×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعویض باتری آیفون 5 و 5s با رویکرد عملی

باتری یکی از اجزای بسیار مهم یک گوشی هوشمند می باشد که انرژی  لازم برای عملکرد صحیح و بهینه دستگاه را فراهم می کند. به مرور زمان و با استفاده مداوم از گوشی  باتری قدرت و کارایی خود را از دست می‌دهد و ممکن است نیاز به تعویض آن وجود داشته باشد. ما  در این مقاله به بررسی فرایند آموزش تعویض باتری آیفون  5s که بخشی از آموزش تعمیرات موبایل است، خواهیم پرداخت و نکات مهمی را برای انجام این کار به طور موثر و صحیح به شما خواهیم گفت. نحوه انجام عملیات تعویض و رعایت موارد ایمنی نکات بسیار مهمی هستندکه در این مقاله به طور مفصل به آن اشاره خواهد شد. در نهایت مشکلات کارایی و عمر باتری با تعویض آن بهبود خواهد یافت و شما  تجربه بهتری در هنگام کار با گوشی خود خواهید داشت.

آموزش تعویض باتری آیفون 5s

اولین مرحله برای تعویض باتری 5s جدا کردن صفحه نمایش دستگاه می باشد. برای تعویض باتری آیفون  5s شما مجبور خواهید بود که صفحه نمایش دستگاه را جدا کنید. در این مرحله باید پیچ هایی که در قسمت زیرین قرار گرفته است را باز کنید. برای انجام این کار شما باید از پیچ گوشتی t1  استفاده نمایید.  بعد از انجام این کار حالا باید با کمک یک تاچ کش صفحه نمایش دستگاه را از شاسی جدا کنید  بهتر است از یک تاچ کش مدل انبری استفاده نمایید. 

آموزش تعویض باتری آیفون  5s


جدا کردن فلت های مختلف

در ادامه تعویض باتری آیفون  5s ، بعد از جدا کردن و ارتفاع دادن به صفحه نمایش حواستان به فلت حسگر اثر انگشت باشد. به وسیله یک اسپاجر شروع به جدا کردن فلت حسگر اثر انگشت کنید. در مرحله بعد تعویض باتری آیفون  5s سراغ فلت‌های دوربین،  صفحه نمایش و بلندگوی دستگاه بروید.  روی این فلت‌ها یک شیلد محافظ قرار گرفته که برای جدا کردن شیلد می‌توانید با یک چهارسو پیچ های روی چهارسو را باز نمایید.

جدا کردن فلت های مختلف

مطالب پیشنهادی: تعویض باتری آیفون 8 پلاس

بعد از خارج کردن همه فلت‌ها می‌توانید صفحه نمایش را کاملاً جدا نمایید. حالا سراغ فلت باتری دستگاه می‌رویم روی این فلت نیز یک شیلد قرار گرفته که باید آن را جدا کنید  تا در نهایت بتوانید فلت باتری را باز نمایید. 
حالا برای تعویض باتری آیفون  5sباید سراغ چسب زیر باتری نیز بروید برای خارج کردن چسب زیر باتری شما باید به دنبال لبه ابتدایی چسب در ابتدای باتری بگردید. زمانی که با کمک پنس ابتدای این چسب را پیدا کردید شروع به کشیدن آن و خارج کردن آن از زیر سطح باتری می‌کنید،  این کار آنقدر انجام می‌دهید تا تمامی چسب ها کاملاً خارج شوند بعد از انجام این کار به راحتی می‌توانید آن را خارج و  تعویض باتری آیفون  5sرا انجام دهید.

نحوه نصب باتری جدید

در مرحله بعد تعویض باتری آیفون  5sنوبت  به جایگذاری باتری جدید روی شاسی دستگاه می‌باشد. برای نصب باتری جدید شما می‌توانید از یک چسب دو طرفه کمک بگیرید اما اگر چسب دو طرفه در دسترس شما نبود می‌توانید از چسب تاچ ال سی دی هم نیز استفاده نمایید مقداری چسب را روی شاسی دستگاه زده و باتری را روی آن قرار می‌دهید. خشک شدن این چسب چند ساعتی زمان می‌برد.
بعد از قرار دادن باتری در شاسی دستگاه حالا باید فلت آن را بسته و سراغ سایر فلت‌ها بروید. از جمله این فلت‌ها می‌توان به فلت صفحه نمایش ، دوربین، بلندگوها اشاره کرد حتماً بعد از بستن این فلت‌ها حواستان به شیلد روی آنها نیز باشد که  آن را نیز به صورت کامل ببندید تا تعویض باتری آیفون  5s به شکل درستی انجام داده باشید.

نحوه نصب باتری جدید


حالا برای چفت  کردن صفحه نمایش روی شاسی دستگاه  در مرحله اول سراغ قسمت بالای صفحه نمایش بروید و آن را به صورت کامل ببندید و در مرحله بعد سراغ قسمت پایین آن بروید.  بستن حسگر اثر انگشت و فلت مربوط به آن را فراموش نکنید.
بعد از تعویض باتری آیفون  5 اس و  چفت کردن صفحه نمایش روی شاسی دستگاه بهتر است که دو پیچ زیرین صفحه نمایش را ببندید. پیچ گوشتی مورد استفاده در این قسمت مدل t1 میباشد.

مطالب مرتبط: تعویض باتری ایفون ۱۳ پرو مکس

کلام آخر

در این مقاله سعی بر این شد که تعویض باتری 5s به صورت کامل و مرحله به مرحله تشریح شود. اما اگر مایل هستید که پروسه تعویض باتری آیفون  5sرا به صورت کامل خودتان انجام دهید ما به شما در مرحله اول شرکت در دوره سخت افزار موبایل و یا آموزش آنلاین تعمیرات موبایل را پیشنهاد میکنیم.
آموزشگاه پل برگزار کننده دوره های مختلف تعمیرات تلفن همراه می باشد. در این دوره های آموزشی علاوه بر تعویض قطعات مختلف تلفن همراه مانند باتری ، صفحه نمایش ، دوربین ، بلندگوها و سایر اجزا موبایل شما قادر به عیب یابی با کمک نقشه نیز خواهید بود. عیب یابی بخش های مختلف مانند بخش شارژ ، صوت ، صفحه نمایش ، بلوتوث و سایر بخش های تلفن همراه نیز انجام خواهد شد تا در انتها  بتوانید خودتان عیب یابی گوشی های مختلف را انجام دهید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی