تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تخصصی تعویض ال سی دی تبلت سامسونگ

 تعویض ال سی دی تبلت سامسونگ یکی از خدمات مهم و چالش برانگیز در دنیای تعمیرات الکترونیکی است. تبلت‌های سامسونگ از جمله دستگاه‌های پرفروش و محبوب در بازار هستند و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. اما ممکن است به دلیل افتادن، ضربه خوردن یا دیگر علل آسیب ببیند و نیاز به تعویض ال سی دی تبلت سامسونگ داشته باشید.

برای تعویض ال سی دی تبلت سامسونگ ابتدا باید به یک مرکز تعمیرات معتبر و متخصص مراجعه کنید. تعویض ال سی دی تبلت سامسونگ یک‌سری مراحل حساس و حرفه‌ای است که نیاز به تجهیزات و دانش فنی مناسب دارد. تعویض ال سی دی تبلت سامسونگ نیازمند تخصص و دقت است تا دستگاه شما پس از تعمیر دوباره به حالت عملکردی خود برگردد و دلیل اصلی آن نیز ابعاد بزرگ آنهاست.در نهایت، تبلت سامسونگ شما باید توسط تکنسین ماهر و با استفاده از قطعات اورجینال تعمیر شود تا از هر گونه مشکل در آینده جلوگیری شود. بهتر است قبل از انجام هرگونه تعمیرات، با تعمیرکار مشورت کنید و از استفاده از قطعات اورجینال اطمینان حاصل کنید تا از افزایش عمر و عملکرد بهتر دستگاه خود لذت ببرید. 

تعویض ال سی دی تبلت سامسونگ

ما قصد داریم تا در این آموزش تمامی مراحل مورد نیاز تعویض ال سی دی تبلت سامسونگ را به شما آموزش دهیم تا هیچ‌گونه مشکلی از این بابت به وجود نیاید پس با ما همراه باشید. 

1. گرما دادن به صفحه نمایش

در اولین قدم از تعویض ال سی دی تبلت سامسونگ شما باید با استفاده از دستگاه‌های گرمایشی چسب‌های موجود در زیر صفحه نمایش را نرم کنید. 

برای این کار می‌توانید با استفاده از پدهای گرمایشی یا اینکه هیتر استفاده کنید حتی پیشنهاد می‌شود تا در بهترین حالت از سپراتور برای جداسازی صفحه نمایش استفاده کنید البته از آنجایی که تبلت‌ها ابعاد بسیار بزرگی دارند، ممکن است سپراتور اندازه مناسبی را نداشته و سپراتورهای با ابعاد بزرگ نیز قابل دسترسی همگان نباشد. 

 

گرما دادن به صفحه نمایش

 

 

2. جداسازی صفحه با استفاده از فریم اصلی 

در این مرحله شما نیاز دارید تا با استفاده از تاج کش به همراه کارت پلاستیکی، اقدام به برش زدن چسب‌های زیر صفحه کنید و صفحه را از فریم اصلی فاصله دهید. این مرحله از کار دقت بسیار زیادی می‌خواهد؛ چون با کمترین فشار ممکن است صفحه نمایش شما دچار آسیب‌های جبران ناپذیری شود. 

برای همین باید مطمئن شوید که گرما به اندازه کافی چسب‌ها را نرم کرده باشد تا در مراحل کار به مشکلی بر نخورید.

جداسازی صفحه با استفاده از فریم اصلی

 

3. جدا کردن فلت از صفحه نمایش 

در این مرحله از تعویض ال سی دی تبلت سامسونگ شما باید فلت اصلی را از صفحه نمایش جدا کنید. در خیلی از مدل‌ها فلت به همراه صفحه نمایش قرار دارد؛ اما در بعضی مدل‌ها نیز فلت با استفاده از یک سوکت کتابی به صفحه نمایش متصل شده که باید این اتصال جدا شود. 

شما با جدا کردن زبانه سفید پایین سوکت می‌توانید فلت را از داخل سوکت خارج کنید و طبیعتاً تبلت شما آماده نصب صفحه نمایش جدید است.

جدا کردن فلت از صفحه نمایش

4. نصب فلت به صفحه نمایش جدید 

در ادامه تعویض ال سی دی تبلت سامسونگ شما باید صفحه جدید را به فلت متصل کنید. در نظر داشته باشید که احتیاط در این میان بسیار مهم است؛ چون به راحتی ممکن است سوکت قرار گرفته بر روی فلت صفحه نمایش دچار آسیب شود و در این زمان تعویض این سوکت بسیار مشکل ساز خواهد بود. 

به زاویه محل قرارگیری سوکت و فلت نیز دقت کنید تا در شرایطی نباشد که فلت دچار آسیب شود.

در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای تست صفحه نمایش جدید در همین مرحله است؛ زیرا پس از چسب زدن صفحه به فریم، در صورت وجود هرگونه مشکل دیگر قادر به جدا کردن صفحه به حالت طبیعی نخواهید بود. 

چون هم فریم و هم صفحه نمایش آغشته به چسب شدند و در کنار این موضوع در صورت وجود گارانتی برای صفحه نمایش شما، دیگر هر قادر به استفاده از آن نخواهید بود.

 نصب فلت به صفحه نمایش جدید

5. اتصال صفحه نمایش به فریم

دیگر به مراحل پایانی تعویض ال سی دی تبلت سامسونگ رسیدیم و فقط کافی‌ست تا حاشیه‌های فریم میانی را چسب زده و صفحه جدید را بر روی آن قرار دهیم. 

در نظر داشته باشید که این زمان باید از چسب‌های مخصوص صفحه نمایش استفاده کنید؛ چون در غیر این صورت در زمان جداسازی مجدد مشکلات بسیار زیادی رخ خواهد داد. 

چسب‌های مربوط به اتصال صفحات نمایش با قابلیتی هستند که با استفاده از کمی گرما آنها را نرم کرده و به راحتی می‌توان صفحه را جدا کرد در صورتی که سایر چسب‌ها به گرمای کم واکنش چندانی نشان نمی‌دهند.

نکته دیگر این است که حتماً به محل چسب‌ها دقت کنید؛ زیرا در بعضی مواقع ممکن است به دلیل بی‌احتیاطی دوربین یا مقر عبور صدا مسدود شود و مشکلات دیگری رخ خواهد داد.

اتصال صفحه نمایش به فریم

6. قرار دادن صفحه جهت محکم شدن چسب‌ها 

پس از تعویض ال سی دی تبلت سامسونگ و قرار دادن صفحه در محل موردنظر، نوبت به این می‌رسد تا تبلت را در محلی بدون حرکت و با استفاده از گیره‌ها ثابت کنید. 

این کار چندین دلیل دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها محکم شدن چسب‌هاست. دلایل دیگری نیز مانند حرکت کردن صفحه یا جابجا شدن قطعات زیری آن نیز ممکن است رخ دهد.

 قرار دادن صفحه جهت محکم شدن چسب‌ها

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا نحوه تعویض ال سی دی تبلت سامسونگ را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم. این نکات شامل سایر تبلت‌های سامسونگ نیز می‌شود و روندی کلی دارد. 

در صورت علاقه‌مند بودن به حوزه تعمیرات موبایل می‌توانید دوره‌های تخصصی تعمیرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مجتمع آموزشی پل را که به صورت حضوری و یا غیر حضوری برگزار می‌شود، تهیه کرده و به عنوان یک متخصص وارد بازار کار تعمیرات موبایل شوید. مشاوران ما پاسخگوی سؤالات شما هستند.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی