×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعویض باتری آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرومکس

اگر شما هم یک گوشی آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرومکس دارید که دچار خرابی باتری شده و هر چند ساعت یک بار نیاز است تا دستگاهتان را مجدداً شارژ کنید این مقاله و ویدیو مختص شماست تا بتوانید مشکل دستگاهتان را برطرف نمایید.
البته این نکته نیز باید گفته شود که خرابی باتری در گوشی‌های آیفون مخصوصاً این سری می‌تونه خرابی‌های زیادی رو به وجود بیاره از جمله مشکلات آنتن و یا عدم کارکرد درست قطعات دیگر روی برد که در این موارد نیاز تا باتری دستگاه تعویض بشه.
اگر موارد زیر در دستگاهتان اتفاق افتاده دستگاهتان نیاز به تعویض باتری دارد مشکلاتی مانند زود تمام شدن شارژ باتری یا خاموش روشن شدن‌های ناگهانی در دستگاه و یا ضعف آنتن دهی در دستگاهتان علائم خرابی باتری هستند.
اما برای انجام این کارها یعنی تعویض باتری آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرومکس شما نیاز دارید تا دوره آموزش تعمیرات موبایل را گذرانده باشید تا بتوانید بدون مشکل دستگاه خود را تعمیر کنید.

چه زمان‌هایی نیاز است تا باتری آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرومکس را تعویض کنیم

برای مشخص کردن زمان تعویض باتری آیفون راه حل‌های متفاوتی وجود دارد برای مثال می‌توان به نکاتی که در ابتدای مقاله به آنها اشاره کردیم توجه کنید و یا می‌توانید به خود دستگاه مراجعه کنید و از طریق علائم و مشخصاتی که برای سلامت باتری در دستگاه ایجاد شده استفاده کرد
یکی از این بخش‌هایی که در خود گوشی وجود دارد و می‌توانید از طریق آن اقدام به شناسایی سلامت و یا خرابی باتری خود کنید بخش باتری هلث در بخش تنظیمات دستگاه است این بخش به عنوان یک کنتور عمل کرده و تعداد دفعات شارژ باتری را محاسبه می‌کند و در صورتی که از حد مجاز خود عبور کند به کاربر ارور service را نمایش می‌دهد تا کاربر بداند که عمر مفید باتری دستگاه تمام شده و نیاز به تعویض باتری در دستگاه وجود دارد.
اما علائم دیگری که باید بعد مشاهده آن اقدام به تعویض باتری کنیم چه مواردی هستند.

خاموش شدن‌های ناگهانی یا ریست شدن‌های گاه و بیگاه 

این حالت باعث می‌شود باتری نتواند جریان مناسب در زمانی که دستگاه برای انجام فعالیت‌هایی مانند فیلمبرداری یا مکالمه نیاز به جریان مصرفی بالایی دارد تامین نماید و در نتیجه منجر به ریستارت شدن یا خاموش شدن دستگاه در هنگام کار خواهد شد تنها راه برطرف کردن این حالت در گوشی تعویض باتری و رفع عیب خواهد بود .

پرش آنتن یکی از حالت‌های خرابی عمده در ضعف باتری 

یکی دیگر از ایراداتی که ممکن است باتری خراب در دستگاه ایجاد کند عدم آنتن دهی مناسب و یا پرش آنتن در دستگاه است این مورد باعث عدم تامین جریان مناسب برای کارکرد بخش آنتن که یکی از پرمصرف‌ترین بخش‌ها بر روی مین برد است می‌شود و در نتیجه کارکرد این بخش دچار اختلال می‌شود.
یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تشخیص خرابی باتری در این حالت متصل کردن شارژر و انجام مکالمه و یا بررسی آنتن دستگاه است در صورتی که شارژر به دستگاه متصل باشد کمی از جریان مصرفی دستگاه توسط این بخش تامین می‌شود و باتری فشار کمتری را تحمل می‌کند در صورتی که مقدار آنتن دهی با استفاده از شارژر بیشتر شد و یا مکالمه‌ها به راحتی برقرار شد احتمال خرابی باتری در حد بالایی است و نیاز به تعویض باتری خواهید داشت .

پایین آمدن سریع درصد شارژ دستگاه یا همان تخلیه سریع شارژ

این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ مانند زمانی که دستگاه شما مصرف بیش از حد از باتری انجام می‌دهد یا زمانی که باتری نمی‌تواند جریان مناسب برای دستگاه را تامین کند برای این حالت شما ابتدا باید دستگاه را از نظر میزان مصرف بسنجید به این ترتیب که باید با استفاده از ابزار آلات تعمیرات تلفن همراه میزان جریان مصرفی دستگاه را مشخص نموده و آن را با حالت طبیعی مقایسه نمایید در صورتی که دستگاه جریان بیشتری از حالت طبیعی مصرف کند به نشانه خرابی خود دستگاه می‌باشد؛ اما در صورتی که مصرف دستگاه در حالت نرمال است دستگاه دچار خرابی باتری است و نیاز به تعویض آن وجود دارد .
البته این نکته نیز قابل ذکر است که در بعضی از موارد خرابی هر دو ممکن است اتفاق افتاده باشد که در این حالت نیاز به تعمیر برد و تعویض باتری به صورت یکجا وجود دارد  .

چگونه می‌توان بهترین مدل را برای دستگاه خود انتخاب کنیم

یکی از مهم‌ترین حالت‌ها در انتخاب یک باتری قدرت تامین جریان یا همان میلی آمپر یا ظرفیت باتری است که در هنگام تهیه باتری جدید باید به آن دقت کنید اگر فرض را بر درست بودن اطلاعات موجود بر باتری فروخته شده در نظر بگیریم باتری باتری که می‌تواند از نظر آمپر جریان بالاتری را تامین کند باتری بهتر خواهد بود .
اما در بیشتر موارد به دلیل کپی بودن اطلاعات موجود بر روی باتری‌ها و اصلی نبودن آنها امکان انتخاب باتری مناسب در این روش وجود ندارد و در واقع باید از روی برند و مشخصات ظاهری یک باتری و البته تجربیات فردی که به درستی اطلاعات مناسب در مورد باتری‌های موجود در بازار داشته باشد استفاده نمود .
یکی دیگر از مشکلاتی که برای انتخاب باتری‌ها وجود دارد معرفی باتری‌های ه توسط فروشنده‌ها برای گوشی‌های آیفون است با این اصطلاح که این باتری‌ها از نظر جریان در رده بالاتری قرار می‌گیرند و می‌توانند دستگاه شما را بهتر تامین جریان کنند؛ اما این قسمت را از روی تجربه شخصی خود در اختیارتان قرار می‌دهم معمولاً این نوع باتری‌ها دارای عمر کوتاهی هستند و خیلی زود دچار خرابی می‌شوند و شما دوباره بابت تعویض آن با یک مدل اصلی نیازمند انجام هزینه مجدد هستید .

مراحل تعویض باتری سری آیفون ۱۱ 

برای این امر ابتدا باید دستگاه باز شود برای باز کردن دستگاه‌های آیفون از مدل‌های سون به بعد نیاز به دستگاه سپراتور وجود دارد ابتدا دستگاه را به مدت حدود ۵ دقیقه با دمای ۸۵ درجه سانتیگراد گرم کنید سپس باید اقدام به خارج کردن صفحه نمایش دستگاه از بالا کنید بعد از جدا کردن صفحه نمایش باید به سراغ شیلدهای نگهدارنده سوکت‌ها برویم با باز کردن شیلد می‌توان سوکت‌های اتصال قطعات را خارج کرد ابتدا به سراغ سوکت‌های اتصال باتری خواهیم رفت و آن را جدا می‌کنیم سپس صفحه نمایش دستگاه را جدا و خارج می‌کنیم بعد از آن می‌توانید با استفاده از اسپری حلال چسب باتری خود خارج کنید .
حال باید باتری جدید را با استفاده از چسب در جای خود ثابت کنیم سوکت اتصال ال سی دی را دوباره متصل نمایید و بعد از آن سوکت اتصال باتری را با وصل کنید می‌توانید با بستن شیلد و پیچ‌های مربوط به آن گوشی را مجدد ببندید البته دقت کنید که برای باتری‌های آیفون‌های سری ایکس اس به بعد با تعویض باتری شاهد ارور تعویض باتری خواهید بود که برای رفع این ارور نیاز به استفاده از پروگرامرها دارید که انجام این کار نیاز به آموزش دوره تعمیرات موبایل خواهد داشت .

سخن پایانی

خرابی باتری در گوشی‌های آیفون می‌تواند مشکلات زیادی را در دستگاه به وجود آورد؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود در زمانی که باتری دستگاه آیفون شما به شدت ضعیف شده را به سرعت در دستگاه تعویض کنید چرا که می‌تواند باعث خرابی‌های بیشتر در ساختار برد دستگاه شده و حتی منجر به به وجود آمدن آسیب‌های شوند که دیگر قابل جبران نباشد.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی