×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تخصصی تعویض باتری گوشی سامسونگ s8 plus

سری s سامسونگ  جزو گوشی های پرچمدار سامسونگ است این سری از گوشی های سامسونگ به دلیل پرچمدار بودن دارای قابلیت ها و ویژگی های بسیار مناسب  است  که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا را به خود جلب کرده است اما چند سالی است که از تولید این گوشی میگذرد. به صورت کلی زمانی که سه الی چهار سال  از یک گوشی استفاده می کنید دیگر باتری آن همانند روز اول فرایند شارژ و دشارژ مطلوبی ندارد پس نیاز است که به فکر تعویض باتری s8 plus باشید. ما در ادامه این مقاله تعویض باتری s8 plus را به صورت مرحله به مرحله و با جزئیات کامل برای شما تشریح خواهیم کرد.

اولین قدم برای تعویض باتری s8 plus 

به طور قطع اولین مرحله برای  تعویض باتری s8 plus باید  باز کردن دستگاه باشد برای جدا کردن درب پشت این دستگاه به دلیل اینکه از چسب استفاده شده است نیاز به گرما دارید در این شرایط شما میتوانید از دستگاه سپراتور و یا هیتر کمک بگیرید تا بتوانید به درستی و با سرعت بالا درب پشت را جدا کنید.
اگر میخواهید از دستگاه سپراتور استفاده نمایید میزان درجه حرارت آن را روی دمای 80 الی 90 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید و گوشی را از سمت درب پشت روی دستگاه بگذارید. بعد از گذشت 5 الی 10 دقیقه چسب ها خاصیت خود را از دست می دهند.
در مرحله بعد با کمک دستگاه تاچ کش و  پیک سه گوش گیتار  شروع به جدا کردن درب پشت نمایید. در ادامه میتوانید با کمک ورقه های طلقی شروع به کنار زدن چسب ها و باز کردن درب پشت کنید.

اولین قدم برای تعویض باتری s8 plus

جدا کردن فریم و فلت باتری دستگاه 

زمانی که درب پشت دستگاه را به صورت کامل جدا کردید باید سراغ فریم روی برد بروید برای خارج کردن این فریم تعدادی پیچ روی فریم قرار گرفته است. شما میتوانید با کمک یک پیچ گوشتی چهارسو تمامی پیچ های روی فریم را باز نمایید در ادامه تعویض باتری s8 plus حالا با کمک یک پنس فریم روی برد را کاملا خارج نمایید تعدادی از آنتن های مخفی دستگاه روی این فریم قرار گرفته است.
حالا بهتر است که فلت باتری دستگاه جدا شده تا بتوانید تعویض باتری s8 plus را کامل نمایید.

جدا کردن فریم و فلت باتری دستگاه

تعویض باتری s8 plus 

زمانیکه به باتری دستگاه رسیدید نوبت به تعویض آن می رسد. همیشه باتری دستگاه با مقداری چسب به فریم متصل شده است برای اینکه بتوانید این چسب ها را کنار بزنید میتوانید از مقداری گرما کمک بگیرید گوشی را به مدت چند دقیقه از سمت صفحه نمایش روی سپراتور قرار دهید. 
در مرحله بعد با کمک پیک گیتار و یا ورقه های طلقی  به آرامی شروع به جدا کردن باتری دستگاه میکنیم برای خارج کردن باتری به هیچ عنوان از پنس استفاده نکنید زیرا تیزی بسیار زیاد پنس ممکن است باعث سوراخ شدن باتری و در نتیجه انفجار آن شود.

نصب باتری جدید

بعد از اینکه باتری  را به صورت کامل جدا کردید نوبت به نصب باتری جدید میرسد بعضی از باتری ها دارای چسب های دوطرفه در فضای پشت خود هستند در غیر اینصورت شما می توانید از چسب دو طرفه جدا  و یا چسب تاچ ال سی  برای نصب باتری استفاده نمایید. 
بعد از اینکه مقداری چسب را در فضای روی فریم تزریق کردید باتری دستگاه را در جایگاه خود قرار دهید.
این نکته را فراموش نکنید از مقدار چسب مناسب برای اینکار استفاده کنید زیرا  استفاده از چسب زیاد برای جدا کردن مجدد باتری دردسر ساز می شود. 
 

نصب باتری جدید

بعد از انجام اینکار شما تعویض باتری s8 plus را به صورت کامل انجام داده اید. در ادامه کار باید فلت باتری و فریم روی برد را به جایگاه خود برگردانید. 
زمانیکه تعویض باتری s8 plus انجام شد بهتر است که تست باتری دستگاه را نیز انجام دهید برای اینکار راهکار  نیز ساده است گوشی را به شارژ متصل کنید تا نسبت به شارژ شدن آن مطمئن شوید و در اینصورت باتری دستگاه سالم می باشد.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تعویض باتری s8 plus را به صورت کامل و مرحله به مرحله برای شما تشریح کنیم  تا زمانیکه نیاز به تعویض باتری داشتید بتوانید اینکار را انجام دهید.
اما اگر مایل هستید در زمینه تعمیرات تلفن همراه تجربه بیشتری کسب کنید و بتوانید عیب یابی بخش های مختلف را به صورت دقیق و مرحله به مرحله و با کمک نقشه  و  فرایند نقشه خوانی انجام دهید ما به شما شرکت در دوره های آموزش تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد میکنیم در این دور ه های آموزشی علاوه بر تعویض قطعات فرایند عیب یابی بخش های مختلف دستگاه از جمله بخش شارژ ، تصویر و سایر بخش ها را انجام دهید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی