×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعویض باتری آیفون x و xs

اگر شما هم یک گوشی آیفون ایکس و یا ایکس اس و یا ایکس اس مکس دارید که که نیاز است دستگاهتان را هر چند ساعت یکبار به شارژ متصل کنید تا دوباره بتوانید از گوشیتان استفاده بکنید دستگاهتان دچار مشکلات ریز و درشتی است که نمی‌دانید از کجا سرچشمه می‌گیرند امروز به این مقاله دقت خاصی کنید،زیرا قرار تمام مشکلاتی که یک باتری خراب در مورد دستگاه‌های آیفون به خصوص مدل‌های ایکس و سری ایکس اس ایجاد می‌کند را برایتان بازگو کنم.
اگر موارد زیر در دستگاهتان اتفاق افتاده دستگاهتان نیاز به تعویض باتری دارد. مشکلاتی مانند : زود تمام شدن شارژ باتری یا خاموش روشن شدن‌های ناگهانی در دستگاه و یا ضعف آنتن دهی در دستگاهتان علائم خرابی باتری هستند.
اما برای انجام این کارها یعنی تعویض باتری آیفون ایکس و ایکس اس شما نیاز دارید تا دوره آموزش تعمیرات موبایل را گذرانده باشید تا بتوانید بدون مشکل دستگاه خود را تعمیر کنید.

چه زمان‌هایی نیاز است تا باتری آیفون‌های سری ایکس و ایکس اس را تعویض کنیم

برای مشخص کردن زمان تعویض باتری آیفون ایکس و ایکس اس راه حل‌های متفاوتی وجود دارد برای مثال می‌توان به نکاتی که در ابتدای مقاله به آنها اشاره کردیم توجه کنید و یا می‌توانید به خود دستگاه مراجعه کنید و از طریق علائم و مشخصاتی که برای سلامت باتری در دستگاه ایجاد شده استفاده کرد .
یکی از این بخش‌هایی که در خود گوشی وجود دارد و می‌توانید از طریق آن اقدام به شناسایی سلامت و یا خرابی باتری خود کنید بخش باتری هلث battrey health در بخش تنظیمات دستگاه است. این بخش به عنوان یک کنتور عمل کرده و تعداد دفعات شارژ باتری را محاسبه می‌کند و در صورتی که از حد مجاز خود عبور کند به کاربر ارور service را نمایش می‌دهد تا کاربر بداند که عمر مفید باتری دستگاه تمام شده و نیاز به تعویض باتری در دستگاه وجود دارد.
اما علائم دیگری که باید بعد مشاهده آن اقدام به تعویض باتری کنیم چه مواردی هستند.

تخلیه سریع شارژ

یکی دیگر از حالت‌هایی که ممکن است در دستگاه‌ها اتفاق بیفتد و شما پس از مشاهده آن نیاز دارید تا باتری دستگاه خود را آزمایش کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید تخلیه سریع شارژ است اگر دستگاه شما مدت زمان کوتاهی شارژ نگه می‌دارد ابتدا باید به بررسی دستگاه از نظر میزان مصرف جریان بپردازید و در صورتی که دستگاه در تست انجام شده سالم تشخیص داده شد اقدام به تعویض باتری نمایید البته لازم به ذکر است که این تست باید به کمک ابزار تعمیرات و توسط یک تعمیرکار روی دستگاه انجام شود تا علاوه بر نتیجه درست امکان آسیب رسیدن به برد را نیز از بین ببرد برای انجام این تست نیاز به دوره آموزشی تعمیرات موبایل دارید تا بتوانید مراحل کار را بدون نقص انجام دهید.

خاموش شدن و یا ری استارت کردن پشت سر همه دستگاه

یکی دیگه از اتفاقاتی که ممکن است در دستگاه‌ها خرابی باتری را نمایش دهد ری استارت شدن و خاموش روشن شدن دستگاه به دفعات زیاد است یکی از حالت‌هایی که ممکن است برای این مشکل به وجود آمده باشد عدم تامین جریان مناسب توسط باتری برای برد دستگاه است 
این مورد باعث می‌شود باتری نتواند جریان مناسب در زمانی که دستگاه برای انجام فعالیت‌هایی مانند فیلمبرداری یا مکالمه نیاز به جریان مصرفی بالایی دارد تامین نماید و در نتیجه منجر به ریستارت شدن یا خاموش شدن دستگاه در هنگام کار خواهد شد تنها راه برطرف کردن این حالت در گوشی تعویض باتری و رفع عیب خواهد بود.

ضعف باتری و پرش انتن

یکی دیگر از ایراداتی که ممکن است باتری خراب در دستگاه ایجاد کند عدم آنتن دهی مناسب و یا پرش آنتن در دستگاه است این مورد باعث عدم تامین جریان مناسب برای کارکرد بخش آنتن که یکی از پرمصرف‌ترین بخش‌ها بر روی مین برد است می‌شود، و در نتیجه کارکرد این بخش دچار اختلال می‌شود.
یکی یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تشخیص خرابی باتری در این حالت متصل کردن شارژر و انجام مکالمه و یا بررسی آنتن دستگاه است در صورتی که شارژر به دستگاه متصل باشد کمی از جریان مصرفی دستگاه توسط این بخش تامین می‌شود و باتری فشار کمتری را تحمل می‌کند در صورتی که مقدار آنتن دهی با استفاده از شارژر بیشتر شد و یا مکالمه‌ها به راحتی برقرار شد احتمال خرابی باتری در حد بالایی است و نیاز به تعویض باتری خواهید داشت.

چگونه می‌توانم بهترین باتری را برای تعویض باتری آیفون ایکس و ایکس اس انتخاب کنم

باید گفت در حال حاضر کیفیت‌های متفاوتی از باتری در بازار وجود دارد که برای انتخاب آنها مطمئناً دچار مشکل خواهیم شد؛اما باید بدانیم که باتری‌ها هرچه که باشند بر اساس ولتاژ و جریان خود دسته‌بندی می‌شوند اگر فرض را بر درست بودن اطلاعات نوشته شده برای باتری بگذاریم می‌توانیم از روی مقدار جریان بر روی باتری انتخاب مناسبی داشته باشیم.
اما در بیشتر موارد به دلیل کپی بودن اطلاعات موجود بر روی باتری‌ها و اصلی نبودن آنها امکان انتخاب باتری مناسب در این روش وجود ندارد، و در واقع باید از روی برند و مشخصات ظاهری یک باتری و البته تجربیات فردی که به درستی اطلاعات مناسب در مورد باتری‌های موجود در بازار داشته باشد استفاده نمود.
یکی دیگر از مشکلاتی که برای انتخاب باتری‌ها وجود دارد معرفی باتری‌های ه توسط فروشنده‌ها برای گوشی‌های آیفون است با این اصطلاح که این باتری‌ها از نظر جریان در رده بالاتری قرار می‌گیرند و می‌توانند دستگاه شما را بهتر تامین جریان کنند اما این قسمت را از روی تجربه شخصی خود در اختیارتان قرار می‌دهم معمولاً این نوع باتری‌ها دارای عمر کوتاهی هستند و خیلی زود دچار خرابی می‌شوند و شما دوباره بابت تعویض آن با یک مدل اصلی نیازمند انجام هزینه مجدد هستید.

مراحل تعویض باتری آیفون x, xs

برای این امر ابتدا باید دستگاه باز شود برای باز کردن دستگاه‌های آیفون از مدل‌های سون به بعد نیاز به دستگاه سپراتور وجود دارد ابتدا دستگاه را به مدت حدود ۵ دقیقه با دمای ۸۵ درجه سانتیگراد گرم کنید سپس باید اقدام به خارج کردن صفحه نمایش دستگاه از بالا کنید بعد از جدا کردن صفحه نمایش باید به سراغ شیلدهای نگهدارنده سوکت‌ها برویم با باز کردن شیلد می‌توان سوکت‌های اتصال قطعات را خارج کرد ابتدا به سراغ سوکت‌های اتصال باتری خواهیم رفت و آن را جدا می‌کنیم سپس صفحه نمایش دستگاه را جدا و خارج می‌کنیم بعد از آن می‌توانید با استفاده از اسپری حلال چسب باتری خود خارج کنید.

حال باید باتری جدید را با استفاده از چسب در جای خود ثابت کنیم سوکت اتصال ال سی دی را دوباره متصل نمایید و بعد از آن سوکت اتصال باتری را با وصل کنید  می‌توانید با بستن شیلد و پیچ‌های مربوط به آن گوشی را مجدد ببندید البته دقت کنید که برای باتری‌های آیفون‌های سری ایکس اس به بعد با تعویض باتری شاهد ارور تعویض باتری خواهید بود که برای رفع این ارور نیاز به استفاده از پروگرامرها دارید که انجام این کار نیاز به آموزش دوره تعمیرات موبایل خواهد داشت.

سخن پایانی

خرابی باتری باید در گوشی‌های آیفون جدی گرفته شود زیرا این خرابی می‌تواند باعث آسیب رسیدن به بخش‌های دیگر موجود بر روی دستگاه شود بنابراین با مشاهده علائم خرابی باتری مانند آن بخش‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم حتماً باید اقدام به تعویض باتری نمایید تا از وارد شدن آسیب‌های بیشتر به ساختار دستگاه و برد گوشی جلوگیری کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی