×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

نحوه تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ c5

تعویض صفحه نمایش یکی از کارهای پردرآمد برای تلفن های همراه می باشد که شاید با داشتن تعدادی از تجهیزات مانند سپراتور و وسایل قاب بازکن می توان صفحه نمایشی که دچار آسیب شده است را تعویض نمود ما در ادامه این مقاله قصد داریم نحوه تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ c5 را به صورت کاملی یاد بگیریم تا در مواقعی که گوشی دچار این مشکل شده است بتوان نحوه تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ c5 را به درستی پیاده سازی کنیم. برای یادگیری تخصصی در تعمیر انواع گوشی سامسونگ، حتما از آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه پل استفاده کنید. 

نحوه تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ c5

برای نحوه تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ c5 در مرحله اول شما نیاز به تعدادی از تجهیزات بازو بست دارید. این وسایل عبارت‌اند از قاب بازکن های پلاستیکی و فلزی و دستگاه اعمال حرارت که می تواند سپراتور و یا هیتر باشد. ما همچنین به پنس نیز برای نصب صفحه جدید به چسب تاچ ال سی دی نیز نیاز داریم.

مرحله اول باز کردن صفحه نمایش آسیب دیده

برای باز کردن صفحه نمایش قبلی شما باید حرارت را به صفحه وارد کنید. برای انجام  این کار بهتر است از دستگاه سپراتور کمک بگیرید شما می توانید دستگاه سپراتور را روی حرارت 80 درجه تنظیم کنید و گوشی خود را از سمت صفحه نمایش روی سپراتور قرار دهید برای این کار شما به تقریباً 10 دقیقه زمان نیاز دارید.
یکی دیگر از روش های اعمال حرارت استفاده از دستگاه هیتر می باشد افرادی که در حوزة تعمیرات تجربة بیشتری دارند از این روش استفاده می‌کنند. اما نحوه تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ c5 با هیتر به چه صورتی است؟  برای این کار شما می توانید دستگاه هیتر را تقریباً روی حرارت 150 درجه تنظیم کنید و هیتر را به صورت دایره وار روی کل سطح صفحه نمایش حرکت دهید تا گرما به صورت کامل و تا حدودی یک دست پخش شود.  با اعمال حرارت مناسب چسب کم کم خاصیت خود را از دست داده و صفحه نمایش آماده جدا شدن می شود.
باز کردن صفحه نمایش با قاب باز کن

برای جدا کردن صفحه شما می توانید از وسایل مختلفی استفاده کنید که پیک سه گوش پلاستیکی برای این کار بسیار مناسب می باشد. بعد از اینکه صفحه نسبت به شاسی دستگاه کمی ارتفاع پیدا کرد، حالا می‌توانید از ورقه‌های طلقی کمک بگیرید و به صورت کامل تمامی چسب ها را کنار بزنید.  مراقب باشید که بعد از تخلیه تمامی چسب ها صفحه معیوب را به یکباره جدا نکنید؛ چون این کار ممکن است کانکتور صفحه روی برد  نیز از جایگاهش جدا شود. پس بعد از کنار زدن چسب ها با احتیاط  شروع به جدا کرد فلت صفحه از شاسی کنید تا صفحه به صورت کامل جدا شود.

تخلیه چسب های اضافی با کمک پنس

اگر می خواهید نحوه تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ c5 به درستی انجام دهید بهتر است چسب های اضافی که از قبل روی شاسی دستگاه مانده است را کاملاً تخلیه کنید. برای انجام بهتر این کار شما می‌توانید از پنس کمک بگیرید. در ناحیه‌ای که چسب تجمع پیدا کرده است تیزی پنس را داخل ببرید و با چرخاندن پنس شروع به جداسازی چسب ها از شاسی دستگاه کنید این کار را  آن‌قدر انجام می‌دهیم تا هیچ چسبی روی شاسی دستگاه باقی نماند.
دلیل انجام این کار نیز این است که ریختن چسب جدید باعث ارتفاع آن شده که در نهایت باعث می‌شود صفحه نمایش به‌خوبی روی شاسی دستگاه قرار نگیرد و برای استفاده کننده دستگاه  چالش هایی را به وجود می آورد.

مرحله بعد اضافه کردن چسب به شاسی دستگاه

در ادامه نحوه تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ c5 شما نیاز به ریختن چسب دارید. چسب مورد استفاده برای انجام این کار چسب تاچ ال سی دی می‌باشد که به چسب 7000b نیز معروف است. این چسب قدرت چسبندگی مناسبی برای نصب صفحه دارد. سعی کنید دورتادور صفحه نمایش را چسب ریزی کنید. حتماً حواستان به تعدادی از قسمتهای دستگاه باشد که چسب وارد آن قسمت‌ها نشود؛ مانند دوربین دستگاه، بلندگوها، سنسورها و دکمه  قطعات حساسی هستند که واردشدن چسب به این قسمت‌ها آنها را خراب می‌کند. بعد از اینکه به مقدار مناسب چسب روی سطح کار اضافه شد شما باید صفحه را به شاسی دستگاه اتصال دهید .

آخرین مرحله نصب صفحه جای‌گذاری آن روی فریم می باشد قبل از نصب صفحه روی فریم فلت آن را روی کانکتور نصب کرده و بعد صفحه را روی شاسی دستگاه به آرامی قرار دهید مراقب باشید که فشار بیش از اندازه وارد نکنید تا باعث شکستن صفحه نمایش نشود.  برای خشک شدن چسب ها بهتر است با چند چسب نواری صفحه نمایش را به صورت موقت روی شاسی دستگاه سوار کنید. بعد از گذشت سه الی چهار ساعت چسب کاملاً خشک خواهد شد.

کلام آخر 

در این مقاله نحوه تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ c5 به صورت کامل انجام شد؛ اما اگر علاقه مند هستید که نحوه تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ c5 را به صورت عملی انجام دهید ما به شما شرکت در دوره سخت افزاری موبایل و یا آموزش آنلاین تعمیرات موبایل آموزشگاه پل را پیشنهاد می‌کنیم در این دوره ها علاوه بر یادگیری کامل عیب یابی  فرایند نحوه تعویض قطعات مختلف از جمله صفحه نمایش دستگاه را نیز به صورت کامل یاد خواهید گرفت.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی