تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعویض سوکت و ای سی شارژ سامسونگ a10s

یکی از گوشی های پرفروش و پرطرفدار شرکت سامسونگ a10s می باشد. یکی از دلایل  پرفروش بودن این دستگاه قیمت مناسب آن است که باعث شده بسیاری از افراد اقدام به خرید این دستگاه کنند؛ اما یکی از مشکلاتی که می‌تواند برای این مدل دستگاه و حتی مدل های دیگر به وجود بیاید خرابی کانکتور شارژ و یا ای سی شارژ دستگاه است که در این شرایط شما باید تعویض سوکت شارژ a10s را انجام دهید.  ما در این مقاله قصد داریم تعویض سوکت شارژ a10s و تعویض ای سی شارژ a10s را که زیر مجموعه آموزش تعمیرات موبایل است، برای شما تشریح کنیم.

دلیل تعویض سوکت شارژ a10s

یکی از اصلی ترین دلایل تعویض سوکت شارژ a10s خرابی و مشکلاتی می باشد که برای کانکتور شارژ به وجود می‌آید. این کانکتور ممکن است بر اثر اشتباه کاربر در وارد کردن کابل و یا ضربه و اقداماتی مشابه دچار آسیب و یا شکستگی شود در این شرایط شما باید به فکر تعویض سوکت شارژ a10s  باشید. 
زمانی که به ساب برد دستگاه دسترسی پیدا کردید میتوانید مراحل تعویض سوکت شارژ a10s را پیاده سازی و اجرا کنید در مرحله اول نیاز است که کانکتور معیوب را کاملاً جدا کنید.
برای انجام این کار مقداری خمیر  فلاکسی را به تمامی پایه‌های کانکتور شارژ اضافه می‌کنیم. حالا نیاز است که به وسیله هیتر به پایه‌ها گرما بدهیم مقدار درجه حرارت هیتر را روی ۳۸۰ درجه  و شدت باد دستگاه را ۲ تا ۴ تنظیم می‌کنیم. بعد از اعمال حرارت چندثانیه‌ای، حالا به آرامی به وسیله پنس شروع به جدا کردن قطعه از سطح برد می‌کنیم این کار را با احتیاط انجام دهید تا پایه‌ها کف کن نشود.

 

دلیل تعویض سوکت شارژ a10s

تخلیه قلع پایه های کانکتور شارژ

در ادامه تعویض سوکت شارژ a10s نیاز است قلع‌هایی که از قبل روی برد وجود داشته را کاملاً پاک نمایید برای انجام بهتر این کار شما می‌توانید از سیم قلع کش و هویه کمک بگیرید. سیم قلع کش را روی برد قرار داده و هویه را روی آن می‌گذارید. حتماً قبل از شروع به کار مقداری خمیر فلاکس به پایه‌ها اضافه کنید.  با انجام چند حرکت رفت و برگشتی هویه، سیم قلع کش تمام قلع های اضافی را به سمت خود جذب می‌کند. 

مطالب مرتبط: آموزش تعویض سوکت شارژ

تخلیه قلع پایه های کانکتور شارژ


 

نصب کانکتور شارژ جدید

در هنگام تعویض سوکت شارژ a10s و در مرحله  نصب کانکتور جدید حتماً مقداری خمیر قلع به پایه‌های پشت کانکتور اضافه کنید و با هویه تک تک پایه‌ها را قلع اندود نمایید.
حالا شروع به جای‌گذاری کانکتور شارژ روی سطح برد کنید. بعد از جای‌گذاری کانکتور روی برد و در جایگاه خودش مقداری خمیر قلع به همه پایه ها اضافه نمایید. حالا هویه را روی تک تک پایه ها قرار داده تا پایه های مورد نظر با قلع به جایگاه خود کاملاً متصل شوند .
بعد از تعویض سوکت شارژ a10s  شروع به بررسی کردن پایه های مورد نظر کنید تا نسبت به اتصال همه پایه ها  اطمینان پیدا کنید که در مرحله اول بررسی ظاهری  پایه ها از لحاظ اتصال و در مرحله بعد تست ولتاژ گیری را انجام دهید. 
برای تست ولتاژ گیری نیز سراغ پایه vbus کانکتور شارژ رفته و  پایه تغذیه یا همان vbus حداقل ولتاژ 5 ولتی را خواهد داشت که این تست را باید با دستگاه مولتی متر انجام دهید. 
 

نصب کانکتور شارژ جدید

مطالب پیشنهادی: تعویض سوکت شارژ a50

بررسی ای سی شارژ گوشی a10s

زمانی که بخش شارژ گوشی a10s دچار مشکل می شود اگر نسبت به عملکرد کانکتور شارژ اطمینان پیدا کرده وحتی تعویض سوکت شارژ a10s را انجام داده اید بهتر است که سراغ مسیر و ای سی شارژ دستگاه بروید. ورودی ای سی شارژ که به عنوان پایه vbus شناسایی می شود مقدار ولتاژ 5 ولت را دارد و خروجی این ای سی نیز که به سمت کانکتور باتری می رود نیز ولتاژ تقریبی 4.2 ولتی را دارد. که برای اندازه گیری مقدار ولتاژ های ورودی و خروجی شما میتوانید از خازنهایی که در ورودی و خروجی آن قرار گرفته استفاده کنید

.

تعویض ای سی شارژ a10s

زمانی که آی سی شارژ خروجی ولتاژ مناسبی ندارد نیاز است که در مرحله اول آن را رفع قلع مردگی کنید. برای انجام رفع قلع مردگی شما باید مقداری خمیر فلکسی روی آی سی مربوطه  اضافه کرده و سپس با درجه حرارت ۳۸۰ شروع به گرما دادن با آی سی کنید زمانی که قلع همه پایه‌ها ذوب شد به وسیله پنس یک ضربه بسیار ضعیف به آی سی وارد می‌کنید تا فرایند رفع قلع مردگی به شکل درست انجام شود.

اما برای تعویض این آی سی شما باید آی سی معیوب را از سطح برد جدا کنید بعد از جدا کردن آی سی با کمک هیتر در مرحله اول قلع‌های اضافه‌ای که روی سطح برد قرار گرفته است را با کمک سیم قلع کش و هویه کاملاً تخلیه کنید. حالا سراغ آی سی جدید می‌روید. آسی‌هایی که از بازار تهیه می‌کنید خودشان دارای  پایه‌های آماده می‌باشد و نیازی نیست که شما فرایند پایه‌سازی را برای این آی‌سی‌ها انجام دهید.
تنها نکته مهم این است که موقع نصب ، دایره جهت نمای آن را کاملاً مطابق با حالت  اولیه تنظیم نمایید و موقع نصب آی سی به هیچ عنوان با پنس به روی آی سی فشار وارد نکنید و بیشتر سعی کنید که آی سی را کنترل نمایید. 
در مرحله آخر برای اینکه نسبت به نصب آی سی اطمینان پیدا کنید بهتر است که با پنس یک ضربه بسیار ضعیف به آی سی وارد نمایید تا آی سی همانند فنر به جایگاه خود مجدداً برگردد فراموش نکنید که ضربه شما باید بسیار ضعیف باشد.

و در مرحله آخر سطح برد را کاملاً به وسیله تینر یا الکل تمیز نمایید .

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تعویض سوکت شارژ a10s و ای سی شارژ آن را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم؛ اما اگر علاقمند هستید  این پروسه را خودتان انجام دهید ما به شما شرکت در دوره‌های آموزشگاه پل با عنوان دوره سخت افزار موبایل و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل را پیشنهاد می‌کنیم در این دوره‌ها علاوه بر فرایند عیب یابی شما با تعویض قطعات مختلف از جمله سوکت شارژ و آی سی آشنا می‌شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی