×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات دوربین های مداربسته

روش های مشاهده تصاویر دوربین مداربسته روی موبایل

روش های مشاهده تصاویر دوربین مداربسته روی موبایل

یکی از بهترین راههای نظارت و ایجاد احساس امنیت در محیط های مختلف مسکونی، تجاری، صنعتی و حتی معابر عمومی نصب دوربین های مداربسته است و با توجه به در دسترس بودن اینترنت در عصر کنونی تقریبا در همه فضاها، می توان با مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته روی گوشی موبایل در هر موقعیتی امکان نظارت و کنترل فضاهای مختلف را روی گوشی به دست‌آورد. روش های مختلفی برای مشاهده تصاویر روی گوشی وجود دارد که عبارتند از روش P2P، روش IP STATIC و روش DDNS. در روش P2P سرورهایی در نظر گرفته شده اند.

سریال نامبر یا ID دستگاه ضبط کننده تصاویر دوربین های مداربسته در آن ثبت شده و بدون پرداخت هیچ هزینه ای امکان مشاهده تصاویر روی گوشی وجود خواهد داشت. در این روش کافی است QR CODE موجود در دستگاه ضبط اسکن شود و با وارد کردن یوزرنیم و پسورد دستگاه ضبط در نرم‌افزار مخصوص دستگاه و با اتصال دستگاه به مودم به راحتی تصویر دوربین های مداربسته را از راه دور مشاهده کرد. در این روش اگر بعد از گذشت مدت زمانی دسترسی به تصاویر از سمت سرور قطع شود و یا به هر دلیلی مانند فیلترینگ، آی پی سرور دستگاه از دسترس خارج شود.

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

روش IP STATIC برای نمایش تصاویر دوربین مداربسته

برای داشتن تصاویر لازم است از روش های دیگری مانند DDNS یا IP STATIC استفاده نمود که روش IP STATIC از روش های رایج در ایران است. البته چنانچه از دستگاههای دارای سرور داخلی استفاده شود مشکل قطع شدن تصاویر به علت فیلترینگ پیش نخواهد آمد. در روش IP STATIC لازم است تا ابتدا آی پی استاتیک از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت خریداری شود.

این آی پی را می توان برای مدت زمان های مشخصی مانند یک‌ماهه، سه‌ماهه، شش‌ماهه و یا یک ساله تهیه کرد. با داشتن آی پی استاتیک، آی پی مودم با روشن و خاموش شدن و یا گذشت زمان خاصی تغییر نخواهد کرد بنابراین برای اتصال از راه دور به مودم مشکلی پیش نخواهد آمد. در این روش بعد از اتصال دستگاه به مودم، لازم است تنظیماتی روی مودم انجام شود. این تنظیم از دو روش DMZ یا Port forwarding انجام خواهد شد.

روش DMZ نمایش تصاویر دوربین‌های مداربسته

در روش DMZ آی پی دستگاه ضبط در بخش DMZ ثبت خواهد شد. در روش Port forwarding لازم است آی پی دستگاه با پورت مدیا یا TCP دستگاه در قسمت port forwarding مودم وارد شود. البته این قسمت در مودم های مختلف می تواند با نام های Virtual server یا Port Mapping نیز وجود داشته باشد. بعد از انجام این مرحله لازم است آی پی استاتیک، پورت مدیا یا TCP، یوزرنیم و پسورد دستگاه ضبط و تعداد کانال های دستگاه ضبط در نرم‌افزار وارد شود. بعد از این مرحله دسترسی به تصاویر دوربین های مداربسته از هر جایی امکان‌پذیر خواهد بود.

وصل کردن دوربین مداربسته روی موبایل

 روش DDNS نمایش تصاویر دوربین‌های مداربسته

 در روش DDNS نیز مراحل پورت فورواردینگ مودم لازم است انجام شود. در این روش به جای خرید آی پی استاتیک، لازم است که در سایت هایی که DDNS ارائه می دهند ثبت نام انجام شود. بعد از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سایت ارائه دهنده DDNS، یک دامین در اختیار قرار خواهد گرفت که از طریق این دامین می توان به دستگاه ضبط متصل شد. در این روش با تغییر آی پی مودم دامنه مربوطه آی پی جدید را دریافت می کند و همواره ارتباط بدون داشتن آی پی استاتیک برقرار خواهد شد. برای داشتن تصاویر دوربین ها روی موبایل لازم است تنظیمات مربوط به DNS روی مودم انجام شود که این تنظیمات مربوط به اطلاعات حساب کاربری است که در زمان ثبت نام در سایت ارائه دهنده DDNS تنظیم شده است که شامل آدرس هاست، نام کاربری و پسورد می باشد. 

 

به دنبال دستیابی به یک شغل موفق در حوزه دوربین های امنیتی هستید؟ با خرید دوره آموزشی نصب دوربین مداربسته لیمو، این رویا را به حقیقت تبدیل کنید.

 

در نهایت

 بعد از انجام پورت فورواردینگ روی مودم، در نرم‌افزار گوشی به جای آی پی استاتیک آدرس هاست را وارد کرده و پورت مدیا، یوزرنیم و پسورد دستگاه ضبط و تعداد کانال های دستگاه را وارد کرده و با ذخیره تنظیمات می توان به تصاویر دوربین های مداربسته بدون آی پی استاتیک دسترسی پیدا کرد.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی