×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی

حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی

در دنیای امروزی که از فناوری‌های پیشرفته و گوشی‌های هوشمند برای انجام اکثر فعالیت‌های روزمره استفاده می‌شود، مواجهه با مشکلات فنی از جمله ناپدیدشدن آیکون‌ها یا برنامه‌ها از صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند می‌تواند برای کاربران بسیار مزاحم و آزاردهنده باشد، به ویژه زمانی که این مشکل درگوشی‌های شیائومی رخ می‌دهد. شیائومی یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید گوشی‌های هوشمند است و محصولات بسیار محبوبی در بازار دارد، اما همچنان ممکن است با مشکلات فنی روبرو شوید که باید برای حل آنها راه حل های مناسبی را پیگیری کنید. در ادامه به بررسی راه حل هایی برای حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی می پردازیم.

مجتمع پل گیلان دوره آموزش تعمیرات گوشی شیائومی را به صورت عملی برگزار می کند شما در صورت علاقمندی می توانید در صفحه آموزش تعمیرات موبایل این دوره را دنبال کرده و تبدیل به یک فرد حرفه ای در زمینه تعمیرات گوشی شیائومی شوید.

حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی

1.راه اندازی مجدد دستگاه:

یکی از راه حل های پیشنهادی برای حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی، انجام یک ری استارت ساده است. اغلب این مشکلات ناشی از برخی اشکالات نرم افزاری موقتی هستند که با ری استارت کردن دستگاه برطرف می‌شوند. برای انجام این کار، می توانید دکمه روشن/خاموش گوشی را به مدت چند ثانیه فشار دهید و سپس گوشی را دوباره روشن کنید.

2.بررسی فعال یا غیر فعال بودن برنامه ها:

در خیلی زمان‌ها ممکن است برنامه‌های موجود در گوشی به صورت عمدی و یا به غیرعمد، غیرفعال شوند.
یعنی اینکه در قسمت تنظیمات برنامه موردنظر، حالت توقف اجباری و یا غیر فعال سازی انجام شده باشد. برای حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی اگر در قسمت تنظیمات برنامه‌ مورد نظر خود عبارت، force stop یا disable مشاهده کردید، حتماً به بررسی آن بپردازید که در حالت غیر فعال باشند.
در غیر این صورت به این معنی است که برنامه شما توقف اجباری داشته و یا غیر فعال است.
در بعضی زمان‌ها نیز ممکن است مصرف کننده به عمد یا به غیرعمد برنامه را به حالت مخفی قرار داده باشد که برای اطمینان در قسمت تنظیمات، عبارت hidden apps را جستجو کرده و از فعال یا غیرفعال بودن آن مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید: مشکلات گوشی های شیائومی

بررسی فعال یا غیر فعال بودن برنامه ها


3.بررسی نصب بودن یا نبودن برنامه روی دستگاه:

در بعضی زمان‌ها به دلیل وجود فایل‌های غیررسمی یا غیرقابل‌تأیید گوگل پلی، برنامه‌ها به صورت خودکار از دستگاه شما پاک می‌شوند که در این صورت با جستجوی بسیار در داخل گوشی به نتیجه‌ای نمی‌رسید.
حتماً از نصب بودن یا نبودن برنامه روی دستگاه مطمئن شوید تا بتوانید حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی را رقم بزنید.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل باز نشدن برنامه ها در شیائومی

بررسی نصب بودن یا نبودن برنامه روی دستگاه

 


4.راه اندازی دستگاه در حالت ایمن:

در صورتی که با ری استارت ساده حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی، می توانید از روش های دیگری استفاده کنید. برای مثال، می توانید وارد حالت ایمن گوشی شوید تا بتوانید برنامه های مشکل دار را شناسایی کرده و حذف کنید. برای ورود به حالت ایمن، ابتدا دکمه روشن/خاموش گوشی را فشار دهید تا گزینه خاموش شدن ظاهر شود، سپس دکمه خاموش را فشار دهید تا گوشی خاموش شود و در نهایت دکمه های روشن/خاموش و کاهش صدا را هم‌زمان فشار داده و نگه دارید تا به حالت ایمن وارد شوید.

بیشتر بخوانید: مشکل آپدیت نشدن گوشی شیائومی

راه اندازی دستگاه در حالت ایمن

 


5.ایجاد فضای کافی برای اجرای برنامه ها:

بعضی زمان‌ها ممکن است به دلیل نبود فضای کافی و یا اشغال شدن حافظه کش، اجرای برنامه‌ها غیرممکن شود و حتی برنامه موردنظر به دلیل هنگی نرم‌افزاری، در حالت هاید قرار گیرد.
به بررسی حافظه سیستم بپردازید و فضای کافی را برای دستگاه در نظر بگیرید. این عمل باعث حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی در بعضی مواقع می‌شود.
البته در نظر داشته باشید حافظه کم در داخل گوشی می‌تواند به پردازنده دستگاه نیز فشار بیاورد و تأثیر منفی در عملکرد آن بگذارد.
 

ایجاد فضای کافی برای اجرای برنامه ها

بیشتر بخوانید: حذف برنامه های سیستمی شیائومی

 

6.بازنشانی به تنظیمات کارخانه دستگاه:

اگر همچنان با مشکل روبرو هستید و نتوانستید حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی را پیاده سازی کنید، می توانید از روش بازیابی تنظیمات کارخانه استفاده کنید. این روش، تنظیمات گوشی شما را به حالت پیش فرض بازمی‌گرداند و ممکن است مشکل را حل کند. برای انجام این کار، به تنظیمات گوشی خود رفته و از بخش پشتیبان گیری و بازیابی، گزینه بازنشانی تنظیمات کارخانه را انتخاب کنید.

بازنشانی به تنظیمات کارخانه دستگاه

بیشتر بخوانید: مشکل بروزرسانی برنامه های سیستمی شیائومی


7.فلش یا نصب رام برای گوشی شیائومی:

در نهایت، اگر هیچ یک از راه‌حل‌های فوق برای حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی شما مؤثر نبودند، پیشنهاد می شود به تعمیرکاران نرم افزاری موبایل مراجعه کنید تا آنها بتوانند با نصب رام بر روی گوشی و یا به عبارتی فلش کردن گوشی شیائومی برای حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی اقدام کنند.

کلام آخر

در این مقاله سعی شده تا راهکارهای حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی را به شما آموزش دهیم.
به یاد داشته باشید که در هر موقعیتی که مشکل پیش آمد، بهتر است به روش های مناسب و کارآمد برای حل آن مشکل پرداخته شود تا از زمان و انرژی شما جلوگیری شود.
حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی ممکن است به سیستم عامل و فلش کردن گوشی نیز ختم شود که این بخش را ترجیحاً به تعمیرکاران متخصص نرم‌افزار موبایل می‌توانیم بسپاریم.
اگر به حوزه تعمیرات سخت افزاری موبایل علاقه دارید مجتمع پل گیلان برای افراد علاقمند به حوزه تعمیرات گوشی دوره آموزشی به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. شما می توانید به صفحه دوره تعمیرات موبایل که به صورت حضوری است، مراجعه کنید و یا این آموزش را به صورت غیر حضوری در صفحه آموزش آنلاین تعمیرات موبایل دنبال کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی