تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تخصصی تعویض باتری گوشی سامسونگ a20

باتری های تلفن همراه جزو اجزای بسیار مهم هر گوشی می باشند که در طول زمان و بعد از گذشت تقریباً دو الی سه سال زمان باتری ها کارایی خود را از دست داده  و دیگر مانند گذشته به صورت طولانی مدت شارژ را نگه داری نمی کند و تخلیه شارژ سرعت بالاتری میگیرد.  با توجه به این مشکلات تعویض باتری گوشی سامسونگ a20 باید انجام گیرد ما در این مقاله نیز قصد داریم تعویض باتری گوشی سامسونگ a20 را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم علاوه بر این نکات و تکنیک های  مختلفی نیز به شما برای راحت تر تعویض کردن باتری پیشنهاد می شود.

تعویض باتری گوشی سامسونگ a20 

برای تعویض باتری گوشی سامسونگ a20 اولین مرحله باز کردن درب پشت این دستگاه است با توجه به اینکه درب پشت این دستگاه از مدل پرسی یا همان چسبی می باشد بهتر است مقداری گرما به درب پشت اعمال کنید برای انجام بهتر این کار شما میتوانید از دستگاه سپراتور یا پد حرارتی استفاده نمایید.

میزان درجه حرارت مناسب ذوب کردن چسب ها 70 الی 80 درجه سانتی گراد است پس گوشی را از سمت درب پشت روی پد حرارتی یا سپراتور قرار دهید. مدت زمان این کار سه الی چهار دقیقه است بعد از گذشت این زمان شما می‌توانید با کمک گرفتن از دستگاه جدا کنند تاچ (مدل انبری) و ورقه های طلقی شکل شروع به جدا کردن درب پشت از شاسی دستگاه کنید هنگام کنار زدن چسب ها با کمک ورقه های طلقی حتماً حواستان به فلت‌های ساب به مین و فلت صفحه نمایش دستگاه باشد.

 

باز کردن درب پشت

 

باز کردن پیچ ها و جدا  کردن فریم

 در ادامه تعویض باتری گوشی سامسونگ a20  قبل از اینکه بخواهید سراغ باز کردن پیچ ها بروید بهتر است که هولدر سیم کارت را به صورت کامل خارج کنید تا باعث آسیب به برد دستگاه نشود. حالا سراغ خارج کردن همه پیچ های روی فریم بروید تنها نکته ای که میتوان به آن اشاره کرد این است که شما  باید با کمک یک چارسو همه پیچ های روی فریم را باز نمایید برای خارج کردن فریم میانی می توانید از یک قاب باز کن استفاده کرده و به آرامی همه چفت های فریم را جدا نمایید. 

باز کردن پیچ ها و جدا  کردن فریم

 

بعد از انجام این کار حالا نوبت جدا کردن فلت های مختلف می باشد تا در نهایت بتوانید تعویض باتری گوشی سامسونگ a20را انجام دهید. اولین فلت در این بخش فلت باتری دستگاه است که باید جدا گردد در ادامه سراغ فلت های صفحه نمایش دستگاه و در نهایت فلت اتصال ساب برد به مین برد می روید بعد از خارج کردن این فلت ها می توانید باتری دستگاه را تعویض نمایید.

 

تعویض باتری گوشی سامسونگ a20  با حرارت

برای اینکه چسب های زیر باتری خاصیتشان را از دست دهد باید از مقداری گرما استفاده نمایید این گرما بهتر است که با کمک سپراتور به باتری منتقل شود. حرارت مناسب در این شرایط 80 الی 90 درجه سانتی گراد می باشد در این حالت باید گوشی از سمت صفحه نمایش روی دستگاه سپراتور قرار بگیرد.  زمان مناسب برای انجام این کار نیز 3 الی 4 دقیقه است  همچنین شما می‌توانید از مقداری حلال چسب و یا تینر برای تعویض باتری گوشی سامسونگ a20   نیز استفاده نمایید. مقداری از این مایع به زیر باتری تزریق شود تا چسب ها به صورت کامل خاصیت خود را از دست دهند.در ادامه بوسیله قاب باز کن و یا اسپاتول به راحتی می توانید باتری را از جایگاه خودش خارج نمایید.

تعویض باتری گوشی سامسونگ a20  با حرارت

نحوه نصب باتری جدید 

برای اینکه پروسه تعویض باتری گوشی سامسونگ a20  به صورت کامل انجام شود نیاز است که باتری جدید را نصب نمایید برای نصب باتری جدید شما نیاز به مقداری چسب دارید. بعضی از باتری ها در کف خود دارای چسب هستند در صورت نبود چسب مقداری چسب تاچ ال سی دی به شاسی دستگاه اضافه کرده و شروع به اتصال باتری نمایید. 

بعد از انجام این کار شروع به اتصال فلت ها کنید  و فلت های باتری، ساب به مین و صفحه نمایش دستگاه را متصل کنید و بعد از آن فریم روی برد را نیز فراموشی نکنید. برای اتصال فریم نیز حتما تمامی پیچ ها را در جایگاه خود قرار دهید.

و در مرحله آخر درب پشت دستگاه را متصل  و هولدر سیم کارت را جایگذاری نمایید.

سخن پایانی

تعویض باتری گوشی سامسونگ a20  شاید چالش زیادی نداشته باشد؛ اما انجام این کار برای بار اول می تواند کمی دشوار باشد اگر مایل هستید که تعویض باتری گوشی سامسونگ a20  را خودتان و با کمک یک فرد با تجربه در  این زمینه انجام دهید ما به شما شرکت در دوره های آموزش تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد می‌کنیم تا علاوه بر یادگیری تعویض قطعات مختلف تلفن روند عیب یابی بخش های مختلف گوشی را با کمک نقشه انجام دهید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی