×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعویض تاچ ال سی دی ایفون 6 و 6s

چه زمان‌هایی نیاز به تعویض تاچ ال سی دی وجود دارد

اما درمورد اول باید به این نکته اشاره کنیم که چه زمان‌هایی نیاز به تعویض صفحه نمایش وجود دارند حالت های مختلفی برای این امر وجود دارد که باید توسط یک متخصص مورد بررسی قرار گیرد اما اگر شما قصد آموزش تعویض تاچ و ال‌سی‌دی موبایل را دارید می‌توانید اقدام به آموزش در دوره تعمیرات موبایل نمایید و با توجه نکات زیر اقدام به تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 6 و 6s نمایید.
وجود شکستگی در صفحه نمایش در صورتی که روی صفحه نمایش دستگاه شما شکستگی‌هایی وجود دارد.

که به وضوح مشخص است و باعث اختلال در کارکرد دستگاه چه در بخش صفحه نمایش و چه در بخش تاچ دستگاه شده است شما نیاز به تعویض تاچ و ال سی دی دستگاه خواهید داشت البته باید به این نکته اشاره کرد که در بعضی از مدل‌ها تاچ از ال سی دی جداست و می‌توان آنها را به صورت جداگانه تعویض کرد. البته این نکته در مورد گوشی‌های قدیمی بیشتر صدق می‌کند در مدل‌های جدید معمولاً این حالت وجود ندارد و نیاز به تعویض تاچ و ال سی دی به صورت همزمان است.

سیاه یا سفید شدن صفحه نمایش

در مواردی دستگاه‌ها فقط تصویر سیاه و یا سفید را نمایش می‌دهند که این می‌تواند به معنی خراب شدن صفحه نمایش باشد با این حالت به احتمال زیاد شما نیاز به تعویض صفحه نمایش را در دستگاه خود دارید اما گاهاً مشکل از روی مین برد هم خواهد بود و در این حالت نیاز به تعمیرات اساسی بر روی برد وجود دارد.
اما در صفحه‌های نمایشی که دستگاه از نوع ال سی دی می‌باشد امکان سیاهی تصویر می‌تواند به خاطر خرابی بک لایت در دستگاه باشد در صفحه‌های نمایش ال سی دی به دلیل اینکه پیکسل‌ها نمی‌توانند از خود نور ایجاد کنند برای مرعی شدن و دیدن این پیکسل‌ها نیاز به نوعی نور در پشت این پیکسل‌ها وجود دارد به این نور بک لایت گفته می‌شود.
در صورتی که روی تصویر ایجاد شده در نمایشگر خط‌های عمودی یا افقی ایجاد کردن ایجاد این خط‌ها روی صفحه نمایش به معنی قطع شدن مسیرهای اتصال صفحه نمایش نسبت به فلت‌های ارتباطی این دستگاه‌هاست در این حالت نرسیدن دیتا به پیکسل‌های موجود در آن مسیر باعث ایجاد خط‌هایی با رنگ‌های متفاوت که اکثراً به رنگ سبز یا سفید دیده می‌شوند خواهد شد.

ایجاد لکه در پس زمینه صفحه نمایش پس از آب خوردگی

در در مواردی که دستگاه دچار آب خوردگی می‌شود ممکن است تصویر روی دستگاه همچنان ایجاد شود اما ایجاد یک سری لکه‌ها در پس زمینه تصویر آزاردهنده خواهد بود در این مشکل می‌توان برگه‌های پشت صفحه نمایش ال‌سی‌دی را تمیز کرد اما امکان اینکه مشکل به صورت ۱۰۰ درصدی برطرف شود کم خواهد بود و برای حل مشکل کامل دستگاه نیاز به تعویض صفحه نمایش وجود دارد.

آیا می‌توان صفحه نمایش را بدون تعویض تعمیر کرد

در صورتی که فلت یا سوکت اتصال آن آسیب دیده باشد در پاره‌ای از موارد مشکلات به وجود آمده در صفحه نمایش مربوط به فلت اتصال صفحات و یا سوکت اتصال آنها بر روی فلت می‌باشد.
در این موارد می‌توان با تعویض این فلت و یا سوکت روی آن مشکل را برطرف کرد البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که تنها در صفحه نمایش‌های ال ای دی امکان تعویض این فلت‌ها از روی صفحه نمایش وجود دارد و این کار بر روی صفحه‌های نمایش ال‌سی‌دی قابل به انجام نیست.
در صورتی که روی صفحه نمایش دستگاه شکستگی وجود داشته باشد اما به درستی کار کند. در مواردی که صفحه نمایش دستگاه دچار شکستگی شده ولی همه بخش‌های آن به درستی کار می‌کنند نیاز تعویض صفحه نمایش وجود ندارد البته در این حالت باید کارکرد تاچ و صفحه نمایش در همه بخش‌ها به درستی اتفاق بیفتد.
در این حالت می‌توان با استفاده از دستگاه‌های خاصی شیشه روی صفحه نمایش را که به اسم گوریلا گلس شناخته می‌شود تعویض کرد در این حالت دیگر نیاز به تعویض تاچ و ال سی دی نیست و می‌توان با حل این قطعه مشکل دستگاه را برطرف کرد.

انواع کیفیت‌های صفحه نمایش در بازار به چه گونه است

•  اما زمانی که صفحه نمایش دچار آسیب شد و تصمیم به تعویض آن گرفتید با انبوهی از کیفیت‌های مختلف صفحه نمایش در بازار روبرو خواهید شد که می‌توانید برای تعویض قطعه خود آنها را انتخاب نمایید.
برای مثال می‌توان به کیفیت‌های اورجینال ،اورجینال بازار،های کپی،می‌توان اشاره کرد.
در این قسمت باید اشاره کنم که اگر به صورت اصولی آموزش تعویض ال سی دی در گوشی را ندیده‌اید بهتر است برای انتخاب کیفیت مناسب صفحه نمایش در دستگاه خود با یک تعمیرکار و متخصص مشورت نمایید.

ابزارهای مورد نیاز برای تعویض ال‌سی‌دی کدام است

•  به طور کلی می‌توان گفت که تعویض صفحه نمایش‌ها یکی از ساده‌ترین کارها در این بخش می‌باشد که به ابزار کمی نیاز دارد تا
بعد از آموزش تعویض ال‌سی‌دی گوشی‌ها بتوانید آن را انجام دهید
بازارهای مورد نیاز برای انجام این کار به صورت معمول انواع آچارهای باز کردن دستگاه و سپراتور برای جدا کردن صفحه‌های نمایش های آسیب دیده و همچنین حلال‌های چسب برای جدا کردن چسب‌های ال‌سی‌دی‌های موجود بر روی دستگاه‌ها می‌باشد
بنابراین با داشتن چند ابزار ساده یاد شده بالا به راحتی می‌توان صفحات نمایش را مورد تعویض قرار داد

تعویض تاچ ال سی دی آیفون 6 تعویض ال سی دی آیفون 6s

مراحل تعویض صفحه نمایش در دستگاه‌ها می‌تواند حالت‌های مختلفی داشته باشد در گوشی‌های آیفون آیفون ۶ و آیفون ۶s  برای باز کردن صفحه نیاز به باز کردن کل دستگاه نیست و فقط با جدا کردن صفحه نمایش می‌توانید اقدام به نصب صفحه نمایش جدید کنید برای این کار کافی است تا ابتدا دو پیچ پایین دستگاه را باز نموده و بعد از باز کردن آن اقدام به جدا کردن صفحه نمایش دستگاه به کمک پیک نمایید س از جدا کردن صفحه نمایش باید اقدام به باز کردن پیچ‌های روی شیلد مربوط به سوکت باتری دستگاه نموده و ارتباط باتری دستگاه را قطع کنید سپس می‌توانید به سراغ باز کردن پیچ‌های موجود وی شیلد سوکت‌های اتصال ال سی دی و تاچ دستگاه نموده و با جدا نمودن این شیلد اقدام به خارج کردن سوکت‌ها کنید پس از خارج کردن سوکت‌ها می‌توانید صفحه نمایش را از روی دستگاه جدا نمایید
در این مرحله باید شیلد محافظ پشت ال‌سی‌دی را که با چند پیچ مهار شده جدا نمایید همین کار را باید برای شیلد نگهدارنده دوربین و شیلد نگهدارنده فینگر پرینت دستگاه انجام دهید سپس با باز کردن همه این متعلقات باید آنها را به صفحه نمایش جدید منتقل کنید با بستنی متعلقات می‌توانید دوباره صفحه نمایش را به برد متصل و اقدام به بستن شیلدهای مربوط به اتصال سوکت‌های صفحه نمایش و باتری دستگاه نمایید در نهایت می‌توانید با قرار دادن صفحه نمایش جدید در جای خود و بستن پیچ‌های پایین دستگاه کار تعویض را به پایان برسانید

سخن پایانی

تعویض صفحه نمایش در گوشی‌های آیفون سیکس و سیکس اس یکی از ساده‌ترین تعویضات صفحه نمایش‌ها به دلیل عدم وجود چسب در ساختار این گوشی‌ها می‌باشد این صفحه نمایش‌ها به راحتی جدا و به راحتی نیز نصب می‌شوند و مراحل تعویض آسانی دارند

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی