×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعویض باتری آیفون 8 پلاس با روش های کاربردی

تعویض باتری یکی از مسائلی است که کاربران آیفون ۸ ممکن است در طول زمان و به دلایل مختلفی با آن مواجه شوند. تعویض باتری آیفون ۸ پلاس می‌تواند باعث بهبود عملکرد دستگاه و عمر مفید آن شود علاوه بر این تعویض باتری می‌تواند احتمال خاموشی  دستگاه را به حداقل برساند. تعویض باتری آیفون ۸ پلاس می‌تواند مشکلاتی مانند گرم شدن‌های غیر عادی گوشی را نیز برطرف کند.
ما در این مقاله قصد داریم نکات مهمی در رابطه با عملیات قبل از تعویض باتری آیفون ۸ پلاس  را تشریح کنیم و نحوه انجام تعویض باتری آیفون ۸ پلاس را که زیر مجموعه آموزش تعمیرات موبایل است، مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم تا بتوانید این پروسه را خودتان انجام دهید

اولین مرحله تعویض باتری آیفون 8 پلاس

به طور قطع اولین مرحله برای تعویض باتری آیفون 8 پلاس خاموش کردن دستگاه می باشد هر زمان که تصمیم به باز کردن دستگاه گرفته اید حتماً بهتر است دستگاه را خاموش نمایید. بعد از انجام این کار حالا نوبت باز کردن صفحه نمایش دستگاه می باشد متأسفانه برای گوشی های آیفون درب پشتی وجود ندارد پس برای تعویض باتری آیفون 8 پلاس با شما باید صفحه نمایش دستگاه را باز نمایید.
برای باز کردن صفحه نمایش در مرحله اول بهتر است دو پیچی که در قسمت زیرین گوشی قرار گرفته است را باز نمایید. برای باز کردن این پیچ شما  از پیچ گوشتی t1 که یک پیچ گوشتی ستاره ای است کمک بگیرید و دو پیچ زیرین را باز نمایید.
 

اولین مرحله تعویض باتری آیفون 8 پلاس

جدا کردن صفحه نمایش دستگاه 

در مرحله بعد  تعویض باتری آیفون 8 پلاس شما باید صفحه نمایش دستگاه را از شاسی جدا نمایید برای انجام این کار از یک ساکشن استفاده کنید و آن را روی صفحه نمایش دستگاه بچسبانید و با کمک قاب باز کن شروع به باز کردن چفت های صفحه نمایش دستگاه کنید. توجه نمایید که این کار را به آرامی انجام دهید تا با فشار ناگهانی به صفحه نمایش آسیبی وارد نشود و یا فلت های مختلف در حین  تعویض باتری آیفون 8 پلاس دچار پارگی نشوند.

مطالب پیشنهادی: تعویض باتری ایفون ۱۲ پرو مکس
 

جدا کردن صفحه نمایش دستگاه

باز کردن فلت های  مختلف دستگاه

در ادامه  تعویض باتری آیفون 8 پلاس زمانی که صفحه نمایش را از شاسی جدا کردید می توانید تمامی فلت های صفحه نمایش، تاچ، دوربین جلو و بلندگو را باز نمایید تا بتوانید با راحت تر فرایند  تعویض باتری آیفون 8 پلاس را انجام دهید. اگر هم نخواستید این فلت ها را باز نمایید در حین جدا کردن باتری مراقب باشید که به این فلت ها آسیبی وارد نشود. 

مطالب مرتبط: تعویض باتری ایفون ۱۳ پرو مکس
 

باز کردن فلت های  مختلف دستگاه

جدا کردن باتری آیفون 8 پلاس

برای جدا کردن باتری دستگاه حتماً باید فلت آن را جدا نمایید برای این کار نیز در مرحله اول باید شیلد روی آن را باز نمایید روی این شیلد تعدادی پیچ قرار گرفته است که می توانید با یک چهار سو این پیچ ها را یکی یکی باز نمایید تا در انتها شیلد را جدا کنید. حالا برای  تعویض باتری آیفون 8 پلاس باید سراغ چسب زیرین باتری بروید  برای خارج کردن اولین قدم لبه های ابتدایی باتری می باشد. با پیدا کردن  لبه  ابتدایی چسب، شروع به کشیدن ان با پنس و یا وسایل مشابه می کنیم این کار را آن‌قدر انجام می دهیم تا چسب ها به طور کامل از زیر باتری خارج شود. تا در انتها بتوانید باتری را به صورت کامل خارج نمایید.

مطالب پیشنهادی: آموزش تعویض باتری آیفون 5s
 

جدا کردن باتری آیفون 8 پلاس

نصب باتری جدید

بعد از خارج کردن باتری دستگاه در ادامه  تعویض باتری آیفون 8 پلاس شما باید سراغ نصب  یک باتری جدید بروید برای نصب آن بهتر است از چسب دو طرفه و یا چسب تاچ ال سی دی کمک بگیرید در دو ناحیه بالا و پایین شاسی دستگاه چند سانتی متر چسب دو طرفه بچسبانید تا بتوانید باتری جدید را مستحکم روی شاسی دستگاه قرار دهید.
بعد از انجام  تعویض باتری آیفون 8 پلاس حالا شروع به بستن دستگاه نمایید. اولین قدم، بستن کانکتور باتری و شیلد روی آن می باشد. در مرحله بعد شروع به بستن صفحه نمایش دستگاه کنید اول قسمت بالا دستگاه را کاملاً چفت نمایید و در مرحله بعد قسمت پایینی آن را کاملاً چفت کنید. 
و در مرحله آخر سراغ دو پیچ پایینی آن بروید و آنها را ببندید  و در مرحله آخر شروع به روشن کردن دستگاه و تست آن کنید و حتماً گوشی خود را به شارژ بزنید تا نسبت به شارژ شدن باتری دستگاه اطمینان پیدا کنید.

کلام آخر 

ما در این مقاله سعی کردیم مرحله به مرحله نحوه  تعویض باتری آیفون 8 پلاس را برای شما تشریح کنیم؛ اما برای یادگیری بهتر و کامل‌تر این مراحل ما به شما شرکت در دوره‌های آموزشی آموزشگاه پل با عنوان دوره سخت افزار موبایل و یا آموزش آنلاین تا تعمیرات موبایل را پیشنهاد می‌کنیم در این دوره‌های آموزشی علاوه بر فرایند تعویض قطعات مختلف مانند باتری، صفحه نمایش و قطعات مختلف، عیب یابی قسمتهای مختلف دستگاه مانند عیب یابی بخش شارژ، دوربین، آنتن و سایر بخش های کلیدی دستگاه را به صورت کامل یاد خواهید گرفت.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی