×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

علت باز نشدن برنامه ها در شیائومی و رفع مشکل آن

آیا تا به حال با مشکل باز نشدن برنامه‌ها در شیائومی مواجه شده‌اید؟ یا اینکه حتی برنامه در مراحل کار ناگهان متوقف شود؟
این مشکل می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و دلیل خاصی نیز برای این مشکل وجود ندارد. فقط همین قدر می‌توان گفت که دلیل خارج شدن برنامه‌ها عموماً باگ‌های نرم‌افزاری و یا عدم هماهنگی بخش‌های مختلف کدهای برنامه است.
در اینجا ما قصد داریم تا به موضوع رفع مشکل باز نشدن برنامه ها در شیائومی بپردازیم و راهکارهای عمومی را در اختیار شما قرار دهیم، زیرا در اکثر اوقات ممکن است پیشنهادهای اشتباه مردم، مجبور به فلش کردن دستگاه شوید در صورتی که می‌توانستید با چند تنظیم ساده و تغییرات، اقدام به رفع مشکل باز نشدن برنامه ها در شیائومی کنید.
در ادامه ما به بررسی چند روش که می‌تواند رفع مشکل باز نشدن برنامه ها در شیائومی را به همراه داشته باشد پردازیم تا شما نیز در شرایط مشابه بتوانید از این روش‌ها استفاده کنید.
البته پیشنهاد اصلی ما برای افرادی که علاقه به حوزه تعمیرات نرم‌افزاری موبایل دارند، آموزش‌های تخصصی است که در پکیج آموزشی تعمیرات تخصصی نرم‌افزار موبایل مجتمع آموزشی پل تمام موارد ممکن جهت رفع مشکلات نرم‌افزاری را به کارآموزان آموزش داده‌ایم.

پاک کردن حافظه کش

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در قدم اول برای رفع مشکل باز نشدن برنامه ها در شیائومی باید انجام دهید، بررسی حافظه کش یا حافظه پنهان گوشی شیائومی است.
خیلی برنامه‌ها به دلیل مشکلاتی که در مرحله اجرای برنامه دارند، در زمان راه‌اندازی نیز به درستی عمل نمی‌کنند.
از آنجایی که حافظه رم یک حافظه اجرایی است برای عملکرد بهتر به حافظه کمکی خود یعنی کش نیازمند است. اگر این حافظه اشغال باشد یا به سرعت عملکردی نداشته باشد، حافظه گرم نیز توان اجرای برنامه را نخواهد داشت.
برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود که به بخش تنظیمات بروید و حافظه کش برنامه مورد نظر را از گوشی پاک کنید.
این اولین قدم در بحث رفع مشکل باز نشدن برنامه ها در شیائومی است.
 

توقف اجباری برنامه

اگر با حذف حافظه‌ای کش به نتیجه نرسیدید، در مرحله بعدی باید به سراغ توقف اجباری برنامه یا فورس استاپ بروید که خود روشی جهت رفع مشکل باز نشدن برنامه ها در شیائومی می باشد.
زمانی که گوشی را فورس استاپ یا توقف اجباری می‌کنید، برنامه در هر مرحله‌ای که از اجرا باشد، متوقف شده در حالت اولیه خود راه اندازی می‌شود.
این روش برای آن دسته از برنامه‌هایی که به صورت پیش فرض در پس زمینه مشغول به فعالیت هستند، کاربرد دارد.
توقف اجباری باعث صفر شدن عملیات رم برای یک برنامه به خصوص می‌شود و این کار قدمی دیگر قبل از پاک کردن برنامه یا دیتای آن است.
 

اجازه دسترسی به برنامه مورد نظر

اگر می‌خواهید که دیتای برنامه پاک نشود و همین‌طور مجبور به پاک کردن کامل برنامه نباشید، برای رفع مشکل باز نشدن برنامه ها در شیائومی حتماً مجوزهایی که به برنامه داده نشده را بررسی کنید.
حتماً برای شما نیست پیش آمده که برنامه‌ای را بر روی گوشی نصب می‌کنید و در زمان راه‌اندازی از شما مجوزهایی می‌خواهد که مانند دسترسی به مخاطبین، فایل‌های شخصی و خیلی دیگر از موارد است.
برای رفع مشکل باز نشدن برنامه ها در گوشی شیائومی باید تمامی مجوزها به برنامه‌ها داده شده باشد، زیرا این برنامه‌ها برای اجرا دسترسی‌هایی را جهت راه‌اندازی نیاز دارند.
به عنوان مثال یک برنامه ادیت عکس یا ویدئو حتماً باید به گالری و فایل‌های شخصی مانند عکس‌ها و فیلم‌ها دسترسی کامل داشته باشد.


پاک کردن دیتای برنامه

اگر با حذف حافظه کش و توقف اجباری نیز به نتیجه نرسیدید حال نوبت به حذف همه دیتاهای برنامه است.
حذف دیتای برنامه با حذف خود برنامه متفاوت است و برای رفع مشکل باز نشدن برنامه ها در شیائومی، قبل از حذف برنامه، پیشنهاد می‌شود.
تفاوت این دو عملکرد در این است که اگر همه دیتای برنامه را پاک کنید، یعنی اینکه فعالیت های برنامه را به صفر رسانده‌اید.
اگر دیتای برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ یا تلگرام را پاک کنید، با صفحه خوش آمد گویی برنامه مواجه می‌شوید که نیازمند راه‌اندازی اولیه در برنامه است. 
در واقع این کار یکی از مهم‌ترین روش‌هایی است که می‌توان برای رفع مشکل باز نشدن برنامه ها در شیائومی، قبل از حذف برنامه انجام داد.

اگر با حذف دیتای برنامه نیز به نتیجه نرسیدید دیگر مجبور به پاک کردن و نصب مجدد برنامه جهت رفع مشکل باز نشدن برنامه ها در شیائومی می شوید

فعال سازی turn on miui optimization

در آخرین مرحله اگر هنوز مشکل باز نشدن برنامه ها در شیائومی را دارید، باید بخش بهینه سازی گوشی‌های شیائومی را مورد بررسی قرار دهید.
این بخش در گوشی‌های شیائومی جهت بالابردن سرعت عملکرد گوشی قرار گرفته است، اما افرادی که مشکل باز نشدن برنامه ها در شیائومی را تجربه می‌کنند باید بخش optimization در گوشی خود را بررسی کنند.
اگر این گزینه که در محیط توسعه دهندگان قرار گرفته فعال باشد، و شما نیز برنامه‌های کرکی و ماد را بر روی گوشی نصب کرده‌اید، در این صورت علت باز نشدن برنامه ها در گوشی شیائومی خود را یافته‌اید.
خاموش کردن این گزینه نیز می‌تواند بر روی عملکرد ضعیف دستگاه تأثیر بگذارد، البته می‌توانید به راحتی در گوشی‌های شیائومی برنامه‌های کرک شده را نصب کنید، اما مصرف کلی دستگاه افزایش یافته یا دمای بیشتری بر روی گوشی تجربه می‌کنید.
همچنین ممکن است بعضی از برنامه‌ها که در شرایط بهینه اجرا می‌شوند دچار مشکل راه‌اندازی و اجرا شوند.


کلام آخر

در اینجا ما بررسی کاملی از روش های رفع مشکل باز نشدن برنامه ها در شیائومی را در اختیار شما قرار داده‌ایم و شما نیز در صورت داشتن هرگونه سؤال یا پیشنهاداتی، آن را برای ما در قسمت نظرات بنویسید.
اگر مایل به یادگیری تخصصی نرم‌افزار موبایل هستید، می‌توانید دوره آموزشی تخصصی نرم‌افزار موبایل را از مجتمع آموزشی پل تهیه کنید تا به عنوان یک تکنسین و تعمیرکار حرفه‌ای به سراغ تعمیرات نرم‌افزاری بروید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی