×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

نحوه تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ J5 + ویدئو آموزشی

 یکی از گوشی‌های معروف و پرفروش سامسونگ J5 می‌باشد که با وجود گذشت زمان  همچنان در دست بسیاری از افراد است  و از آن استفاده می‌کنند؛ اما اگر صفحه‌نمایش این گوشی دچار آسیب شود نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگJ5  به چه صورتی می‌باشد؟ ما در مقاله امروز نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ J5 را مرحله به مرحله انجام می‌دهیم پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ J5

عموما نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ J5 به این صورت است که در مرحله اول نیاز است تا شما صفحه نمایش شکسته شده را از فریم جدا کنید. قبل از انجام این کار بهتر است فلت صفحه نمایش آن از برد جدا شود. برای انجام این کار درب پشت و سپس پلاستیک مربوط به صفحه نمایش را جدا کرده و حالا با کمک پنس می‌توانید فلت صفحه را جدا کنید.
برای باز کردن صفحه نمایش بهتر است که گوشی را از سمت صفحه روی سپراتور قرار دهید دمای سپراتور بین 80 تا 85 درجه قرار بگیرد مدت زمان مناسب برای این کار5 الی ۱۰ دقیقه می‌باشد.

بعد از گذشت این تایم حالا نوبت باز کردن صفحه نمایش می‌باشد. برای باز کردن صفحه شما می‌توانید از ورقه‌های طلقی برای این کار استفاده کنید. به‌خاطر آسیب شدیدی که به صفحه نمایش وارد شده است بخشی از صفحه نمایش از شاسی دستگاه جدا شده که در این شرایط ورقه‌ها راحت‌تر بین صفحه نمایش و شاسی دستگاه قرار می‌گیرد. آرام آرام شروع به کنار زدن چسب‌ها می‌کنیم تا جایی که صفحه نمایش به صورت کامل جدا شود موقع جدا کردن صفحه حواستان به فلت دکمه‌های back , menu باشد تا فلت آنها دچار قطعی نشود.

 

نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ J5 با کمک حلال چسب

به طور معمول نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ J5 با کمک حلال چسب سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود. با اسپری کردن حلال چسب یا همان شستشو دهنده برد به شکاف‌های به وجود آمده بین صفحه و فریم، خاصیت چسبندگی خیلی سریع‌تر از بین می‌رود و شما راحت‌تر می‌توانید صفحه را جدا کنید.

اما اشاره به این نکته نیز ضروری است که برای از بین بردن خاصیت چسبندگی قسمت‌های دیگر مانند درب پشت و یا باتری نیز می‌توانید از حلال چسب  کمک بگیرید؛ اما همیشه حواستان به نوع صفحه نمایش آن گوشی باشد که اگر صفحه از نوع ال سی دی است به‌خاطر وجود ورقه‌های بک‌لایت و احتمال نفوذ حلال چسب به این ورقه‌ها (در صورتی که صفحه سالم باشد و شما می‌خواهید درب پشت و یا باتری را فقط جدا کنید) وجود دارد. در این صورت صفحه نمایش دچار مشکل می‌شود. پس حلال چسب را برای گوشی‌هایی که دارای صفحه نمایش ال ای دی استفاده کنید.

نصب صفحه نمایش جدید روی فریم

در ادامه نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ J5 نیاز است که قبل از نصب صفحه جدید شما چسب‌های از قبل مانده روی فریم دستگاه را کاملاً تخلیه کنید. برای این کار شما می‌توانید از یک ابزار تیز مثل پنس کمک بگیرید تیزی پنس را داخل قسمت‌هایی که برجستگی چسب وجود دارد ببرید و شروع به چرخاندن پنس کنید. در این شرایط می‌بینید که تمام چسب‌های اضافی به سمت پنس کشیده و جذب می‌شود.
سعی کنید از حلال چسب در این شرایط استفاده نکنید. چون جدا کردن چسب به‌خاطر باز شدن بافت آن سخت‌تر خواهد شد.

تست کردن صفحه نمایش جدید

قبل از اینکه شروع به زدن چسب به شاسی دستگاه کنید بهتراست که عملکرد صفحه نمایش دستگاه را به صورت دقیق تست کنید. برای این کار شما می‌توانید از کدهای تست کمک بگیرید. کد تست معروف گوشی‌های سامسونگ *#0# *می‌باشد که با شماره گیری این کد شما می‌توانید بخش‌های مختلف دستگاه تلفن همراه از جمله تاچ و نور صفحه نمایش را به صورت کامل تست کنید.

استفاده از چسب تاچ ال سی دی برای نصب صفحه

برای اینکه نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ J5 به درستی انجام شود باید صفحه جدید را با چسب به فریم متصل کنید. چسب مورد استفاده در این شرایط چسب b7000 می‌باشد. این چسب شفاف است و چسبندگی مناسبی نیز دارد. مدل‌های دیگری از این چسب نیز وجود دارد، مثلاً چسب E8000. به طور معمول این چسب‌ها قدرت چسبندگی بیشتری نسبت به  B7000دارند؛ ولی به‌خاطر رنگ تیره‌ که ممکن است نمایان شود کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.
در ادامه نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ J5 ، دورتا دور فریم دستگاه به اندازه یک خط چسب می‌زنیم . موقع اضافه کردن چسب حتماً حواستان به دوربین، بلندگوها، سنسور باشد تا چسب روی این قسمت‌ها نریزد، حواستان به دکمه‌ها نیز باشد تا چسب روی آنها ریخته نشود.

نصب صفحه نمایش روی فریم

در مرحله آخر نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ J5 شما می‌توانید صفحه را روی شاسی دستگاه قرار دهید. حواستان به جایگذاری کلید دکمه هوم باشد و فلت صفحه نمایش را نیز به محل اتصال روی برد نیز قرار دهید.
برای اینکه چسب صفحه کاملاً خشک شود نیاز به سه الی چهار ساعت زمان وجود دارد. بهتر است از چسب نواری برای چسباندن موقت صفحه نمایش استفاده کنید.

کلام آخر

ما سعی کردیم در این مقاله نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ J5 را به صورت مرحله به مرحله برای شما تشریح کنیم. اگر مایل هستید تعویض صفحه نمایش تلفن همراه را خودتان انجام دهید ما به شما شرکت در دوره‌های آموزشی تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد می‌کنیم. در این دوره‌ها علاوه بر یادگیری نحوه عیب‌یابی تلفن همراه به صورت کاملاً حرفه‌ای تعویض قطعات مختلف تلفن از جمله صفحه نمایش را نیز یاد خواهید گرفت.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی