تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

تعویض صفحه نمایش آیفون 5g و 5S

در این مقاله و ویدیو قصد داریم تا در مورد تعویض صفحه نمایش آیفون‌های آیفون 5g و 5s صحبت کرده و نکات و مراحل انجام این کار را برایتان بازگو کنیم تعویض صفحه نمایش این مدل‌ها سخت نیست و اما نیاز به آموزش یک سری اصول اولیه برای انجام کار دارد که این مراحل را می‌توانید در دوره آموزش تعمیرات موبایل به طور کامل آموزش ببینید.  گوشی‌های هوشمند همچون آیفون یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای کاربران در سراسر جهان محسوب می‌شوند. اما متأسفانه، گاهی اوقات مشکلات فنی در این گوشی‌ها به وجود می‌آید و تعویض برخی از قطعات و تجهیزات آنها ضروری می‌شود. یکی از قطعاتی که اغلب نیاز به تعویض دارد، ال‌سی‌دی گوشی آیفون است.

انتخاب ال‌سی‌دی مناسب 

قبل از شروع به تعویض ال‌سی‌دی آیفون 5g اولین گام انتخاب یک ال‌سی‌دی مرغوب و با کیفیت است. اگر ال‌سی‌دی فعلی گوشی خراب یا شکسته است، باید یک ال‌سی‌دی جدید با کیفیت بالا را تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید که ال‌سی‌دی جدید دارای همه ویژگی‌های لمسی و تصویری ال‌سی‌دی اصلی است. البته برای انتخاب در این مورد باید گزینه‌های زیادی را مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت بتوانید بهترین انتخاب را برای جایگزین کردن صفحه نمایش در گوشی خود به دست آورید.

اگر قصد تعویض صفحه نمایش گوشی آیفون خود را دارید می‌توانید مراحل کار را به ترتیب ارائه شده انجام دهید؛ اما باز هم یادآور می‌شوم که انجام دادن این مراحل نیاز به تجربه و آموزش کافی دارد؛ زیرا به راحتی می‌توانید به قطعات روی برد و صفحه نمایشی که تهیه کرده‌اید آسیب وارد کنید.

بیشتر بخوانید: تعویض ال سی دی آیفون

مرحله اول جداسازی صفحه نمایش آسیب دیده

برای انجام این مراحل باید بدانید که ابتدا باید دو پیچ پایین دستگاه‌های آیفون را که نگهدارنده صفحه نمایش روی فریم هستند باز کنیم بعد از باز کردن این دو پیچ صفحه نمایش به راحتی جدا کنید حال می‌توانی صفحه نمایش را با استفاده از تیغ مخصوص جدا کردن ال سی دی آیفون از روی فریم جدا کنید.

مرحله دوم جداسازی سوکت‌ها و فلت‌های اتصال

بعد از خارج کردن صفحه نمایش از روی فریم نوبت به فلت‌های اتصال صفحه نمایش به روی مین برد می‌رسد با جدا کردن این سوکت‌ها می‌توانید اقدام به خارج کردن صفحه نمایش کنید معمولاً در آیفون‌ها شما با دو یا سه فلت روبرو هستید که دوتای آنها مربوط به صفحه نمایش و تاج و فلت سوم مربوط به اتصال سنسورهای مربوط به نور و دستگاه می‌باشد البته باید به این نکته اشاره کرد که بر روی فلت سوم در گوشی‌های آیفون دوربین جلو دستگاه نیز قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: تعویض ال سی دی ایفون ۷ - تعویض ال سی دی ایفون xs max

نصب صفحه نمایش جدید بر روی دستگاه 

در این مرحله ابتدا باید متعلغات موجود بر روی السیدی آسیب دیده را جدا و آنها را روی السیدی جدید نصب کنیم سپس به سراغ نصب صفحه نمایش جدید بر روی دیوایس خواهیم رفت تا کار را به اتمام برسانیم برای اینکار ابتدا باید سوکت‌های اتصال صفحه نمایش و فلت‌های دیگر را به دستگاه متصل کرد سپس قبل از اینکه دستگاه را به طور کامل ببندیم یک بار اقدام به روشن کردن دستگاه و اقدام به تست صفحه نمایش و عملکرد تاچ آن خواهیم نمود در صورتی که همه کارکردها در صفحه نمایش را مورد بررسی قرار دادید می‌توانید صفحه نمایش را در جای خود نصب نمایید بدین ترتیب مراحل تعویض ال سی دی را به طور کامل انجام دادیم و توانستیم یک دستگاه را به روال عادی کار کرد بازگردانیم.

سخن پایانی

تعویض کردن صفحه نمایش‌ها در آیفون‌ها یکی از ساده‌ترین کارها و در عین حال حساس‌ترین کارهاست زیرا در صورت عدم نصب صفحه نمایش به صورت درست در عملکرد این قطعه اشکالاتی به وجود آمده و دستگاه دچار مشکل می‌شود؛ بنابراین تا قبل از اینکه علم کافی برای تعویض این قطعه را روی دستگاه نداشتید اقدام به این کار نکنید
برای آموزش این کار می‌توانید به پکیج‌ها و دوره تعمیرات موبایل مجتمع پل مراجعه کنید که به طور کامل مراحل تعویض کار را از صفر تا صد به صورت حضوری آموزش ببینید همچنین برای آموزش غیر حضوری هم می‌توانید به صفحه آموزش آنلاین تعمیرات موبایل مراجعه کنید؛ تا تبدیل به یک متخصص حرفه ای در زمینه تعمیر گوشی شوید.
نکته دیگری که نیز اینجا قابل به گفتن است کیفیت صفحه نمایشی است که برای دستگاه خود انتخاب می‌کنید در صورتی که صفحه نمایش انتخاب شده کیفیت پایینی داشته باشد احتمال آنکه دستگاه به زودی دوباره دچار مشکل شده و در کارکرد صفحه نمایش دچار اشکال شود وجود دارد؛ بنابراین سعی را بر آن بدارید که بهترین کیفیت موجود برای دستگاه را برای عملکرد بهتر روی گوشی خود نصب نمایید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی