×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات دوربین های مداربسته

آموزش ساخت دوربين ديد در شب با گوشي و دوربين ديجيتال

آموزش ساخت دوربين ديد در شب با گوشي و دوربين ديجيتال

آموزش 2 روش ساخت دوربين ديد در شب با گوشي و دوربين ديجيتال در خانه

در گذشته محافظت از منزل، محل كار، پاركينگ و ... براي كساني كه دور از اين محل‌ها بودند بسيار سخت بود؛ زيرا تجهيزاتي براي محافظت از راه دور وجود نداشت و افراد مجبور بودند براي مراقبت و جلوگيري از سرقت يا در همان محل بمانند يا كساني را تحت عنوان نگهبان استخدام كنند. با پيشرفت تكنولوژي و عرضه شدن انواع دوربين‌هاي مداربسته به بازار، اين امكان فراهم شد كه هر كسي بتواند از راه دور نيز هر مكاني را زير نظر بگيرد و امنيت آن‌جا را فراهم كند.

دوربين‌هاي مداربسته با ورودشان به بازار، مشكلات بسياري را حل كردند اما هنوز يك مشكل وجود داشت. اين دوربين‌ها در تاريكي و شب نمي‌توانستند تصويربرداري دقيقي داشته باشند. پس از مدتي قابليت ديد در شب به بعضي از انواع اين دوربين‌ها افزوده شد كه در نوع خود، انقلابي بزرگ در تكنولوژي امنيت به حساب مي‌آيد.

ساخت دوربین دید در شب ساده

در اين مطلب قرار است در مورد دوربين‌هاي ديد در شب، نحوه‌ي كار كردن، انواع آن و همچنين آموزش ساخت دوربين ديد در شب صحبت كنيم. اگر شما نيز به اين موضوع علاقمنديد با ما همراه باشيد. 

دوربين ديد در شب چيست،  انواع و شيوه‌ي كار آن

دوربين ديد در شب اصطلاحي مربوط به ابزار و وسايلي است كه با استفاده از آن مي‌توان افراد، اجسام و اشيا محيط پيرامون را ديد. قدرت اين ابزار به گونه‌اي است كه به طور معمول قابليت مشاهده اطراف تا حدود 200 متر در اطراف وجود دارد. در واقع شما مي‌توانيد فضاي اطراف خود را كه در تاريكي مطلق فرو رفته است و بدون چراغ و چشم غيرمسلح چيزي در آن‌جا قابل رؤيت و مشاهده نيست را تماشا كنيد.

دوربين‌هاي ديد در شب از لحاظ كيفيت و برند انواع مختلفي دارند اما به صورت كلي به دو دسته‌‌ي دوربين ديد در شب گرمايي و دوربين ديد در شب بهينه‌ساز تقسيم مي‌شوند.

دوربين ديد در شب گرمايي به كمك پرتوهاي فروسرخ كار مي‌كنند. در واقع از تمامي اجسام و حتي حيوانات و انسان‌هاي اطراف ما، پرتوهاي فروسرخ بازتاب مي‌شود كه با چشم غير مسلح و حتي دوربين‌هاي معمولي قابل رؤيت نيستند اما توسط لنز حساس اين دوربين جذب مي‌شوند و منجر به ديده شدن اجسام و جانداران در تاريكي شب مي‌شوند.

اساس كار دوربين‌هاي ديد در شب گرمايي به اين صورت است كه لنز دوربين ديد در شب گرمايي، امواج فروسرخ بازتاب شده را دريافت مي‌كند و موجب مي‌شود كه جسم يا جانور ديده شود. به اين صورت كه هر چه دماي جسم يا جاندار بالاتر باشد (در اصطلاح گرم‌تر باشد)، پرتوهای فروسرخ بیشتری از آن ساطع می‌شود و در نتیجه بهتر در لنز دوربین دیده می‌شود.

 بهترین دوربین دید در شب جهان

در لنز این نوع از دوربین‌های دید در شب، اجسام گرم و با دمای بالا به رنگ قرمز دیده می‌شوند و اجسام سرد و با دمای پایین‌تر هم به رنگ دیده می‌شوند. در نتیجه جانوران اعم از حیوان و انسان که دمای بالاتری نسبت به سایر اجسام و اشیا دارند به رنگ قرمز دیده می‌شوند.

نوع دیگری از دوربین‌های دید در شب هستند که دوربین دید در شب بهینه‌ساز نام دارند. لنز این گونه دوربین‌ها به پرتوهای فروسرخ و در کل امواج نامرئی حساس نیستند؛ در واقع لنز دوربین دید در شب بهینه‌ساز همان میزان نور محدود و اندکی که در فضا وجود دارد مثل نوری که حاصل تابش ماه و ستارگان است را دریافت می‌کند و باعث می‌شود که فضای تاریک محیط دیده شود.

لنز این نوع از دوربين‌ها لنز خاصي نيست و يك لنز معمولي است كه نور محدود محيط كه معمولا حاصل تابش ماه و ستاره است را در يك نقطه جمع‌آوري كرده و آن نور را تبديل به الكترون مي‌كند؛ سپس واكنش‌هاي شيميايي و الكتريكي متعددي اتفاق مي‌افتد كه باعث مي‌شود تعداد الكترون‌ها افزايش بيابد. مرحله‌ي بعدي براي ديده شدن تصوير در يك دوربين ديد در شب بهينه‌ساز آن است كه الكترون‌هایی که به کمک واکنش‌های شیمیایی و الکتریکی اتفاق افتاده تعدادشان افزایش یافته بود، به یک صفحه فسفری می‌روند تا الکترون‌ها به نور مرئی تبدیل شوند که قابل مشاهده باشند. این نور مرئی در لنز دوربین با زمینه‌ی سبز رنگ قابل مشاهده است. علت سبز رنگ بودن پس زمینه آن است که در این دوربین از صفحه فسفری استفاده می‌شود.

نحوه ساخت دوربین دید در شب نظامی

دوربین دید در شب برای چه کسانی مناسب است؟

دوربین دید در شب یک دوربین خاص و منحصر به فرد است که هر کسی به آن نیاز ندارد. اما اگر شما جزو مواردی که قرار است ذکر کنیم هستید یا به هر دلیلی علاقمندید که این دوربین را داشته باشید، می‌توانید به جای خریدن آن از آموزش ساخت دوربین دید در شب که جلوتر برای شما ارائه می‌شود، استفاده نمایید.

شما یک دوربین دید در شب باید داشته باشید، اگر:

  • عکاس و فیلمبردار هستید یا علاقمند به عکاسی و فیلمبرداری در شب و در فضای باز هستید.
  • اگر نیاز دارید که با یک دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب از مکانی خاص محافظت کرده و امنیت آن‌جا را تامین نمایید.
  • اگر علاقمندید که زندگی شبانه و رفتارهای جانوران شبزی را بررسی کنید.
  • اگر به شکار حیوانات شبزی علاقمندید.
  • اگر سفرهای متعدد شبانه به مناطقی مثل کویر و جنگل دارید.
  • برای عملیات‌های مناطق نظامی حساس مثل مرز باید تجهیزات مناسبی داشته باشید.
  • اگر استفاده‌ی شما از دوربین دید در شب برای تفریح و کارهای عادی است، می‌توانید به جای خرید یک دوربین دید در شب و پرداخت هزینه‌های گزاف، آموزش ساخت دوربین دید در شب به دو روش مختلف در خانه را از طریق سایت ما مشاهده نموده و از آن استفاده کنید.
آموزش ساخت دوربین اسلحه و دید در شب

آموزش ساخت دوربین دید در شب با موبایل در خانه

در ادامه آموزش ساخت دوربین دید در شب با استفاده از موبایل در خانه را مشاهده می‌کنید. برای انجام این کار بهتر است از موبایل‌های قدیمی خود استفاده کنید زیرا پس از ساخت دوربین دید در شب با استفاده از موبایلتان امکان بازگشت موبایل به حالت پیشین خود وجود ندارد.

برای ساخت یک دوربین دید در شب با استفاده از موبایل در خانه، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

البته دقت کنید این روش شاید به گوشی شما آسیب بزند، پس حتما مراقب باشید :)

  • ابتدا قاب پشت موبایل را جدا کرده و همچنین روکش دوربین را کاملا باز کنید. اگر گوشی شما جزو آن دسته از موبايل‌هايي است كه قاب آن به گوشي پيچ شده است، با استفاده از يك پيچ گوشتي اين كار را انجام دهيد.
  • سپس كلاهك پلاستيكي شفاف روي لنز موبايل را با دقت بالا باز كنيد. روي قاب در طرف ديگر هم يك قطعه پلاستيكي شفاف قرار گرفته است كه همان فيلتر مادون قرمز است. اين فيلتر را هم با كمي فشار خارج كنيد. حالا قاب پشت گوسي، قطعات پلاستيكي جدا شده و دوربين را به شكل اوليه دوباره ببنديد.
  • حالا بايد چند لامپ ال اي دي مادون قرمز تهيه كنيد كه هم مي‌توانيد آن را از فروشگاه‌هاي لوازم الكترونيكي تهيه كرده و هم از لامپ هاي درون ريموت‌هاي قديمي استفاده نماييد. با يك باتري 3-5 ولت و همين لامپ‌ها يك مدار با لامپ‌هايي كه موازي هم هستند بسازيد.
  • مدار ساخته شده را به هر نحوي كه مي‌توانيد روي موبايل به گونه‌اي ثابت كنيد كه جلوي ديد لنز را نگيريد.
  • دوربين ديد در شب شما آماده است. لامپ‌هاي مادون قرمز را روشن كنيد و به قسمت دوربين وارد شويد. مي‌بينيد كه دوربين ديد در شب شما آماده است.
  • اگر قصد داريد كه با استفاده از يك دوربين ديجيتال در خانه، دوربين ديد در شب بسازيد؛ آموزش بعدي ما كه آموزش ساخت دوربين ديد در شب در خانه با استفاده از دوربين ديجيتال است را هم ببينيد.

آموزش ساخت دوربين ديد درشب با دوربين ديجيتال در خانه

آموزش 2 روش ساخت دوربین دید در شب
  • در مرحله اول بايستي قاب پلاستيكي دوربين را باز كنيد. مراقب پيچ‌هاي آن باشيد و آن‌ها را در مكاني مطمئن قرار دهيد كه بعدا دچار مشكل نشويد.
  • صفحه نمايش دوربين، مدار اصلي و ... را با باز كردن قطعات، آزاد كرده و فيلترهاي مادون قرمز را مشابه آموزش قبلي جدا كنيد. محل اين فيلترها ميان ال سي دي و لنز است كه با كمي فشار به راحتي مي‌توان آن را خارج نمود.
  • يك ژل عكس آبي انگو تهيه كنيد و حدود 6 الي 8 مربع اندازه فيلتر مادون قرمز را جدا كنيد.
  • قطعات ذكر شده را پشت هم قرار دهيد و آن‌ها را در قسمت سابق فيلتر لنز قرار دهيد. دوربين ديد در شب شما آماده است.

 

اگر به سیستم های امنیتی و دوربین های مداربسته علاقه دارید، حتما از صفحه دوره آموزش نصب دوربین مداربسته دیدن فرمایید :)

سخن آخر

اگر شما جزو افرادي هستيد كه به تكنولوژي‌هاي جديد ديد در شب علاقمنديد و مايليد كه تجربه‌ی استفاده از آن‌ها را داشته باشید؛ می‌توانید با استفاده از آموزش ساخت دوربین دید در شب با دستان خود این دوربین را تهیه کنید. اما اگر قرار است که استفاده‌ی تخصصی از این دوربین داشته باشید، توصیه می‌کنیم که از برندهای خوب این مدل دوربین که در بازار عرضه می‌شوند استفاده نمایید.

فاکتورهای متعددی برای یک دوربین دید در شب حرفه‌ای وجود دارد که با استفاده از آن بتوانید یک دوربین را قابل قبول و خوب نامیده و آن را بخرید. از جمله‌ مهم‌ترین این فاکتورها می‌توان به کیفیت تصویر، عمر بالای باتری و نور ساطع شده از آن‌ها اشاره نمود. بهترین روش برای انتخاب هر وسیله‌ای آن است که با مشاور و کاردان آن زمینه مشورت کنید و بی گدار به آب نزنید تا پشیمانی به بار نیاید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی