تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعویض باتری گوشی سامسونگ a10

تعویض باتری گوشی هوشمند یکی از مراحل مهم و ضروری برای افزایش عمر و کارایی دستگاه است ما در این مقاله قصد داریم روش های تعویض باتری گوشی سامسونگ a10  و نکات مهم مربوط به آن را به طور کامل تشریح کنیم. باتری یکی از قطعات مهم و حیاتی گوشی های هوشمند است که در طول زمان از کارایی و مدت نگهداری شارژ آن کاسته شده و نیاز است که تعویض گردد؛  بنابراین تعویض باتری گوشی سامسونگ a10  می‌تواند باعث بهبود عملکرد دستگاه و کارکرد بهتر آن شود.

تعویض باتری گوشی سامسونگ a10

اولین مرحله برای تعویض باتری گوشی سامسونگ a10 باز کردن قاب پشتی دستگاه می‌باشد تا در نهایت به باتری دسترسی پیدا کنید. قبل از شروع به باز کردن دستگاه  حتماً هولدر سیم کارت را کاملاً خارج نمایید و بعد با کمک قاب باز کن می‌توانید یکی‌یکی شروع به باز کردن چفت ها کنید.

 این گوشی به خاطر اینکه جزو مدل های اقتصادی می باشد دارای درب پشت پرسی یا چسبی نیست و نیازی به گرما ندارد.

بعد از اینکه به صورت کامل قاب پشتی را باز کردید حالا سراغ خارج کردن فریم میانی دستگاه است.

 

جدا کردن فریم گوشی سامسونگ a10

برای تعویض باتری گوشی سامسونگ a10  نیاز است که فریم روی برد را جدا نمایید روی این فریم تعدادی پیچ قرار گرفته است که با کمک یک چهارسو می‌توانید همه این پیچ ها را باز نمایید روی این فریم آنتن های مخفی دستگاه قرار گرفته است.

زمانی که این فریم را کاملاً خارج کردید بهتر است سراغ فلت های مختلفی که به مین برد دستگاه متصل شده بروید اولین فلت باتری دستگاه می باشد که در سریع ترین زمان ممکن آن را خارج نمایید تا برای برد دستگاه مشکلی پیش نیاید. در ادامه سراغ فلت های ساب به مین و فلت صفحه نمایش دستگاه رفته و آنها را نیز باز کنید حالا باتری دستگاه در دسترس شما  می باشد و شما می توانید آن را خارج نمایید.

جدا کردن فریم گوشی سامسونگ a10

نحوه درست خارج کردن باتری دستگاه 

باتری دستگاه با مقدار زیادی چسب به شاسی دستگاه متصل شده است برای اینکه عملکرد این چسب ها را از بین ببرید از مقداری حرارت استفاده کنید برای انجام بهتر این کار گوشی را از سمت صفحه نمایش روی دستگاه سپراتور قرار دهید درجه حرارت هیتر 80 الی 90 درجه می‌باشد  بعد از گذشت چند دقیقه میتوانید با کمک وسایل مختلف شروع به جدا کردن باتری نمایید. 

برای اینکه عملکرد چسب ها به صورت کامل از بین برود بهتر است از مقداری حلال چسب و یا الکل استفاده نمایید تا راحت‌تر برای جدا کردن باتری اقدام نمایید.

در ادامه تعویض باتری گوشی سامسونگ a10 شما میتوانید از پیک های سه گوش گیتار کمک گرفته تا با ارتفاع دادن به باتری شروع به جدا سازی آن نمایید. حواستان باشد که باتری دستگاه دچار آسیب نشود. زمانی که باتری را به صورت کامل جدا کردید نوبت به اتصال باتری جدید می‌باشد.

نحوه درست خارج کردن باتری دستگاه

نحوه نصب باتری گوشی سامسونگ a10

بعد از تمیز کردن چسب هایی که از قبل روی فریم مانده حالا نوبت نصب باتری جدید است بعضی از باتری ها دارای مقداری چسب هستند در صورتی که باتری دستگاه دارای چسب نمی باشد از مقداری چسب تاچ ال سی دی برای چسبیدن باتری به شاسی دستگاه استفاده نمایید تا تعویض باتری گوشی سامسونگ  a10 به بهترین شکل ممکن انجام داده باشید.

نحوه نصب باتری گوشی سامسونگ a10

نصب متعلقات باقی مانده اجزا دستگاه

بعد از اینکه تعویض باتری گوشی سامسونگ a10 را  به صورت کامل انجام دادید حالا نوبت اتصال اجزا باقی مانده ای از دستگاه است. فلت های صفحه نمایش و فلت ساب به مین و در انتها فلت باتری دستگاه را متصل نمایید. بعد از جایگذاری فریم روی برد دستگاه شروع به بستن همه  پیچ ها با کمک یک چهار سو کنید. بعد از اینکه همه پیچ های روی فریم را بستید بهتر  است که قاب پشتی دستگاه را هم جایگذاری کنید همانطور که در اول کار اشاره کردیم این دستگاه چسبی یا پرسی نمی باشد و نیازی به چسب تاچ ال سی ندارید. 

و در مرحله آخر نصب کردن هولدر سیم کارت را فراموشی نکنید. برای اینکه نسبت به عملکرد باتری دستگاه اطمینان پیدا کنید بهتر است که گوشی را یک بار به شارژ متصل کرده تا نسبت به شارژ شدن باتری و سلامت آن مطمئن شوید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم  تعویض باتری گوشی سامسونگ a10 را به صورت کامل و مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم تا در انتها بتوانید این پروسه را خودتان انجام دهید اگر مایل هستید که تعویض باتری گوشی سامسونگ a10 زیر نظر افرا مجرب و به صورت عملی انجام دهید ما به شما شرکت در دوره های آموزش تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد می‌کنیم در این دوره آموزشی علاوه بر تعویض قطعات مختلف گوشی شما خواهید توانست عیب یابی بخش های مختلف دستگاه از جمله عیب یابی بخش شارژ، بخش صفحه نمایش، دوربین و سایر بخش‌های کلیدی تلفن همراه با نقشه خوانی و به صورت کاملاً حرفه‌ای انجام دهید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی