در زمان استفاده
قطع و وصل شدن پر تکرار
خاموش شدن بی دلیل و زمانی که درصد باتری بالای 50 باشد.
باتری زود خالی می شود و غیر عادی شده است،مخصوصا زمانی که برای مکالمه استفاده می شوند.

ابزار و مواد مورد نیاز برای تعویض باتری ایرپاد 2

برای تعویض باتری ایرپاد 2 نیاز به یکسری ابزار نیاز دازیم تا این کار را راحت تر و بدون دردسر انجام دهید که برای این ابزار می توان به هیتر و هویه جهت گرم کردن و یا سشوار صنعتی اشاره کرد و همچنین گیره مخصوص نگهدارنده ایرپاد که البته می توان از ابزار جایگزین استفاده کرد که کمی کار شما را سخت تر می کنند و به راحتی استفاده از گیره مخصوص نیستند. حلال چسب،چسب،پنس،قاب بازکن،خمیر فلکسی،سیم قلع نیز از دیگر چیزهایی هستند که جهت تعویض باتری ایرپاد 2 به آنها نیاز داریم.

مراحل تعویض باتری ایرپاد 2

ایرپاد را داخل گیره مخصوص می گذلریم
ابتدا از قسمت انتهایی ایرپاد اتصال مربوط به شارژ را با استفاده از قاب بازکن و هیتر در دمای حدود 100 درجه سانتی گراد جدا می کنیم.
با استفاده از پنس و حلال چسب،چسب های دور را از بین می بریم.
به کمک هویه و قلع و خمیر فلکسی اتصلات فلت را جدا می کنیم.
در این مرحله با هیتر و پنس یا پیک مخصوص باطری را از داخل محفظه قاب ایرپاد خارج می کنیم.
اگر چسبی باقی مانده تمیز می کنیم و باتری جدید ک تهیه کردیم را درون قاب می گذاریم.
با هویه و قلع و خمیر فلکسی مجدد اتصال فلت را وصل می کنیم.
در نهایت با استفاده از مقداری چسب پایه مربوط به اتصال شارژ را در جایش قرار می دهیم.

مشکلات بعد از تعویض باتری ایرپاد 2

اگر شما به دقت مراحل بالا را انجام دهید نباید ایرپاد شما مشکلی داشته باشد اما اگر در بحث میزان دما هیتر و هویه کاری و مقدار فشار در زمان درآوردن پایه اتصال شارژ و نحوه انجام این کار بی دقتی کنید ممکن است به ایرپاد آسیب زده و در نهایت باعث خاموشی و یا آسیب به بخش میکروفن یا پایه اتصال شارژ شوید.

از موارد مهم بعد تعویض باتری،ضعف نسبی در شارژ نگه داشتن و زمان شارژ هست که این مورد می تواند به خاطر کیفیت باتری و غیر اصلی بودن آن باشد. پس دز زمان تهیه باطری از فروشگاه معتبر و با گارانتی تهیه کنید.

کلام آخر

سعی کردیم در این مقاله به آموزش تخصصی تعویض باتری ایرپاد 2 و مشکلات بعد آن بپردازیم و از لحاظ مختلف بررسی کنیم و راه حل های موجود برای حل این مشکلات را بیان کنیم و به شما آموزش دهیم. نکته حائز اهمیت این است که اگر تجربه این کار را ندارید بهتر است از تکسین مربوط به تعمیرات دز این مورد برای تعویض باتری ایرپاد 2 کمک بگیرید.در صورت داشتن سؤال می‌توانید آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.
اگر به رفع مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در تعمیرات موبایل و تبلت علاقه‌مند هستید، می‌توانید از طریق سایت به دوره‌های آموزشی مجتمع پل دسترسی داشته باشید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی