تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعویض ال سی دی آیفون 13 + ویدئوی آموزشی

در دنیای پیشرفته امروزی، گوشی های هوشمند به یکی از ابزارهای ضروری برای ارتباط، کار و تفریح تبدیل شده اند. یکی از گوشی های هوشمند پرطرفدار و محبوب در بازار، آیفون ۱۳ است. با اینکه تمامی تلاش ها برای ارائه یک ابزار پایدار و باکیفیت انجام شده است، اما همیشه احتمال خرابی و آسیب به گوشی هوشمند وجود دارد.

یکی از قسمت های اصلی یک گوشی هوشمند، ال سی دی آن است که مسیر دید ، لمس و ارتباط با کاربر را فراهم می کند. اگر ال سی دی آیفون ۱۳ شما خراب شده یا آسیب دیده است، لازم است آن را تعویض کنید تا از عملکرد بهینه گوشی خود لذت ببرید.

تعویض ال سی دی آیفون 13 یک فرآیند تخصصی و حساس است که نیاز به تجربه و تخصص دارد. برخی از گوشی فروشان و تعمیرکاران متخصص می توانند این کار را برای شما انجام دهند. این فرایند ممکن است هزینه ای داشته باشد؛ اما ارزش آن را دارد تا از گوشی هوشمند خود در بهترین حالت استفاده نمایید.

در نتیجه، تعویض ال سی دی آیفون 13 یک گام مهم و ضروری است تا از عملکرد بهینه گوشی هوشمند خود لذت ببرید و از تمامی قابلیت های آن استفاده کنید. با توجه به اهمیت این موضوع، لازم است از تعمیرکاران متخصص و معتبر برای انجام این کار استفاده کنید تا از خدمات با کیفیت و قیمت مناسب بهره مند شوید.

جداکردن صفحه از فریم 

در اولین مرحله از تعویض ال سی دی آیفون 13 شما باید با استفاده از گرما صفحه نمایش را آماده جداکردن کنید. بعضی از صفحات نمایشی که دچار آسیب شده‌اند ممکن است در زمان جداسازی نیازی به گرما نداشته باشند و راحت‌تر این کار اتفاق بیفتد البته همیشه از تاچ کش استفاده کنید. 
شما می‌توانید با استفاده از تیغ و در کنار آن پیک‌های گیتار فاصله‌ای را بین صفحه نمایش و فریم ایجاد کنید که با این کار مرحله به مرحله پیش می‌رویم. 

جداکردن صفحه از فریم



در زمان انجام این کار حواستان باشد که فلت صفحه نمایش در این بین آسیب نبیند البته اگر صفحه نمایش آسیب دیده باشد و شما قصد تعویض آن را داشته باشید خیلی نیازی به دقت در سلامت صفحه نیست.
اما در زمانی که قصد باز کردن گوشی را دارید باید بسیار به این بخش دقت کنید.

باز کردن شیلدها و جدا کردن فلت

در مرحله بعد از تعویض ال سی دی آیفون 13 شما باید به سراغ باز کردن پیچ‌های روی شیلد بروید. البته باید پیچ‌هایی را باز کنید که مربوط به شیلد محافظ کانکتور صفحات نمایش باشد. 
 

باز کردن شیلدها و جدا کردن فلت


برای تشخیص این شیلدها کافیست تا مسیر ارتباطی فلت را دنبال کنید و سپس می‌توانید شیلد را برداشته و کانکتور را از روی برد جدا کنید. البته یکی از مواردی که نیاز به دقت دارد این است که در زمان جداسازی کانکتورها بسیار به کانکتور قرار گرفته بر روی برد دقت نشان دهید تا در مراحل جداسازی آسیب نبینند.

تمیز کردن چسب ها و قراردادن چسب جدید

در این مرحله از تعویض ال سی دی آیفون 13 نوبت به این می‌رسد که شما چسب‌های حاشیه فرم را کاملاً تمیز کنید؛ زیرا باید فریم را برای نصب صفحه نمایش جدید آماده کرد. برای پاک کردن چسب‌ها می‌توانید از نوک پنس و جمع کردن آنها به صورت نواری استفاده کنید البته در بعضی موارد موادی مانند الکل یا تینر می‌توانند کمک کننده باشد.
باید بسیار دقت کنید که تینر باعث آسیب رسیدن به قطعات پلاستیکی می‌شود پس در زمان استفاده از تینر به هیچ وجه ارتباطی بین تینر و پلاستیک‌های موجود در گوشی به وجود نیاید. 

تمیز کردن چسب ها و قراردادن چسب جدید



تمیزکردن چسب‌ها اولین مرحله از تعویض ال سی دی آیفون 13 است، در مرحله بعدی چسب جدید را بر روی فریم قرار دهید. برای این کار می‌توان از چسب‌های دوطرفه آماده استفاده کرد البته در شرایطی که دسترسی به این نوع چسب‌ها که مخصوص هر مدل از گوشی است ندارید، می‌توانید به سراغ چسب‌های پمپی رفته و از آنها برای این کار استفاده کنید. 
در تمامی حاشیه فریم باید چسب قرار بگیرد تا در زمان نصب صفحه نمایش فضای خالی به وجود نیاید وگرنه در کنار اینکه باعث شل شدن و ضعف استحکام صفحه نمایش می‌شود، در بعضی موارد نیز ممکن است باعث شکستگی در آن شود که کاری جبران ناپذیر است. پدر زمان تعویض ال سی دی آیفون 13 به این موارد دقت کنید.

انتقال قطعات از صفحه قبلی به جدید

مرحله دیگر از تعویض ال سی دی آیفون 13 نیاز است تا قطعات موجود قرار گرفته بر روی صفحه نمایش قبلی را به جدید انتقال دهید. این قطعات شامل میکروفون، دوربین، سنسور، کپسول مکالمه و فلت‌هایی می‌شود که در این بخش قرار دارد.
باید بسیار در این مرحله دقت به خرج دهید وگرنه پاره شدن فلت یا آسیب دیدن قطعات ضررهایی را برای شما به وجود می آورد.

انتقال قطعات از صفحه قبلی به جدید



در زمان تعویض ال سی دی آیفون 13 اگر به قسمت بالای صفحه نمایش قبلی خود دقت کنید، این قطعات را مشاهده می‌کنید و از آنجایی که صفحه نمایش جدید این قطعات رو از پیش بر روی خود ندارد، می‌توان به راحتی آن را تشخیص داد.

نصب فلت و صفحه نمایش جدید

حال می‌توان گفت که به آخرین مرحله از تعویض ال سی دی آیفون 13 رسیدید و فقط کافیست تا فلت صفحه نمایش جدید را بر روی کانکتور قرار گرفته بر روی برد متصل کنید و سپس شیلدها را بر روی آن‌ها ببندید.
با قرار دادن فلت و اتصال شیلدها، نوبت به قرار دادن صفحه نمایش بر روی فریم می‌رسد و بر روی چسب‌هایی که از قبل بر روی فریم قرار دادیم سوار می‌شود. 

نصب فلت و صفحه نمایش جدید



حال کافی است از استحکام صفحه نمایش مطمئن شویم و می‌توانیم برای اینکه چسب‌ها مقداری سفت‌تر شوند زمانی را برای اتصال آن در نظر بگیریم. 
این بین می‌توان از گیره‌های صفحه نمایش و حتی چسب‌های نواری استفاده کرد؛ اما از آنجایی که صفحات نمایش آیفون در اطراف خود گیره‌هایی دارند، نیازی به اتصال چسب یا گیره برای محکم کردن صفحه نیست.
 

نصب فلت و صفحه نمایش جدید

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا تعویض ال سی دی آیفون 13 را مورد بررسی قرار داده و مراحل کار آن را به طور کامل به شما آموزش دهیم. 
در صورت وجود هرگونه سؤال می‌توانید با ما آن را به اشتراک بگذارید و اگر به حوزه تعمیرات موبایل علاقه دارید می‌توانید دوره‌های تعمیرات سخت‌افزار و نرم‌افزار موبایل مجتمع آموزشی پل را تهیه کرده و در حوزه کاری خود به عنوان یک متخصص وارد شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی