تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعویض ال سی دی سامسونگ s8 + ویدئوی آموزشی

 

سری s جزو گوشی های پرچم‌دار شرکت سامسونگ می باشد که علی رغم قیمت بالایی که دارد دارای طرفداران بسیار زیادی در بین کاربران می باشد/ صفحه نمایش این گوشی به خاطر انحنا در لبه ها طراحی زیبایی به خود گرفته که برای کاربران جذابیت بالایی دارد؛ اما این مدل طراحی باعث آسیب پذیری بسیار زیاد صفحه نمایش دستگاه می شود طوری که با یک ضربه ساده احتمال شکستگی صفحه نمایش وجود دارد که نیاز به تعویض ال سی دی سامسونگ s8است. ما در این مقاله قصد داریم تعویض ال سی دی سامسونگ s8 را به صورت مرحله به مرحله و با نکات و جزئیات مختلف به شما آموزش دهیم.

نحوه تعویض تاچ ال سی دی s8

اولین مرحله برای تعویض lcd s8 این است که شما شروع به باز کردن دستگاه نمایید هدف از این کار خارج کردن فلت صفحه نمایش دستگاه است.  درب پشت این دستگاه از مدل پرسی یا چسبی می باشد که برای جدا کردن آن شما نیاز به حرارت دارید در این شرایط استفاده از دستگاه سپراتور  و یا هیتر توصیه می شود تا با اعمال حرارت مناسب چسب های زیر ال سی دی خاصیتشان را از دست داده و شروع به جدا کردن صفحه از فریم کنید. 

در مرحله بعد تاچ کش را به درب پشت چسبانده و با کمک ورقه های طلقی شکل شروع به جدا کردن درب پشت نمایید در ادامه تعویض ال سی دی سامسونگ s8 بعد از جدا کردن درب پشت سراغ فریم های روی مین برد بروید.

جدا کردن فریم های برای تعویض ال سی دی s8

در ادامه تعویض ال سی دی سامسونگ s8 شما باید فریم های روی مین برد دستگاه را جدا کنید. برای باز کردن این فریم ها شاید یک چارسو کافی باشد که تمامی پیچ های روی آنها را باز نمایید و به آرامی بتوانید این فریم ها را خارج نمایید. 

بعد از انجام این کار شما می‌توانید فلت های مختلفی که روی مین برد دستگاه قرار دارد را باز کنید اولین فلت مربوط به باتری دستگاه است و فلت بعدی مربوط به اتصال صفحه نمایش به مین برد است این فلت ها را بوسیله یک پنس و یا یک اسپاجر جدا نمایید. همچنین باز کردن هولدر سیم کارت را فراموشی نکنید کابلهای آنتن دستگاه را نیز کاملا خارج نمایید. 

تعویض ال سی دی سامسونگ s8 

اما برای تعویض ال سی دی سامسونگ s8به دو روش عمل می‌کنیم حالت اول این است که شما ال سی دی با فریم را خریداری کرده و بعد متعلقات گوشی قبلی را که شامل برد اصلی، باتری، ساب برد و کابل های مختلف می باشد را بازکرده و روی فریم جدید سوار کنید. 

اما اگر به دنبال صفحه نمایش بدون فریم هستید که دارای قیمت پایین تری نیز میباشد نیاز است که صفحه نمایش شکسته شده از فریم اصلی دستگاه جدا شده و صفحه جدید خریداری شده روی این فریم جایگذاری شود.  یکی از نکاتی که میتوان به آن اشاره کرد این است که شما زمانی که صفحه این گوشی را تعویض میکنید تعویض تاچ s8 نیز به صورت کامل انجام می شود چون تاچ با صفحه نمایش درآمیخته شده است.

تعویض ال سی دی سامسونگ s8

برای اینکه بتوانید صفحه نمایش را از فریم جدا کنید بهتر است که از مقداری گرما استفاده کنید که برای این گرما می‌توانید از سپراتور و یا هیتر کمک بگیرید گرمای مناسب برای این کار 80 الی 90 درجه می باشد و اگر می‌خواهید از هیتر استفاده کنید آن را در دمای 200 درجه تنظیم کنید.

تعویض ال سی دی سامسونگ s8

بعد از اعمال حرارت باید با کمک ورقه های طلقی شکل به آرامی شروع به کنار زدن چسب های زیر صفحه نمایش کنید این کار را انقدر انجام میدهیم تا بتوانید صفحه را از شاسی جدا نمایید. 

نصب صفحه نمایش جدید

اما آخرین مرحله تعویض ال سی دی سامسونگ s8جای‌گذاری صفحه نمایش است قبل از جای‌گذاری صفحه بهتر است که چسب های از قبل مانده روی فریم دستگاه را کاملاً خارج کنید با کمک یک پنس این کار را انجام دهید. نکته مهم این است که اگر این چسب ها به درستی خارج نشود احتمال اینکه صفحه جدید ارتفاع بگیرد وجود خواهد داشت که همین مسئله باعث آسیب پذیری بیشتر صفحه می شود پس با دقت تمامی چسب هایی که از قبل روی فریم مانده است را کاملاً خارج نمایید .

تعویض ال سی دی سامسونگ s8

و در مرحله آخر بوسیله چسب تاچ ال سی دی تعویض ال سی دی سامسونگ s8را کامل نمایید.  مقداری چسب دورتادور فریم تزریق نمایید و صفحه نمایش را روی فریم جای‌گذاری کنید. 

بعد از تعویض ال سی دی سامسونگ s8شما باید تمامی اجزایی از دستگاه را که باز کرده اید مجدد آنها را نصب نمایید قطعاتی همچون مین برد دستگاه، فریم روی مین برد و در نهایت درب پشت را جای‌گذاری کنید.

تعویض ال سی دی سامسونگ s8

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تعویض ال سی دی سامسونگ s8 را به صورت دقیق و مرحله به مرحله به آموزش دهیم تا در صورت نیاز خودتان این کار را انجام دهید؛ اما اگر مایل هستید این کار را با کمک یک فرد با تجربه انجام دهید می‌توانید در دوره‌های تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل شرکت کنید در این دوره‌ها علاوه بر عیب یابی بخش های مختلف دستگاه، با تعویض  اجزا مختلف تلفن همراه از جمله صفحه نمایش آشنا خواهید شد.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی